چهره ها و افراد مشهور متولد 24 آذر

چهره ها و افراد مشهور متولد 24 آذر


منبع: ستاره

232

1398/9/23

02:36


بیست و چهار آذر سالروز تولد سه هنرمند شناخته شده کشورمان است. محمود عزیزی، مریم وطن پور و مهسا علافر هنرمندان معروف متولد ۲۴ آذرماه هستند.

چهره ها و افراد مشهور متولد 24 آذر


ستاره | سرویس چهره‌ها - در ادامه مختصری از زندگی شخصی و دنیای حرفه‌ای و هنری این سه هنرمند متولد ۲۴ آذر می‌خوانیم.  

 

چهره ها و افراد مشهور متولد بیست و چهار آذر

در صورتی که تمایل دارید در مورد شخص خاصی مطالعه کنید، با انتخاب نام او در فهرست موضوعی زیر به توضیحات مربوط به آن شخص برسید.

۱. محمود عزیزی
۲. مریم وطن پور
۳. مهسا علافر


محمود عزیزی

چهره ها و افراد مشهور متولد 24 آذر


محمود عزیزی سلدوز، بازیگر، نویسنده و کارگردان باسواد ایرانی است که اکثرا او را در نقش‌ فردی آرام و متین مثل پدر ستایش در سریال ستایش به یاد داریم. او متولد ۲۴ آذر ‍۱۳۲۳ در تهران است، اگر چه اصالتش به شهر نقده (سولدوز) در آذربایجان غربی برمی‌گردد. محمود عزیزی دکترای تئاتر از دانشگاه سوربن فرانسه دارد و سالهاست در دانشگاه تدریس می‌کند. او در دانشگاه تهران عضو هیئت علمی و استاد تمام دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی پردیس هنرهای زیباست.

محمود عزیزی که سال‌ها در تئاتر خاک صحنه خورده بود اولین حضور در سینما را در سال ۱۳۶۹ در فیلم «همه یه ملت» تجربه کرد. اولین تجربه تلویزیونی او نیز زمانی که ۵۰ ساله بود در سال ۱۳۷۳ با بازی در سریال نیمه پنهان ماه اتفاق افتاد. هم‌اکنون در کارنامه هنری او غیر از تئاترها، ۱۴ اثر سینمایی و ۲۶ اثر تلویزیونی به چشم می خورد. همچنین به عنوان داور در مسابقه استعدادیابی ستاره بیست حضور داشته است. عزیزی در سال ۶۶ ازدواج کرده اما تمایلی به شرح زندگی خصوصی‌اش نداشته است. جالب است بدانید او در سال ۹۴ در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی کاندید شد اما با کسب رتبه ۷۷ از ورود به مجلس بازماند.


مریم وطن پور

چهره ها و افراد مشهور متولد 24 آذر


مریم وطن پور یا خاله قاصدک، بازیگر و مجری ایرانی و متولد ۲۴ آذر سال ۱۳۵۹ در تهران است. او در رشته فیلمسازی تحصیل کرده و از طریق تئاتر، نظر تهیه کنندگان و سازندگان برنامه‌های کودک تلویزیون از جمله مجید قناد (عمو قناد) را به خودش جلب کرد و وارد تلویزیون شد. این مجری توانمند ایرانی متأهل است و یک پسر به نام مانی دارد. وطن پور تا مدت‌ها در عرصه ورزش نیز فعال بود به‌طوریکه به‌صورت حرفه‌ای به ورزش کاراته می‌پرداخت. او می‌گوید که ایده نام خاله قاصدک از سوی خودش بوده است.


مهسا علافر

چهره ها و افراد مشهور متولد 24 آذر


مهسا علافر در روز ۲۴ آذر سال ۱۳۶۶ در تهران متولد شد. او در رشته عکاسی تحصیل کرده و در دانشکده هنر‌های زیبا فارغ‌التحصیل شده است. اولین قاب او در هنر تصویر را می‌توان فیلم کوتاه تولدت مبارک دانست. اولین حضور مهسا علافر در پرده نقره‌ای سینما مربوط به فیلم سینمایی گس به کارگردانی کیارش اسدی زاده در سال ۱۳۹۱ است که جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم رم را به طور مشترک برایش به ارمغان آورد. نقش آفرینی در فیلم من دیه گو مارادونا هستم به کارگردانی بهرام توکلی به عنوان نقش اصلی باعث مشهوریت هرچه بیشتر او شد. او در تئاتر بازی نکرده و مجرد است. از دیگر فعالیت‌های مهسا علافر می‌توان به عکاسی حرفه‌ای اشاره کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو