گرفتارشدن عروس و داماد آمریکایی در آتشفشان نیوزیلند

منبع: برترین ها

116

1398/9/22

19:56


این زوج جوان پس از فوران آتش‌فشان 10 دقیقه پشت سنگی بزرگ پناه گرفتند و به رغم سوختگی زنده ماندند.

عصر ایران: ماه عسل عروس و داماد آمریکایی در آتش فشان نیوزیلند خراب شد. آنها براثر آتشفشان دچار سوختگی و مشکلات تنفسی شدند.

به نقل از رویترز، آتش‌فشان نیوزیلند دوشنبه قبل فوران کرد و تا کنون بیش از 8 کشته و تعدادی مصدوم بر جای گذاشته است. این عروس و داماد آمریکایی دو تن از مصدومان این حادثه هستند.

بسیاری از گردشگران این سفر دریایی از مدت‌ها قبل تورهای خود به مقصد جزایر "وایت آیلند" نیوزیلند را رزرو کرده بودند.

دود و غبار ناشی از این فوران آتش‌فشان تا ارتفاع 3 هزار 658 متر به هوا رفت و گدازه‌های حاصل از آن باعث مرگ حداقل 8 نفر و سوختگی تعدادی از گردشگران حاضر در این جزیره شد. 8 نفر دیگر ناپدید شده و فرضیه مدفون شدن آنها زیر خاکسترهای منطقه وجود دارد.

"لورن" 32 ساله و "مت اویری" 36 ساله عروس و داماد ویرجینیای آمریکا که برای ماه عسل جزایر نیوزیلند را انتخاب کرده‌ بودند، نیز پس از فوران روز دوشنبه در نیوزیلند به شدت آسیب دیده‌اند.

گرفتارشدن عروس و داماد آمریکایی در آتشفشان نیوزیلند

"مت و لورن" اوری عروس و داماد آمریکایی که در فوران آتش‌فشان جزایر "وایت آیلند" نیوزیلند سوختند- این عکس قبل از حادثه گرفته شده است/ عکس: nz Herald

سوختن عروس و داماد آمریکایی دز آتشفشان نیوزلند

آنها راز زنده ماندن خود را پناه گرفتن پشت صخره‌ای بزرگ عنوان کردند. این زوج جوان پس از فوران آتش‌فشان فرار را بر قرار ترجیح داده و به مدت 10 دقیقه پشت سنگی بزرگ پناه گرفتند.

با این وجود عروس دچار سوختگی 20 درصد و داماد دچار سوختگی 80 درصد شده است. "مت" داماد جوان به دلیل سوختگی دست‌هایش قادر به استفاده از تلفن همراه خود نیست. آنها همچنین به دلیل تنفس غبار و گازهای ناشی از فوران مجبور به استفاده از دستگاه اکسیژن هستند.

در حال حاضر تازه عروس آمریکایی در بیمارستان "اوکلند" بهبود می‌یابد و داماد نیز برای درمان بهتر از طریق سفر هوایی به بیمارستان "کرایست چرچ" نیوزیلند منتقل می‌شود.

گرفتارشدن عروس و داماد آمریکایی در آتشفشان نیوزیلند

آتش‌فشان جزایر وایت آیلند نیوزیلند/ عکس: نیویورک تایمز

شرکت "رویال کارابین" کمپانی سفر دریایی که مسئولیت انتقال گروهی از گردشگران به جزاریر وایت آیلند را بر عهده داشت، در بیانیه ارسال شده برای "یو.اس.آ تودی" گفت: این شرکت با خانواده‎‌ها و عزیزان مسافران کشتی کروز حاضر در جزیره "وایت آیلند" تماس می‌گیرد و در مورد این فاجعه اطلاع‌رسانی می‌کند.

این کمپانی افزود: تضمین می‌کنیم تعدادی از مصدومان این تراژدی در بیمارستان هستند و تمامی مراقبت‌های پزشکی به بهترین شکل از آنها صورت می‌گیرد. آنها در رفت و آمد، حمل و نقل، مشاوره و اسکان هیچ مشکلی ندارند.

به گفته برخی از مقامات مسئول نیوزیلند 4 گروه گردشگر برای دیدن منطقه در جزایر وایت آیلند نیوزیلند حضور داشتند.

"جان بارتلی" استرالیایی یکی از مسافران کشتی کروز "اویشن" نیز از کشته شدن دو نفر از خدمه، یک مسافر و همچنین آسیب دیدن 23 نفر از مسافران کشتی خبر داده است.

گرفتارشدن عروس و داماد آمریکایی در آتشفشان نیوزیلند

آتش‌فشان جزایر وایت آیلند نیوزیلند- دود و غبار ناشی از این فوران بیش از 3 هزار متر به هوا رفت/ عکس: نیویورک تایمز

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو