بهترین مراکز خرید کیش را بشناسید

منبع: همگردی

128

1398/9/22

16:55


جزیره کیش یکی از مناطق آزاد تجاری ایران است. مناطق آزاد تجاری مفهومی است که پس از جنگ جهانی دوم ایجاد شد. در این مناطق تجارت با دیگر نقاط جهان آزاد تر خواهد بود و برخی از محدودیت های دولتی مانند هزینه های مالیاتی و تعرفه های تجاری وجود ندارد. در ایران جزایر کیش، قشم، چابهار، ارس و چندین منطقه دیگر به عنوان منطقه آزاد شناخته می شوند. همین ماهیت باعث شده که کیش به یکی از جذاب ترین مناطق ایران برای خرید تبدیل شود. در این مقاله به چند نکته تجاری خواهیم پرداخت و سپس بهترین مراکز خرید کیش را معرفی خواهیم کرد.

مسائل گمرکی و خروج کالا

ورود کالا ساده تر از خروج آن است. کالاهایی که در این منطقه آزاد وجود دارد، همگی یا از معافیت هزینه های گمرکی برخوردار هستند یا اینکه هزینه بسیار کمتری دارند. می توانید هر محصولی که طلب کنید و موجود باشد را خریداری کنید، اما مسئله اینجا است که برای خروج این محصولات از جزیره بدون پرداخت عوارض، با مشکل روبرو خواهید شد. بهتر است پیش از سفر حتما به صورت دقیق از دفاتر گردشگری سوال کنید که چه محصولاتی را می توانید خارج کنید.

قوانین جزیره می گوید که می توانید محصولات شخصی خود را خارج کنید. همچنین اگر خریدی داشته اید که کمتر از 80 دلار قیمت دارد و مصرف آن تجاری نیست نیاز به پرداخت عوارض ندارید. اما محصولاتی که با هدف فروش و تجارت خریداری شده باشند، یا اینکه مازاد بر مصرف شما باشند، نیاز به پرداخت عوارض دارند. خطوط خاکستری زیادی در این قوانین وجود دارد. همچنین که موازی کاری شدیدی در جزیره صورت می گیرد. به همین خاطر، مطالعه یک سری قوانین شاید خیلی کارآمد نباشد و بهتر است که پیش از سفر خود یا در حین سفر با مشاورین تور فلایتیو صحبت کنید. در این زمینه مطمئنا اطلاعات بیشتری را کسب خواهید کرد. البته جاهای دیدنی کیش کم نیستند پس اگر قصد خرید بد نیست با این مراکز آشنا شوید.

نکات قابل توجه در خرید

جزیره کیش با تبدیل شدن به یک منطقه آزاد تجاری، مطمئنا بهشت خرید و تجارت نیست. نباید تصور کنید که حالا این جزیره تبدیل به بهترین منطقه برای خرید است. البته که خرید بسیاری از محصولات در این جزیره آسان تر است و از قیمت به شدت پایین تری برخوردار است. اما این مسئله در مورد همه محصولات صدق نمی کند. برخی از محصولات همچنان قیمت بالایی دارند و گاهی اوقات قیمت از تهران هم بالاتر است. پیش از خرید و در هنگام خرید به نکات زیر توجه کنید:

·قبل از سفر، قیمت کالاهای مورد نظر را در شهر خود جویا شوید. شاید قیمت خرید در کیش یا محل زندگی تفاوتی نداشته باشد.

·ابتدا به گشتن در بازار مشغول باشید و سعی کنید از سفر خود لذت ببرید. شاید در پایان گشتن بازارهای مورد نظر، بتوانید بهترین خرید را انتخاب کنید.

·قیمت البسه و پوشاک عموما ارزان تر از سرزمین اصلی است. همچنین اگر در حراجی سر بزنید با قیمت تخفیف خورده هم مواجه خواهید شد. مطمئن شوید که لباس های سالم و مناسب هستند و مثلا رطوبت یا گذر زمان روی آن ها تاثیری نگذاشت. همچنین، گول برند بودن را نخورید. هیچ فروشگاهی برند معروف و خارجی در کیش نمایندگی رسمی ندارد.

·مواد خوراکی هم گاها ارزان تر است. در هنگام خرید حتما مراقب تاریخچه مصرف باشید.

·لوازم الکترونیکی و خانگی هم محبوب خرید هستند، اما حتما قوانین گمرکی را به خاطر داشته باشید و اینکه از سلامت، گارانتی و اعتبار محصول پیش از خرید مطمئن شوید.

·حتما از قرعه کشی بازارها استفاده کنید. برگه های قرعه کشی را با نام اعضای خانواده پر کنید و تنها یک نام ننویسید. هر روز قرعه کشی انجام می شود و در صورت برنده شدن، تخفیف یا محصولات رایگان دریافت خواهید کرد.

·روز آخر خرید نکنید. اگر نیاز به تعویض کالا داشته باشید زمان ارجاع کالا را ندارید و با دردسر مواجه خواهید شد.

حالا بدون اتلاف وقت، چند بازار و مرکز خرید خوب جزیره کیش را معرفی کنیم. اما اگر قصد خرید بلیط هواپیما کیش را دارید، همین امروز بهترین قیمت را استعلام کنید.

مراکز خرید کیش

مرکز خرید پردیس 2 کیش

این مرکز خرید، یکی از مراکز خرید قدیمی کیش است. این مرکز در سال 77 تاسیس شد و تا به امروز توانسته گردشگران زیادی را برای خرید به سمت خود جذب کند. این مرکز خرید در چهار طبقه بنا شده و زیربنای آن بیش از 20 هزار متر مربع است. این مرکز خرید برای خرید انواع محصولات همچون پوشاک یا کیف و لوازم آرایشی بسیار مناسب است. از نظر قیمتی هم این مرکز خرید بسیار رقابتی است و احتمال پیدا کردن محصولات ارزان قیمت بالا است. (بلیط ارزان کیش را همین امروز تهیه کنید و به مراکز خرید سر بزنید.)

بازار مروارید

این بازار قدیمی که در سال 73 بنا شده هم به معماری خود معروف است. نمای بنا یادآور معماری دوران هخامنشی است و ظاهری باستانی دارد. این بازار تنها یک طبقه همکف دارد و نیاز به بالا رفتن از پله ها برای بازدید از غرفه ها نیست. با این حال، این بازار مساحت بالایی دارد و توانسته بیش از 200 فروشگاه را درون خود جا دهد.

بازار مروارید، 8 بازارچه دارد که هر کدام نامی ایرانی و باستانی دارند. بازارچه ها عبارتند از: آریا، پارس، تیسفون، پرسپولیس، پاسارگاد، آپادانا، ایران و بیستون. این بازار هم جزو بازارهایی هست که قرعه کشی در آن انجام می شود و شب ها شاهد اجرای موسیقی زنده خواهید بود. برای خرید لوازم خانگی، پوشاک و البسه به این بازار مراجعه کنید. همچنین امکان استراحت در کافه و رستوران این مجموعه هم وجود دارد.

بازار مروارید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو