رژیم 3 روزه سم زدایی: با این به طرز معجزه آسایی سبک و سالم شوید!

رژیم 3 روزه سم زدایی: با این به طرز معجزه آسایی سبک و سالم شوید!


منبع: نت نوشت

401

1398/9/23

00:23


رژیم 3 روزه سم زدایی

امروز می‌خواهم به شما رژیم ۳ روزه سم زدایی را معرفی کنم چون همه ما می‌دانیم که در بدن‌مان چقدر سم وجود دارد و چقدر به سم زدایی نیاز داریم. به شما قول می‌دهم که با رژیم سم زدایی ۳ روزه طی ۳ الی ۷ روزه این سموم را از بدن تان خارج خواهید کرد و هیچ ضرری برای شما نخواهد داشت، البته به شرط رعایت نکات ذکر شده! این روش سم زدایی که در نت نوشت به شما معرفی خواهیم کرد بسیار ساده و راحت است. کافیست به میوه فروشی رفته و هر سبزی و میوه‌ای را که دوست دارید (به جز موز) بخرید و به منزل بیاورید.

فهرست عناوین این مطلب

رژیم ۳ روزه سم زدایی

حداقل این رژیم ۳ روزه است ولی می‌توانید تا یک هفته هم آن را انجام دهید. شما در خوردن انواع سبزی و میوه به صورت خام آزاد هستید اما هیچ گونه ماده غذایی پخته، آب‌پز یا کبابی در این ۳ روز نباید مصرف شود. گرفتن آب میوه‌ها و درست کردن سالاد میوه ایده خوبی است!

هندوانه، طالبی و ملون هویج و سیب را در رژیم سم زدایی فراموش نکنید. اگر گوجه می‌خورید یا آب آن را بگیرید و یا به صورت پوست کنده آن را مصرف کنید.

موز نخورید! آب لیمو ترش را در رژیم ۳ روزه سم زدایی بگنجانید.

برای سم زدایی بدن تا می‌توانید آب بخورید

برای سم زدایی بدن تا می‌توانید آب بخورید

آب عنصر ضروری در رژیم ۳ روزه سم زدایی

برای سم زدایی بدن تا می‌توانید آب بخورید. آب خوردن باعث می‌شود تا روده‌ها از خشکی در آمده و به عمل دفع و ادرار کردن که هدف اصلی ماست کمک فراوانی کند.

در رژیم ۳ روزه سم زدایی کافئین ممنوع!

یعنی چای و قهوه و شکلات در این سه روز ممنوع است. به جای آن می‌توانید از دمنوش‌های طبیعی مخصوصا چای زنجبیل استفاده کنید. تخم شربتی و خاکشیر را نیز فراموش نکنید. صبح‌ها به صورت ناشتا عرق کاسنی مصرف کنید.

در این رژیم سم زدایی نگذارید گرسنه شوید. در این رژیم اصلا نباید احساس گرسنگی کنید و خوردن مواد غذایی ذکر شده در بالا به اندازه سیر شدن بلامانع است. احتمالا در اواخر روز اول یا اوایل روز دوم احساس سرگیجه و سبکی سر در شما آغاز می‌شوید. برای جلوگیری از ضعف می‌توانید یک عدد خرما میل کنید. البته فقط یک عدد در روز!

اگر در این چند روز رژیم سم زدایی عمل دفع و ادرار بیش از اندازه دارید نگران نباشید. بدن شما در حال سم زدایی است! سعی کنید رژیم ۳ روزه سم زدایی را در روزهایی بگیرید که کمترین مشغله کاری را دارید و یا در خانه هستید. اگر سوالی در مورد این رژیم دارید حتما با ما در قسمت دیدگاه‌ها مطرح کنید. در اولین فرصت پاسخ شما را خواهیم داد.

با رژیم ۳ روزه سم زدایی از یک بدن سالم و سبک لذت ببرید!

تهیه سالاد سم زدا در رژیم ۳ روزه سم زدایی

این سالاد سم زدا و رنگی از دانه‌های انار و تربچه‌های صورتی و بنفش رنگ تشکیل شده است و مزه آن مثل چهره رنگارنگ آن خوب است. برای سم زدایی از این سالاد فوق العاده استفاده کنید.

این سالاد سم زدا و رنگی از دانه‌های انار و تربچه‌های صورتی و بنفش رنگ تشکیل شده است

این سالاد سم زدا و رنگی از دانه‌های انار و تربچه‌های صورتی و بنفش رنگ تشکیل شده است

برخی از مزایای سالاد سم زدای رنگارنگ!

کلم

یکی از حجیم ترین مواد مغذی غنی از آنتی اکسیدان موجود در سالاد سم زدا است، و یک گیاه چلیپایی است که از فرایند طبیعی سم زدایی بدن حمایت می‌کند.

انار

به عنوان شناخته ­شده ترین ماده در ارتباط با سلامت قلب است، چون باعث کاهش التهاب می‌شود و همچنین به پایین آوردن کلسترول و فشار خون کمک می‌کند.

تربچه

دارای مقادیر زیادی آب و حاوی فلاونوئید در این سالاد سم زدا هستند، اعتقاد بر این است که مواد شیمیایی گیاهی در کاهش وزن و همچنین در نگه داشتن وزن تندرستی نقش دارند.

مواد اولیه:

  • کلمی که ساقه‌های آن حذف شده و ریز شده باشند.
  • ۱ عدد آووکادو
  • ۲ عدد تربچه به رنگ قرمز که به صفحات تقریباً نازکی تقسیم شده باشند.
  • ۲ عدد تربچه به رنگ بنفش که به صفحات تقریباً نازکی تقسیم شده باشند.
  • ۲ قاشق غذاخوری جعفری خرد شده
  • یک چهارم فنجان دانه انار
  • ۲ قاشق غذا خوری دانه کدو تنبل
  • ۳ قاشق غذا خوری شاه دانه
  • عصاره نصف لیمو ترش
  • نمک صورتی رنگ برای مزه

دستورالعمل تهیه سالاد سم زدا و رنگارنگ و مقوی در رژیم ۳ روزه سم زدایی

ابتدا فر یا مایکروفر را از پیش گرمکنید تا ۴۲۵ درجه فارنهایت، سپس تربچه‌های قطعه قطعه شده را در کف آون طوری قرار دهید که کف ظرف را بپوشاند و به مدت ۵ دقیقه طبخ کنید تا نرم شوند.

در همین حال کلم و آووکادو تکه تکه شده را در یک کاسه بزرگ قرار دهید، دست‌ها را بشویید، و با دست‌هایتان تا زمانی که رنگ کلم سیاه تا سبز شود محتویات داخل کاسه را ورز دهید. باقیمانده مواد و تربچه پخته شده را به داخل کاسه اضافه کنید، خوب مخلوط کنید، و از نمک و عصاره لیمو برای طعم دادن به سالاد سم زدا استفاده کنید.

نکته: در صورتی که به تربچه‌های رنگارنگ دسترسی ندارید می‌­توانید از تربچه معمولی در سالاد سم زدا استفاده کنید.

شما می­ توانید تربچه را خام بخورید، اما من در زمستان ترجیح می­ دهیم که کمی گرم شود.

حداقل رژیم 3 روزه سم زدایی 3 روز است ولی می‌توانید تا یک هفته هم آن را انجام دهید

حداقل رژیم ۳ روزه سم زدایی ۳ روز است ولی می‌توانید تا یک هفته هم آن را انجام دهید

نکات کلی رژیم ۳ روزه سم زدایی

غذاهایی بخورید که بیشتر چربی می‌سوزاند

در صدر برنامه رژیم ۳ روزه سم زدایی اول می‌رویم سراغ غذاهایی که در خانه داریم. همه غذاهایی که فیبر زیاد دارد انتخاب اول ما می‌شود. میوه، سبزیجات، تخمه آفتابگردان، تخم کدو، گردو، فندق، بادام، انواع لوبیا، نان‌های چند غله ای.

هر چند که در رژیم ۳ روزه سم زدایی گوشت ممنوع است اما در سایر رژیم‌های سم زدایی Detoxification اگر می‌خواهید گوشت مصرف کنید فقط گوشت بدون چربی مثل سینه مرغ را بگنجانید.

تمام غذاهای فرآوری شده، دسرهای شیرین، گوشت قرمز، غذاهای سرخ شده را در مدت این چند روز رژیم به طور کلی حذف کنید. می‌توانید از رژیم مدیترانه‌ای استفاده کنید.

در رژیم ۳ روزه سم زدایی بدن را آبرسانی کنید

در هنگام سم زدایی تا می‌توانید آب بنوشید. به این ترتیب کلیه‌های شما کاملا پاک و از هر سمی تخلیه می‌شود. الکل و سیگار و پیپ و انواع تنباکو به هیچ وجه نباید استفاده کنید. اگر هوس خوردن چیزی کردید می‌توانید کمی از تخمه کدو یا خیار شور استفاده کنید.

اگر از آب خالی خوردن خسته شدید در طی روز از چای معمولی رقیق یا چای سبز همراه با یک برگ نعنا (یا عرق نعنا) استفاده کنید. از آب مرکبات تازه هم می‌توانید استفاده کنید.

می‌توانید یک عدد خیار، دو سه برگ نعنا و یک عدد لیمو ترش نصف شده را در یک پارچ لیوان بریزید و شب در یخچال بگذارید و طی روز از این آب استفاده کنید.

ورزش کنید

فعالیتی که همراه با عرق کردن باشد در سم زدایی مهم است. خروج عرق از بدن یعنی کمک به سم زدایی و گردش بهتر اکسیژن در تمام اعضای بدن. ورزش کنید، پیاده روی کنید البته از نوع تند تا بدن‌تان عرق کند.

بدن نیاز به حرکت و گرم شدن ماهیچه‌ها دارد تا به خوبی احساس تازگی و انرژی مضاعف کند. انرژی که شما در طی یک روز نیاز دارید را می‌توانید تنها با ۳۰ دقیقه ورزش کششی در روز به دست آورید. این ورزش‌ها حتما نباید سنگین و مهارتی باشند. چند حرکت سبک کششی سبب می‌شود تا در طی روز خلق و خوی بهتر و شاداب تری داشته باشید.

تعریق از بهترین راه‌های سم زدایی بدن است. در صورتی که نمی‌توانید ورزش کنید سونا یا اتاق بخار نیز گزینه‌های مناسبی هستند که به خوبی بتوانید تعریق داشته باشید و سموم را دفع کنید. همه چیزی که شما نیاز دارید حدود ۳۰ دقیقه ورزش در روز است. عرق کردن یکی از بهترین راه‌های حذف سموم از بدن ما است. اگر شما به هر دلیلی قادر به ورزش کردن نیستید، سونا یا اتاق بخار را امتحان کنید.

در رژیم ۳ روزه سم زدایی غذای کمتری در قاشق تان بریزید

در رژیم سم زدایی و هر رژیم دیگری وقتی غذا می‌خورید آن را پر نکنید. نصفه کافی است. با این کار هر بار که دهان‌تان را باز می‌کنید هوای بیشتری وارد معده می‌شود که همراه است با اکسیژن رسانی بیشتر به بدن و پر شدن معده که مانع از غذا خوردن زیاد شما می‌شود.

به پوست تان توجه کنید

در طی سم زدایی یک بروس نو برای خودتان بخرید و قبل از حمام یا دوش گرفتن بدون آن که بروس را خیس کنید آن را روی پوست‌تان بکشید. با این کار گردش جریان خون در پوست بهتر شده، پوست‌های مرده می‌ریزد و سلول‌های جدید جایگزین می‌شود.

اگر برایتان امکان دارد بعد از حمام آخرین آبی را که برای آبکشی می‌خواهید استفاده کنید در یک سطل با کمی نمک دریا مخلوط کنید و روی پوست‌تان بریزید. با این کار پوست با جذب مواد معدنی نمک مثل منیزیم به اعضای داخلی بدن برای سم زدایی کمک می‌کند و خودش هم سم زدایی می‌شود.

در رژیم ۳ روزه سم زدایی خوب بخوابید

محلی را که برای خواب در نظر گرفته اید خنک، تاریک و آرام نگه دارید. اگر در اتاق تان تلویزیون دارید طی این هفته موقع خواب آن را روشن نکنید. تلفن همراه تان را کنارتان نگذارید. سر یک ساعت مشخص بخوابید و بسته به نیازتان بعد از ۷ یا ۸ ساعت سر یک ساعت خاص از خواب بیدار شوید.

مراقبه ۱۰ دقیقه قبل از شروع روز

مراقبه‌هایی که در اولین ساعات روز انجام می‌شود به شما کمک می‌کند تا روز بسیار خوبی پیش رو داشته باشید و به شما کمک می‌کند تا در طی روز تمامی کارهای خود را بهتر انجام دهید.

قبل از اینکه روز خود را شروع کنید ۱۰ دقیقه سکوت کنید و نفس عمیق بکشید. ذهن خود را از هر گونه تفکر چه مثبت و چه منفی خالی کنید. این کار به شما کمک می‌کند روز را با یک ذهن پر انرژی و نگرشی تازه شروع کنید.

مصرف آبلیمو سبب می‌شود تا سموم بدن شما که در طی خواب شب در بدن انباشته شده اند به راحتی دفع شوند

مصرف آبلیمو سبب می‌شود تا سموم بدن شما که در طی خواب شب در بدن انباشته شده اند به راحتی دفع شوند

در رژیم ۳ روزه سم زدایی آبلیمو بنوشید

مصرف آب کافی در طی روز در رژیم سم زدایی بسیار مهم است. اما مصرف یک لیوان آب ولرم و آبلیمو بسیار مهمتر است. این کار سبب می‌شود تا سموم بدن شما که در طی خواب شب در بدن انباشته شده اند به راحتی دفع شوند. همچنین این کار کمک می‌کند تا سیستم گوارش تخلیه شده و آبرسانی به کلیه‌ی بدن به خوبی انجام شود.

پروبیوتیک و مکمل‌ها در رژیم ۳ روزه سم زدایی فراموش نشود

روده سالم و عملکرد خوب روده نکته بسیار مهمی برای سلامتی بدن است. در واقع حدود ۷۰ درصد از سیستم ایمنی بدن ما در قسمت روده‌ها واقع شده اند. غذاهای ارگانیک، غنی شده از پروبیوتیک‌ها به سلامتی روده‌ها بسیار کمک می‌کنند.

هر روز کمی هوای تازه

می‌دانم الان می‌گویید کجای شهرهای بزرگ آلوده هوای تازه پیدا می‌شود؟ ولی پیدا می‌شود. در خانه تان. بخشی از خانه را یکی دو گلدان بگذارید و صبح‌ها به محض بیدار شدن از خواب پرده را کنار بزنید و آبی به گلدان‌ها بدهید.

باید کاری کنید تا ساعت بیولوژی بدن‌تان درست کار کند. خود را در معرض نور خورشید و طبیعت قرار دهید.

در رژیم ۳ روزه سم زدایی تا حد امکان تجهیزات الکترونیکی ممنوع

به هیچ وجه روزتان را با چک کردن تلفن همراه، تبلت، لب تاپ یا کامپیوتر شروع نکنید، حتی اگر مهم ترین آدم محل کارتان باشید. اول به خودتان توجه کنید نه پیام‌های تجهیزات الکترونیکی. تلویزیون را هم برای شنیدن اخبار روشن نکنید. بالاخره در طول روز متوجه می‌شوید در دنیا چه خبر است.

حتما خود را عادت دهید تا شب قبل از رفتن به رختخواب تمام تجهیزات الکترونیکی را خاموش کنید تا هم از امواج مضر آن که سلامت روحی و جسمی بدن را به خطر می‌اندازد در امان باشید هم صبح‌ها بدون هیچ پیش زمینه نگران کننده‌ای از خانه خارج شوید.

تهیه فهرست سپاسگزاری

وقتی از خواب بیدار شدید، یک دوش گرفتید، یک تا ۵ دقیقه مدیتیشن و چند حرکت کششی انجام دادید، بدون آن که با عجله چند لقمه صبحانه یا کیک وارد دهان تان کنید، یک فهرست تهیه کنید.

اصلا یک دفترچه یا سررسید برای این کار کنار بگذارید و هر روز از همه چیزهایی که دارید و قدرشان را می‌دانید و سپاسگزارشان هستید یک فهرست تهیه کنید. طی تحقیقی که در سال ۲۰۱۶ انجام شد افرادی که این فهرست را به طور روزانه می‌نوشتند، استرس کمتری داشتند و شادتر بودند.

در رژیم ۳ روزه سم زدایی به صبحانه خیلی اهمیت بدهید

به اندازه تمام روزهای سال صبحانه‌های متنوع وجود دارد. حداقل در طول هفته به صبحانه تان تنوع بدهید. خود را محدود به صبحانه‌های سنتی ایرانی نکنید. به این ترتیب هم سالم تر خواهید بود و هم مغزتان را برای یک روز پرکار و پر مشغله پر از انرژی کرده اید. از روز قبل یک صبحانه مفصل برای خودتان تدارک بینید.

بیشتر بخوانید: رژیم سوپ : رژیم سم زدایی سوپ قلم و سوپ کلم برای لاغری و سم زدایی بدن در ۲۱ روز

غذاهای سم زدا در رژیم ۳ روزه سم زدایی

با وجود آن که از طریق روش‌های متعددی می‌توان بدن را سم زدایی کرد و آن را از آلودگی‌ها رها ساخت، اما برخی مواد غذایی وجود دارند که با افزون آن‌ها به رژیم غذایی می‌توان به سم زدایی بدن کمک کرد.

چغندر

در بسیاری از سرزمین‌های جهان از چغندر به عنوان یک ماده‌ی انرژی دهنده، پاک کننده‌ خون و همچنین تقویت کننده‌ کبد استفاده شده و می‌شود. چغندر، هویج و کدو از جمله صیفی‌جاتی هستند که می‌توانند به عنوان مواد غذایی‌ که در سم زدایی بدن موثرند مورد استفاده قرار گیرند، خصوصاً در فصول سرد سال که آن چنان خبری از سبزیجات برگ سبز نیست. مصرف منظم چغندر مقدار زیادی فولات، پتاسیم، منگنز و فیبر را برای بدن به همراه دارد و در کل موجب رفع خستگی و خنثی سازی سموم بدن می‌شود.

دانه‌های چیا در رژیم ۳ روزه سم زدایی فراموش نشود

دانه‌های چیا سرشار از فیبر هستند، به گونه‌ای که صرفاً یک قاشق غذاخوری از آن‌ها موجب تأمین نیمی از نیاز روزانه‌ی انسان به فیبر می‌شود. فیبر از اهمیت بالایی در سم زدایی بدن مفید است چرا که موجب هضم بهترِ غذا می‌شود و همچنین تشکیل طبیعی مدفوع را نیز در پی دارد. مصرف این دانه‌ها نیز کار سختی نیست، آن‌ها را می‌توان به پودینگ اضافه کرد.

رازیانه در رژیم ۳ روزه سم زدایی

از رازیانه در بسیاری از کشورهای شرقی پس از مصرف غذا استفاده می‌شود. رازیانه از تأثیراتی مثبت بر روی سیستم گوارش برخوردار است و همچنین دارای میزان مناسبی ویتامین C و فیبر می‌باشد و به همین دلیل موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و ایجاد خواص ضد باکتری می‌شود. رازیانه را می‌توان به صورت خام، پخته و حتی در چای مصرف کرد.

سبزیجات تند

سبزیجات از جمله بهترین مواد غذایی برای مصرف روزانه هستند. اما با این حال، سبزیجات تند مانند کلم، خردل و قاصدک در طب سنتی برای درمان دیابت، سنگ‌های صفراوی، مشکلات کلیه و بهبود سلامت کبد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تراکساسین، یعنی ماده‌ای که در سبزیجات تند پیدا می‌شود، موجب تقویت سیستم ایمنی، کاهش خطر ابتلا به سرطان، کاهش وزن و همچنین تعادل هورمونی می‌شود. لذا هنگامی که انواع سبزیجات را به سبد غذایی روزانه‌ی خود اضافه می‌کنید، حتماً سبزیجات تند را نیز در نظر داشته باشید.

بون براث (نوعی آبگوشت)

بون براث، که از سبزیجات، گیاهان تازه، گوشت و سرکه تشکیل شده است، یک غذای قوی است که از اثرات ضد التهابی، کلاژن، آنتی اکسیدان‌ها، الکترولیت‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی برخوردار می‌باشد. همچنین موجب تأمین آمینو اسیدهای بدن شده و به این ترتیب در تولید پروتئین نیز نقشی مثبت دارد. این غذای خوشمزه، افزون بر این موارد، از بهترین غذاها جهت سم زدایی بدن است. لذا با دوری از خوردن غذاهای جامد و مصرف بون براث، به پاک شدن بدن خود کمک کنید.

نکته: مصرف هرگونه غذای پخته در رژیم ۳ روزه سم زدایی ممنوع است. این آبگوشت را پس از دوره سم زدایی مصرف کنید!

بری‌ها (زغال اخته، توت فرنگی و …)

بری‌ها از جمله بهترین مواد غذایی موجود در طبیعت هستند. این مواد از آنتی اکسیدان‌های بسیاری برخوردارند و همچنین می‌توانند در سم زدایی بدن مفید باشند.

به شما قول می‌دهیم که بعد از رژیم 3 روزه سم زدایی احساس بهتری داشته باشید

به شما قول می‌دهیم که بعد از رژیم ۳ روزه سم زدایی احساس بهتری داشته باشید

رژیم ۳ روزه سم زدایی کبد و کیسه صفرا و پانکراس

سم زدایی کبد و کیسه صفرا

نحوه سم زدایی:

سم زدا‌های زیادی برای پاکسازی کبد و کیسه صفرا وجود دارد. اما برای کسانی که بازی سم زدایی را تازه شروع کرده اند میوه و سبزیجاتی که در ادامه خواهیم آورد یک استارت عالی است.

برای سم زدایی کبد شما می‌توانید سیر، گریپ فروت، چغندر، هویج، چای سبز، سبزیجات برگ سبز، آووکادو، سیب، گندم سیاه، سبزیجات، لیمو، گردو، کلم، و زردچوبه مصرف کنید.

برای پاکسازی کیسه صفرا، مصرف آب سیب طبیعی، مرکبات، روغن زیتون تصفیه شده، آب لیمو، و نوشیدن مقدار زیاد و کافی آب در روز توصیه می‌شود .

سم زدایی پانکراس

این عضو مهم بدن در دستگاه گوارش را دست کم نگیرید. پانکراس مسئول تولید و ترشح آنزیم‌ها و هورمون‌هایی است که کمک به تجزیه غذا در روده کوچک انسان می‌کند. همچنین تولید و ترشح انسولین در جریان خون به منظور تعدیل سطح قند خون از دیگر کاربردهای مهم این عضو است. ضروری است که این عضو حیاتی بدن همواره در بالاترین سطح سلامتی خود قرار داشته باشد تا بدن سالمی داشته باشیم.

نحوه سم زدایی:

برای پاکسازی سموم پانکراس بسیار مهم است که روز خود را با خوردن کیوی، لیمو، پاپایا و یا آب آناناس شروع کنید. ویتامین B که در سبزیجات سبز برگ به وفور وجود دارد را در رژیم غذایی تان بگنجانید و دوش آب داغ و دوری از استرس را فراموش نکنید.

سم زدایی کلیه‌ها

یکی از حیاتی ترین ارگان‌های بدن کلیه‌ها هستند که وظیفه اصلی شان دفع مواد زائد از بدن از طریق ادرار است. اگر پیگیر مطالب نت نوشت باشید حتما می‌دانید که ما بارها بر روی اهمیت سلامتی کلیه‌ها تاکید کرده ایم.

نحوه سم زدایی:

میوه عنصر اصلی پاکسازی کلیه‌ها از سموم است. انواع میوه‌ها و آب میوه‌های طبیعی مخصوصا انواع توت‌ها برای این منظور توصیه می‌گردد. شما همچنین می‌توانید زنجبیل، زردچوبه، جعفری، کلم پیچ و دانه کدو تنبل را به رژیم غذایی خود را اضافه کنید.

سم زدایی روده

هر چه که ما می‌خوریم توسط روده هایمان در بدن حرکت می‌کنند. یک روده سالم مواد مغذی مورد نیاز بدن را از غذاها دریافت کرده و بقیه موادی که مورد نیاز بدن نیست را به بیرون از بدن راهنمایی می‌کن. روده کوچک ۹۰ درصد از آب و مواد غذایی را جذب می‌کند و در روده بزرگ جذب آب و راندن مواد به بیرون از بدن اتفاق می‌افتد. داشتن یک روده سالم نیازمند داشتن یک رژیم غذایی سالم و سم زدایی روده‌ها است.

نحوه سم زدایی:

برای سم زدایی روده‌ها باید روده‌ها تمیز شوند. کفیر، اسفناج، کلم پیچ، کلم بروکسل، کلم بروکلی، سیر، سرکه سیب، تخم کتان یا دانه چیا، چای سبز، لیمو، و آووکادو به روند پاکسازی روده‌ها کمک زیادی می‌کنند. آب نیز مثل همیشه ضروری است!

به هشدارهای بدن توجه کنید. شاید بدن شما نیاز به سم زدایی داشته باشد

به هشدارهای بدن توجه کنید. شاید بدن شما نیاز به سم زدایی داشته باشد

نشانه‌های نیاز بدن به رژیم ۳ روزه سم زدایی

این که چه موقع بدن نیاز به سم زدایی دارد و زمان سم زدایی بدن چه موقعی است موضوعی است که چند نشانه مهم آن را به شما می‌گوییم.

هوس می‌کنید غذاهای شیرین بخورید

اگر هر یکی دو ساعت یک بار دلتان می‌خواهد شیرینی، کیک، باقلوا یا هر چیزی بامزه شیرین بخورید نشان می‌دهد که زمان سم زدایی بدنتان فرا رسیده است. احتمالا از غذاهای فست فود یا فرآوری شده هم استفاده می‌کنید.

چون این نوع غذاها باعث می‌شود تا سطح قند خون و هورمون لپتین Leptin پایین بیاید در نتیجه مدام هوس خوردن غذاهای شیرین می‌کنید. لازم است هر چه زودتر با سم زدایی شکر شروع کنید، غذاهای حاوی غلات، میوه و سبزیجات بخورید تا هورمون‌های بدن به حالت طبیعی برگردد.

اگر معده تان مشکل دارد یعنی نیاز به رژیم ۳ روزه سم زدایی دارید

مشکلات دستگاه گوارش یکی از علائم جدی برای سم زدایی کل بدن است. یبوست، اسهال، حالت تهوع و نفخ یعنی زمان سم زدایی بدن است و وقتش است که استراحتی به دستگاه گوارش بدهید و آن هم از طریق سم زدایی میسر است.

آلرژی دارید

حتی اگر آلرژی فصلی دارید، یا آلرژی که هر از گاهی می‌رود و دوباره سروکله‌اش پیدا می‌شود نشان می‌دهد دستگاه ایمنی بدن شما ضعیف است. گاهی معده ، گاهی سینوس، گاهی چشم و گاهی پوست به چیزی واکنش نشان می‌دهد.

غذای سالم می‌خورید ولی احساس سلامتی نمی‌کنید

حتی اگر یک رژیم غذایی سالم را رعایت می‌کنید دلیل نمی‌شود بدن را سم زدایی نکنید. گاهی لازم است یک غذای خاص , را برای مدتی از برنامه غذایی تان حذف کنید. به این ترتیب هم به دستگاه گوارش استراحت داده اید هم بدن تان را سم زدایی کرده اید.

پوست‌تان شفاف نیست

سم‌ها و مواد شیمیایی که از آب و هوا جذب بدن می‌شوند بر روی ظاهر پوست تاثیر می‌گذارند. در واقع عدم شفافیت پوست نشان می‌دهد که سطح مواد سمی در بدن خیلی زیاد شده است و ر فرا رسیده. آکنه، خارش و سرخ شدن و تورم پوست از علائم وجود سم در بدن است. هرچند پوست با عرق کردن سعی می‌کند سموم را دفع کند ولی شما هم با سم زدایی کاری کنید تا پوست سالم و شفاف شود.

مدام احساس خستگی می‌کنید

خستگی مداوم که به آن خستگی آدرنال Adrenal هم گفته می‌شود. این اتفاق زمانی می‌افتد که مغز و غدد آدرنال در نتیجه تجمع سموم امکان دفع کورتیزول را ندارند. حضور کورتیزول در اعضا بدن باعث احساس خستگی، التهاب ، استرس و عدم تعادل میکروارگانیسم‌های بدن می‌شود.

اگر تمرکز نداریدیعنی به رژیم ۳ روزه سم زدایی نیاز دارید

اگر حافظه تان ضعیف شده و تمرکز ندارید، و حتی چیزهای بسیار کوچک یادتان می‌رود مطمئن باشید زمان سم زدایی بدن تان فرا رسیده است. وجود سم باعث بروز انواع التهابات می‌شود.

گاهی این التهابات در داخل بدن اتفاق می‌افتد و مثل خارش یا قرمز شدن پوست نیست که شما بتوانید ببینید. فقط احساس می‌کنید تمرکز و حافظه تان مثل قبل نیست. سندرم مغز نشت دار Leaky brain syndrome در نتیجه التهابات ناشی از تجمع سموم به همین حالت گفته می‌شود. بعد از یک سم زدایی خوب همه چیز را با هوشیاری کامل به یاد می‌آورید و مشکل عدم تمرکزتان رفع می‌شود.

درد مفاصل تان یک لحظه هم قطع نمی‌شود

به هر حال میانسالی و ورزش‌های سنگین باعث بروز درد مفاصل می‌شود. دردی که براثر فعالیت‌های سنگین اذیت تان می‌کند طبیعی است. ولی اگر بدون آن که کار خاصی انجام داده باشید مفاصل تان مدام درد می‌کند زمان سم زدایی بدن است.

اگر همیشه استرس دارید رژیم سم زدایی بگیرید

هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است ولی شما استرس دارید. احتمالا زمان سم زدایی است! بارها در نت نوشت گفته ایم استرس علت اصلی و بدتر شدن خیلی از بیماری‌ها است چون سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند. اگر بتوانید با چند ماده غذایی طبیعی بدن تان را سم زدایی کنید هم از نظر جسمی هم روحی احساس سلامت می‌کنید و دیگر از استرس خبری نیست.

احساس می‌کنید چیزی درون بدن تان درست کار نمی‌کند

عادت ماهانه نامنظم، خستگی، افزایش یا کاهش وزن بدون دلیل یعنی این که هورمون‌های بدن درست کار نمی‌کند . با سم زدایی باعث می‌شوید هورمون‌های بدن به تعادل برسد و بدن سالم تری داشته باشید.

اگر بدن تان بو می‌دهد حتما رژیم ۳ روزه سم زدایی را امتحان کنید

حتما شما هم این مثل معروف را شنیده اید ” شما همان چیزی هستید که می‌خورید”. از آن جا که یکی از روش‌های بدن برای دفع سموم عرق کردن است، بوی بدن حالا در هر قسمتی مثل پا یا زیر بغل یا هر جای دیگری یعنی این که بدن شما به سم زدایی نیاز دارد و زمان سم زدایی بدن است.

الگوی خواب تان به هم ریخته است

بدخوابی یا بی خوابی تاثیرات مخربی روی جسم و روح دارد. بی خوابی و بدخوابی علت نیست در واقع خودشان معلول یک علت بزرگ تر هستند. با سم زدایی هر آن چه باعث بروز التهابات می‌شود از بین می‌رود و شما بهتر می‌خوابید.

۱افسرده و مضطرب هستید

امروزه ثابت شده افسردگی و اضطراب در نتیجه بروز التهابات در مغز روی می‌دهد. پس با یک روش تغذیه‌ای مناسب باید این التهابات را از بین ببرید و آن هم از طریق سم زدایی انجام می‌گیرد.

اگر زیاد دچار سرماخوردگی شدید می‌شوید رژیم ۳ روزه سم زدایی را امتحان کنید

طبیعی است سالی یکی دوبار هر کسی سرما بخورد. ولی اگر سرماخوردگی شدید و طولانی و با گلودرد همراه باشد نشانه این است که زمان سم زدایی بدن است تا سیستم ایمنی بدن تقویت شود و میکروب‌ها و ویروس‌های مضر از بدن خارج شود.

اگر حتی به نصف این پرسش‌ها جواب مثبت داده اید هر چه زودتر رژیم سم زدایی را شروع کنید.

بیشتر بخوانید: سم زدایی از پا با قرار دادن پیاز در کف پا

زدایی می‌شود رژیم سم زدایی لاغری کاهش وزن میوه رژیم ۳ روزه سم زدایی آب عنصر ضروری در رژیم ۳ روزه سم زدایی در رژیم ۳ روزه سم زدایی کافئین ممنوع تهیه سالاد سم زدا در رژیم ۳ روزه سم زدایی برخی از مزایای سالاد سم زدای رنگارنگ نکات کلی رژیم ۳ روزه سم زدایی غذاهایی بخورید که بیشتر چربی می‌سوزاند در رژیم ۳ روزه سم زدایی بدن را آبرسانی کنید ورزش کنید به پوست تان توجه کنید در رژیم ۳ روزه سم زدایی خوب بخوابید مراقبه ۱۰ دقیقه قبل از شروع روز در رژیم ۳ روزه سم زدایی آبلیمو بنوشید هر روز کمی هوای تازه تهیه فهرست سپاسگزاری غذاهای سم زدا در رژیم ۳ روزه سم زدایی چغندر دانه‌های چیا در رژیم ۳ روزه سم زدایی فراموش نشود رازیانه در رژیم ۳ روزه سم زدایی سبزیجات تند بون براث نوعی آبگوشت بری‌ها زغال اخته توت فرنگی و … رژیم ۳ روزه سم زدایی کبد و کیسه صفرا و پانکراس سم زدایی کبد و کیسه صفرا سم زدایی پانکراس سم زدایی کلیه‌ها سم زدایی روده نشانه‌های نیاز بدن به رژیم ۳ روزه سم زدایی هوس می‌کنید غذاهای شیرین بخورید آلرژی دارید غذای سالم می‌خورید ولی احساس سلامتی نمی‌کنید پوست‌تان شفاف نیست مدام احساس خستگی می‌کنید درد مفاصل تان یک لحظه هم قطع نمی‌شود اگر همیشه استرس دارید رژیم سم زدایی بگیرید احساس می‌کنید چیزی درون بدن تان درست کار نمی‌کند الگوی خواب تان به هم ریخته است پوست آنتی اکسیدان سبزیجات Detoxification رژیم غذایی کبد دیابت سرطان بون براث زردچوبه افسردگی سم زدایی از پا با قرار دادن پیاز در کف پا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو