شاسی بلند‌های کامپکت با بیشترین فضای حمل بار! (قسمت اول)

شاسی بلند‌های کامپکت با بیشترین فضای حمل بار! (قسمت اول)


منبع: فوت و فن

398

1398/9/23

02:39


شاسی بلند‌های کامپکت با بیشترین فضای حمل بار! (قسمت اول)

فضای حمل بار یکی از مزیت‌های کلیدی خرید یک خودرو کراس اور یا شاسی بلند به جای یک اتومبیل عادی به شمار می‌رود یا حداقل این موضوع احتمالاً نکته‌ای است که خریداران این دسته از خودرو به آن اشاره خواهند کرد.

بنابراین در هنگام خرید یک شاسی بلند کامپکت بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید که اگرچه اکثر خودرو‌های شاسی بلند‌ ممکن است از شکل یا اندازه‌ی مشابهی برخوردار باشند اما با این حال برند‌های مختلف سطوح متفاوتی از مهارت در زمینه‌ی به حداکثر رساندن فضای داخلی خودرو را ارائه می‌دهند.

برای پیدا کردن جادار‌ترین شاسی بلند‌های کامپکت موجود به لحاظ فضای حمل بار ما تمامی مدل‌های موجود در رتبه بندی‌های این کلاس خودرو را بر اساس حداکثر فضای حمل بار موجود در آن‌ها که شامل فضای موجود در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف عقب می‌شود، مورد بررسی قرار داده‌ایم.

در رابطه‌ با شاسی بلند‌های سه ردیفه‌ی انگشت شمار موجود در این کلاس خودرو نیز حداکثر فضا بر مبنای خواباندن صندل‌های موجود در هر دو ردیف عقب این خودرو در نظر گرفته شده است.

در هر بخش نیز به بحث درباره‌ی فضای پیش فرض موجود در درون صندوق عقب هر مدل خواهیم پرداخت.

علاوه بر این در این مطلب امتیاز کل اعطا شده به هر خودرو توسط وبسایت یو اس نیوز نیز ذکر خواهد شد.

به یاد داشته باشید که همزمان با در دسترس قرار گرفتن اطلاعات جدید امتیازات و نقد و بررسی‌های ما نیز به روز رسانی خواهند شد، بنابراین امتیازات موجود در این مطلب ممکن است با امتیازات ذکر شده در بخش نقد و بررسی‌های ما مغایر باشند.

اکنون در پیدا کردن جادار‌ترین شاسی بلند‌های کامپکت موجود در بازار همراه ما باشید:

۱۲) هیوندا توسان ۲۰۲۰

حداکثر فضای حمل بار: ۶۱.۹ فوت مکعب

قیمت: ۲۳,۳۵۰ دلار

امتیاز کل وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۷.۷

هیوندا توسان ۲۰۲۰ گزینه‌ی کامل و مقرون به صرفه‌ای است که از ویژگی‌هایی همچون پوشش گارانتی مناسب، فضای نشیمن راحت برای پنج سرنشین، و جایگاهی در اواسط رتبه بندی‌های ما بهره می‌برد.

این خودرو در صندوق عقب خود از ۳۱ فوت مکعب فضا برخوردار بوده که با خواباندن صندلی‌های ردیف این عقب این دو برابر و به ۶۱.۹ فوت مکعب می‌رسد.

از جمله امکانات دلخواه این خودرو می‌توان به درب خودکار صندوق عقب اشاره کرد که به وسیله‌ی حضور سوییچ خودرو فعال می‌گردد.

این آپشن گزینه‌ای مناسب برای استفاده‌ی حداکثر از فضای حمل بار پایین‌تر از حد متوسط موجود در یک شاسی بلند کامپکت به شمار می‌رود.

۱۱) میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۱۹

حداکثر فضای حمل بار: ۶۳.۳ فوت مکعب

قیمت: ۲۴,۶۹۵ دلار

امتیاز کل وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۶.۲

پس از هیوندا توسان نوبت به میتسوبیشی اوتلندر می‌رسد که یکی از پایین‌ترین امتیازات را در رتبه بندی شاسی بلند کامپکت ما به خود اختصاص داده است.

این خودروی مقرون به صرفه از در فضای نشیمن خود از یک ردیف سوم نیز برخوردار می‌باشد اما با این حال تقریباً در تمامی جهات قادر به برآورده ساختن انتظارات مرسوم در این کلاس خودرو نیست.

از آنجاییکه اوتلندر عمدتاً به خاطر ردیف سوم صندلی خود نسبت به دیگر رقبا متمایز است و یکی از معدود خودرو‌های دارای ردیف سوم صندلی در این کلاس خودرو به شمار می‌رود، نگاهی به چگونگی‌ تاثیر ساختار سه ردیفه‌ی این خودرو بر ظرفیت حمل بار آن خواهیم داشت.

فضای حمل بار واقعی در چنین اتومبیل‌هایی بسیار کوچک بوده و برابر با ۱۰.۳ فوت مکعب برآورد شده است.

با خواباندن ردیف سوم صندلی این فضا به ۳۴.۲ فوت مکعب افزایش یافته و با خواباندن هر دو ردیف صندلی‌های عقب این رقم به ۶۳.۳ فوت مکعب تغییر می‌یابد.

۱۰) جی ام سی تِرِین ۲۰۲۰

حداکثر فضای حمل بار: ۶۳.۳ فوت مکعب

قیمت: ۲۵,۰۰۰ دلار

امتیاز کل وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۷.۵

جی ام سی ترین امکانات ایمنی و اتاقی مدرن را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد اما با این وجود نسبت به رقبای خود در زمینه‌های دیگر عملکرد ضعیف‌تری را از خود نشان داده و از این رو در انتهای رتبه بندی شاسی بلند‌های کامپکت قرار می‌گیرد.

فضای حمل بار این شاسی بلند در قسمت عقب دارای ۲۹.۶ فوت مکعب فضا بوده که برای این کلاس خودرو کمی کوچک محسوب می‌شود اما با این حال ترین این ضعف را در بخش‌های دیگر جبران کرده است.

مدل ترین دارای فضای نشیمن برای پنج سرنشین می‌باشد، اما در صورتیکه به ردیف آخر نیازی ندارید فضایی برابر با ۶۳.۳ فوت مکعب در دسترس شما قرار خواهد گرفت.

علاوه بر این، قابلیت خم شدن در صندلی مسافر ردیف اول نیز وجود دارد که این قابلیت فضای اضافه برای جا دادن اشیاء بلند‌تر را در اختیار شما قرار خواهد داد. این ویژگی در این کلاس خودرو غیر عادی محسوب می‌شود.

علاوه بر طراحی کاربردی فضای حمل بار این خودرو برخی امکانات ایمنی که در مدل قبلی این خودرو به صورت آپشن‌های قابل خرید ارائه می‌شدند نیز در مدل ۲۰۲۰ به صورت پیش فرض عرضه خواهند شد.

۹) شورولت اکوئینوکس ۲۰۲۰

حداکثر فضای حمل بار: ۶۳.۹ فوت مکعب

قیمت: ۲۳,۸۰۰ دلار

امتیاز کل وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۷.۹

اگرچه شورولت اکوئینوکس از فضای حمل بار کمتری نسبت به اکثر رقبای خود برخوردار است اما با این حال ویژگی‌های مطلوب دیگری همچون قیمت پایه‌ی مقرون به صرفه، امکانات تکنولوژی کاربر پسند، و سیستم‌های پیشرانه‌ی کم مصرف را در اختیار خریداران خود قرار می‌دهد که تمامی این ویژگی‌ها به این کراس اور در کسب جایگاهی در اواسط رتبه بندی‌های ما کمک می‌کنند.

این شاسی بلند با برخورداری از تنها ۲۹.۹ فوت مکعب ظرفیت حمل بار عادی نسبت به رقبای خود عملکرد ضعیف‌تری را از خود به نمایش گذاشته است.

با این حال خواباندن ردیف عقب صندلی مجموعاً فضایی برابر با ۶۳.۹ فوت مکعب را ایجاد خواهد کرد و علاوه بر این در قسمت زیر صندوق عقب نیز فضای اضافه‌ی کوچکی در نظر گرفته شده است.

علاوه بر این قابلیت درب خودکار صندوق عقب نیز در این خودرو به عنوان آپشن قابل خرید موجود خواهد بود.

۸) فورد اسکِیپ ۲۰۲۰

حداکثر فضای حمل بار: ۶۵.۴ فوت مکعب

قیمت: ۲۴,۸۸۵ دلار

امتیاز کل وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۷.۹

کمپانی فورد مدل اسکیپ را برای سال ۲۰۲۰ مجدداً طراحی کرد که این خودرو جایگاهی را در اواسط رتبه بندی شاسی بلند‌‌های کامپکت به خود اختصاص داده است.

از جمله نقاط قوت این خودرو می‌توان به فضای نشیمن راحت، آپشن‌های تکنولوژی کاربر پسند، و لیست بلندی از امکانات ایمنی اشاره کرد.

اما از طرف دیگر احتمالاً خریداران زیادی خواستار افزایش کیفیت مواد استفاده شده در ساخت کابین این خودرو خواهند بود.

فورد اسکیپ در قسمت پشت صندلی‌های عقب خود دارای ۳۳.۵ فوت مکعب فضا بوده که می‌توان این فضا را تا ۶۵.۴ فوت مکعب نیز افزایش داد.

قابلیت درب خودکار صندوق عقب از تریم متوسط SEL به بعد به صورت پیش فرض ارائه خواهد شد.

۷) تویوتا راوفور ۲۰۱۹ (مساوی)

حداکثر فضای حمل بار: ۶۹.۸ فوت مکعب

قیمت: ۲۵,۶۵۰ دلار

امتیاز کل وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۸.۳

تویوتا راوفور برای سال ۲۰۱۹ مجدداً به طور کامل طراحی شده و جایگاهی را در نزدیکی صدر رتبه بندی شاسی بلند‌های کامپکت ما به نام خود به ثبت رسانده است.

ترکیب آسایش مادی و همچنین کاربردی بودن این خودرو نیز باعث قرار گرفتن این خودرو در لیست برندگان عنوان بهترین خودرو جدید برای نوجوانان در سال ۲۰۱۹ شده و جایگاهی را در میان فینالیست‌های عنوان بهترین شاسی بلند کامپکت خانوادگی در سال ۲۰۱۹ به این خودرو اختصاص داده‌ است.

تویوتا راوفور در قسمت صندوق عقب خود دارای فضای حداکثری ۳۷.۶ فوت مکعب می‌باشد، اگرچه در صورتیکه ورژن مجهز به مون روف این خودرو را خریداری کنید این رقم به ۳۷.۵ فوت مکعب کاهش خواهد یافت.

برای استفاده از حداکثر فضای حمل بار در این خودرو که معادل ۶۹.۸ فوت مکعب برآورد شده باید صندلی‌های ردیف عقب را خوابانده و علاوه بر این اضافه کردن قابلیت درب خودکار صندوق عقب را نیز مد نظر قرار دهید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو