یکی از روش هایی که امروزه علاقه مندان و طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است، هایفوتراپی است.  امواج هایفوتراپی (امواج متمرکز ماورای صوت) یک روش زیبایی نسبتا جدید برای سفت کردن پوست است که برخی آن را جایگزینی غیر تهاجمی و بدون درد برای لیفت صورت می دانند. برای تولید کلاژن از امواج مافوق صوت استفاده می کند، که منجر به سفت تر شدن پوست می شود. در این مقاله از بخش پوست، مو و زیبایی دکتر سلام به بررسی این روش زیبایی و تاثیر آن بر زیبایی پوست می پردازیم.

هایفوتراپی (HIFU) چیست؟

هایفوتراپی (HIFU) بیشتر به دلیل کاربرد آن در معالجه تومورها شناخته شده است. اولین استفاده از هایفوتراپی برای مصارف زیبایی در سال 2008 بوده که توسط منبعی معتبر گزارش شده است. هایفوتراپی سپس در سال 2009 توسط سازمان غذا و دارو (FDA) برای لیفت ابرو تأییدیه گرفت. این دستگاه همچنین در سال 2014 توسط FDA برای بهبود خطوط و چین و چروک های بالای سینه و گردن تأیید شد.

هایفوتراپی

چندین آزمایش بالینی کوچک نشان داده اند که هایفوتراپی برای لیفت صورت و رفع چین و چروک ها بی خطر و مؤثر است. افراد بدون آن که تحت ریسک عمل جراحی قرار بگیرند می توانند هایفوتراپی انجام دهند و بعد از چند ماه نتیجه آن را ببینند.

از  این روش همچنین برای جوان سازی کلی صورت، لیف کردن، سفت شدن و پیکرتراشی بدن استفاده می شود، اما این موارد ذکر شده برای هایفوتراپی به عنوان موارد “خارج از برچسب” در نظر گرفته می شوند به این معنی که FDA هنوز این موارد را تأیید نکرده است.

برای فهمیدن این که چه کسی برای این نوع روش کاندیدای مناسبی است بررسی های بیشتری لازم است. تا کنون، این روش یک درمان امیدوارکننده است که می تواند جایگزین لیفت صورت شود به خصوص در افرادی که نمی خواهند خطرات و زمان بهبودی مربوط به جراحی را تجربه کنند.

باید توجه داشت این روش برای افرادی که خطوط عمیق و چروک زیاد روی پوست دارند خیلی مؤثر نیست.

هایفوتراپی صورت

در این روش از امواج متمرکز مافوق صوت برای هدف قرار دادن لایه های پوستی که درست در زیر سطح قرار دارد استفاده می شود. انرژی مافوق صوت باعث گرم شدن سریع بافت می شود.

هنگامی که سلول های منطقه مورد نظر به دمای معینی برسند، تخریب سلولی آغاز می شود. اگرچه ممکن است غیر معمول به نظر برسد، در واقع این سلول ها، سلول های بیشتری را تولید می کند تا کلاژن ( پروتئینی که ساختار پوست را فراهم می کند) بیشتری تولید کنند .

افزایش کلاژن منجر به محکم تر و سفت شدن پوست با چروک کمتر می شود. از آنجا که پرتوهای مافوق صوت با فرکانس بالا روی یک بافت خاص در زیر سطح پوست متمرکز شده اند ، هیچ آسیبی به لایه های بالایی پوست و بافت های مجاور وارد نمی شود.

هایفوتراپی ممکن است برای همه مناسب نباشد. به طور کلی، این روش بهتر است در افراد  بالای 30 سال و با درجه شلی پوست خفیف تا متوسط انجام شود.

افرادی که دارای پوستی آسیب دیده یا پوست خیلی شل هستند ممکن است قبل از مشاهده نتیجه هایفوتراپی به چندین درمان دیگر نیاز داشته باشند.

افراد مسن با پوست آسیب دیده، سستی شدید پوست (پوست بسیار شل) یا پوست بسیار آویزان در نواحی گردن کاندیداهای خوبی برای هایفوتراپی نیستند و ممکن است نیاز به عمل جراحی داشته باشند.

اگر در قسمتی که میخواهید هایفوتراپی انجام دهید دچار عفونت و ضایعات پوستی باز هستید، آکنه شدید یا ضایعات کیستی و یا ایمپلنت فلزی دارید، هایفوتراپی توصیه نمی شود.

کاربردهای این روش کاربردی

طبق گزارش انجمن جراحی زیبایی پلاستیک آمریكا  (ASAPS) ، هایفوتراپی و سایر گزینه های غیر جراحی برای جوش های صورت، در چند سال گذشته محبوبیت بیشتری داشته است. تعداد کل هایفوتراپیتراپی انجام شده بین سال های 2012 تا 2017 64.8 درصد افزایش یافته است.

هایفوتراپی مزایای زیبایی شناختی زیادی دارد، از جمله:

  • کاهش چین و چروک
  • سفت کردن پوست شل گردن (که گاهی به آن گردن بوقلمونی نیز گفته می شود)
  • لیفت (بالابردن) گونه ها، ابروها و پلک ها
  • زاویه سازی فک
  • سفت شدن پوست ناحیه دکولته (زیر گردن تا بالای سینه)
  • صاف شدن پوست

نتایج مطالعه امیدوار کننده است. یک مطالعه که در سال 2017 روی 32 فرد کره ای انجام شد، نشان داد که هایفوتراپی بعد از 12 هفته به طور قابل توجهی حالت ارتجاعی پوست گونه ها، پوست زیر شکم و ران را بهبود می بخشد.

در یک مطالعه بزرگتر بر روی 93 نفر، 66 درصد از بیماران تحت درمان با هایفوتراپی پس از 90 روز بهبود در ظاهر صورت و گردن خود را حس کردند و قابل مشاهده بود.

مقایسه هایفوتراپی با لیفت صورت

با این وجود که هایفوتراپی خطرات و هزینه های کمتری نسبت به جراحی لیفت صورت دارد، اما ممکن است نتایج آن خیلی پایدار نباشد و ممکن است نیاز باشد مجدد انجام شود. در اینجا خلاصه ای از تفاوت های عمده بین هر روش آورده شده است:

هزینه HIFO برای صورت

درنهایت هزینه به شهری که در آن هستید و این که کجا این کار را انجام می دهید و همچنین تعداد کل جلسات لازم جهت دستیابی به نتایج مطلوب بستگی دارد. برای برآورد هزینه باید با ارائه دهنده هایفوتراپی در منطقه خود تماس بگیرید. هایفوتراپی تحت پوشش بیمه درمانی نیست.

هایفوتراپی چه حسی دارد؟

ممکن است در طی مراحل انجام هایفوتراپی درد جزئی داشته باشید. برخی از افراد آن را مانند پالس های برقی ریز و یا یک احساس خراشیده شدن ضعیف توصیف می کنند.

اگر نگران درد هستید، پزشک ممکن است قبل از شروع درمان، استامینوفن (تیلنول) یا داروی ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAID) مانند ایبوپروفن (Advil) را برای مصرف تجویز کند.

بلافاصله پس از درمان، ممکن است پوست شما دچار قرمزی خفیف یا تورم شود، که به تدریج طی چند ساعت آینده کاهش می یابد.

هایفوتراپی

مراحل انجام این روش زیبایی برای صورت

قبل از انجام مراحل هایفوتراپی ، آمادگی خاصی لازم نیست. قبل از درمان باید کلیه محصولات آرایشی و مراقبتی پوست را از ناحیه مورد نظر پاک کنید.

آنچه در جلسه انجام هایفوتراپی اتفاق می افتد:

  1. یک پزشک یا تکنسین ابتدا ناحیه مورد نظر را تمیز می کند.
  2. آنها ممکن است قبل از شروع، کرم بی حسی موضعی استفاده کنند.
  3. سپس پزشک یا تکنسین ژل سونوگرافی را به محل مورد نظر می زند.
  4. دستگاه هایفوتراپی در برابر پوست قرار داده می شود.
  5. با استفاده از نمایشگر سونوگرافی، پزشک یا تکنسین دستگاه را در شرایط مناسب تنظیم می کند.
  6. سپس انرژی سونوگرافی در پالس های کوتاه به مدت 30 تا 90 دقیقه به منطقه مورد نظر زده می شود.
  7. دستگاه برداشته می شود.

در صورت نیاز به درمان های اضافی، زمان مراجعه بعدی را تعیین می کنید.

زمانی که از پرتوی سونوگرافی استفاده می شود، ممکن است احساس گرما و سوزش کنید. اگر آزار دهنده باشد می توانید یک داروی مسکن مصرف کنید.

شما می توانید بلافاصله بعد از عمل به خانه بروید و فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرید.

مزایای استفاده از این درمان پوستی

هایفوتراپی یک روش ایمن، مؤثر و غیر تهاجمی برای سفت کردن پوست صورت محسوب می شود. فواید آن نسبت به جراحی لیفت صورت بسیار زیاد است. هیچ برشی، زخمی و زمان استراحت یا زمان ریکاوری وجود ندارد. همچنین هایفوتراپی نسبت به لیفت صورت بسیار ارزان تر است.

طبق گزارش از منبع موثق، اکثر افراد نتیجه کامل را سه ماه بعد از درمان نهایی می بینند.

اگر به دنبال درمانی سریع، بدون درد و غیر تهاجمی هستید، هایفوتراپی در مقایسه با جراحی لیفت صورت گزینه ای عالی است.

البته ، هایفوتراپی درمان معجزه آسایی برای پیری نیست. این روش برای بیمارانی که دارای شلی پوست ضعیف تا متوسط هستند مناسب است و ممکن است نیاز باشد این درمان را هر یک یا دو سال تکرار کنید تا روند پیری کاهش یابد.

اگر سن بالایی دارید و دارای چین و چروک شدید پوست هستید، ممکن است هایفوتراپی نتواند درمان مناسبی برای شما باشد.

هایفوتراپی

یک روش مؤثر برای لیفت صورت

همانطور که از نام این روش پیداست، هایفوتراپی روشی است که از فناوری سونوگرافی برای هدف قرار دادن لایه های عمیق بافت پوست برای لیفت کردن، سفت شدن و کانتور کردن پوست استفاده می کند. این روش کاملاً غیر تهاجمی است که موجب تقویت تولید کلاژن جدید و بازسازی پوست می شود. بنابراین، اگر پوست صورت شما شروع به شل شدن کند، چه در اطراف چشم، فک و چه پیشانی، ممکن است درمان هایفوتراپی برای شما مناسب باشد.

بلافاصله پس از انجام، می توانید مشاهده کنید که پوست تا حدی سفت شده است. اثرات آن در طی هفته های بعدی بیشتر می شود، زیرا کلاژن بیشتری تشکیل می شود و موجب انقباض بافت ها می شود. به طور معمول، معالجه هایفوتراپی تا زمانی که نتایج قابل بهتر شدن باشد تکرار می شود. با این وجود تعداد جلسات مورد نیاز به اهداف شما و میزان سستی بافت پوست بستگی دارد. علاوه بر این، توانایی جوان سازی پوست در اثربخشی این روش بسیار مهم است.

هایفوتراپی اکسیر برای بسیاری از مشکلات پوستی مرتبط با سن است. با گذشت سال ها، لقب محبوب “Lunchtime Facelift” را به دست آورد، زیرا این یک تکنیک سریع و بسیار قابل تحمل و بدون جراحت است. هایفوتراپی بر خلاف لیفت صورت معمولی، غیر تهاجمی است، به این معنی که بعد از انجام آن هیچ اثری بر روی پوست که نشان دهنده لیفت کردن باشد نمی ماند البته به غیر از پوست جوانسازی شده! مشتریانی که تحت عمل هایفوتراپی قرار گرفته اند، از پوست محکم و صاف خود بسیار راضی هستند.

قطعا دوست دارید بدانید که این روش حتی برای مبارزه با نقاط تیره زیر چشم، از بین بردن منافذ پوست و کاهش لکه ها ، آکنه و جوش ها موثر است. در نهایت، باید بدانید که هایفوتراپی می تواند صورت شما را بهبود بخشد، و موجب زاویه سازی فک شما شود. جادویی نیست؟

معایب درمان پوست با هایفوتراپی

با این حال، معایبی در مورد درمان هایفوتراپی وجود دارد که باید قبل از تصمیم گیری آن ها را در نظر بگیرید. باید بدانید که:

  • ممکن است دو هفته طول بکشد تا نتیجه را ببینید زیرا بدن برای ساخت کلاژن جدید نیاز به زمان دارد
  • اثرات کامل ممکن است برای 2-3 ماه قابل مشاهده نباشد
  • برای دستیابی به بهترین نتیجه و حفظ آن به درمان های مکرر نیاز دارد
  • برخی از افراد بعد از درمان هایفوتراپی ، قرمزی، تورم یا کبودی ناچیز را تجربه می کنند، که این باید به سرعت از بین برود
  • در موارد نادر، ممکن است احساس بی حسی یا سوزن سوزن شدن وجود داشته باشد که می تواند تا دو هفته ادامه یابد
  • تأثیرات ممکن است متفاوت باشد، بنابراین ممکن است نتیجه هایفوتراپی آنطور که برای سایر افراد بوده برای شما نباشد

کاندید های نامناسب این درمان

بعد از انجام هایفوتراپی، می توانید بلافاصله فعالیت خود را از سر بگیرید زیرا امواج با شدت زیاد به لایه های سطحی پوست آسیب نرسانده است. با این وجود، تورم و قرمزی جزئی ممکن است رخ دهد، اگرچه به سرعت فروکش می کند. همچنین ممکن است پوست شما نسبت به لمس کمی حساس شود یا کمی احساس سوزن سوزن شدن کنید، که ممکن است برای یک یا دو هفته ادامه یابد. در موارد نادر، بی حسی موضعی و کبودی نیز ممکن است رخ دهد. در حالی که عوارض ذکر شده ممکن است در افراد مختلف، متفاوت باشد اما معمولاً طولانی نیست. موارد منع مصرف در درمان صورت با  هایفوتراپی شامل ایمپلنت های مغزی، اختلالات خونی و تزریق سیلیکون است. مرکز  زیبایی شناسی RT اطمینان می دهد که همه چیز در طول مشاوره کاملاً توضیح داده شده است و در صورت نیاز همه مراقبت ها انجام می شود.

هایفوتراپی به عنوان یکی از بهترین تکنیک های لیفت صورت، محبوب شده است، و نه تنها توسط متخصصین آرایشی بلکه توسط مشتریان نیز مورد تأیید است. واضح است كه مزایای هایفوتراپی در مقابل معایب آن بسیار بیشتر است.

کاندیدهای مناسب هایفوتراپی

اگر می خواهید بدون جراحی پوست خود را لیفت و سفت کنید، درمان پوستی هایفوتراپی ممکن است برای شما مناسب باشد. با این حال، بهتر است که در مورد شرایط با یک متخصص زیبایی  صحبت کنید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. همچنین ممکن است بخواهید گزینه های دیگری مانند بوتاکس، فیلرهای پوستی و درمان  PRP را در نظر بگیرید که همگی می توانند به نتایج مشابهی برسند.

باید بدانید که درمان هایفوتراپی برای همه مناسب نیست. دکتر در مورد سابقه پزشکی شما سؤال خواهد کرد تا از مناسب بودن این درمان برای شما مطمئن شود. اگر شرایط خاصی داشته باشید، مانند اختلال خونی، بیماری پوستی یا کاشت ایمپلنت، نباید هایفوتراپی انجام دهید.

اگر درمان هایفوتراپی برای شما مناسب باشد، پزشک شما را از جوانب مثبت و منفی آن مطلع می کند. همچنین می توانید در مورد اینکه چه درمانی برای پوست شما انجام می شود، مشاوره های خصوصی دریافت کنید.

عوارض جانبی هایفوتراپی صورت چیست؟

با وجود تعداد زیادی از درمان های صورت موجود در بازار، انتخاب گزینه مناسب برای شما، کار دشواری است. امواج هایفوتراپی با شدت بالا (هایفوتراپی ) نوعی روش غیر تهاجمی برای سفت کردن پوست و کاهش چین و چروک ها است. این روش همچنین به عنوان “lunchtime facelift” شناخته می شود، این روش بسیار سریع انجام می شود، نواحی خاصی از صورت و گردن را که نیاز به جوان سازی دارند مورد هدف قرار می دهد. در حالی که هایفوتراپی یک روش ایمن برای سفت کردن پوست صورت محسوب می شود، باید آگاه بود که هیچ روشی بی عیب نیست و عوارض جانبی ای نیز دارد که باید قبل از انجام  هایفوتراپی آنها را در نظر گرفت.

هایفوتراپی اگر توسط یک متخصص انجام شود بسیار روش ایمنی است. بهترین بخش در مورد این درمان این است که شما می توانید بلافاصله پس از ترک مطب، فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید. ممکن است کمی قرمزی یا تورم ایجاد شود، اما باید سریع فروکش کند. احساس سوزن سوزن شدن در ناحیه تحت درمان ممکن است برای چند هفته ادامه یابد.

به ندرت ممکن است بی حسی یا کبودی موقت را تجربه کنید، اما این عوارض جانبی معمولاً بعد از چند روز از بین می روند. هایفوتراپی با تحریک کلاژن و الاستین باعث به وجود آمدن ظاهری جوان تر می شود.

درد

درمان اولتراسونیک معمولاً بدون درد است و کاربران دارای احساس سوزن سوزن شدن یا گرمی روی پوست می شوند. هرچند این احساس فقط حین درمان حس می شود و پس از پایان کار ادامه نمی یابد. برخی از افراد حین کار احساس ناراحتی می کنند، اما با ادامه روند درمانی و در پایان نتایج شگفت انگیزی را مشاهده می کنند. در صورت لزوم اگر درد خیلی شدید شود متخصص زیبایی باتجربه می تواند یک کرم بی حسی یا داروی خوراکی تجویز کند، اما این مورد بسیار نادر است و بیشتر مراجعین به این امر احتیاجی ندارند.

پوست لکه دار

این رایج ترین عارضه جانبی بوده که توسط یک مطالعه که تأثیر هایفوتراپی را مورد بررسی قرار داده بود گزارش شده است. مناطق تحت درمان ممکن است قرمز و لکه دار شوند، به ویژه اگر پوست شما حساس و مستعد قرمزی باشد. این عارضه دائمی نیست، معمولاً چند ساعت پس از درمان از بین می رود. مرکز زیبایی RT کرم هایی را برای حل این مشکل در پایان درمان ارائه می کند و در صورت لزوم بعضی افراد مجبور هستند از آنها استفاده کنند.

تورم پس از هایفوتراپی صورت

پوست متورم از عوارض نادر هایفوتراپی صورت است، اما به دلیل اینکه پوست هر فرد متفاوت است، ممکن است تورم ایجاد شود. ورم معمولاً بعد از چند روز از بین می رود، بنابراین می توانید در قبال نتیجه موثر جوان شدن پوست از تورم چشم پوشی کنید. مرکز زیبایی RT اطمینان حاصل خواهد کرد که شما کاملاً از تمام فواید و عوارض جانبی در طول مشاوره خود آگاه هستید.

بی حسی

امواج صوتی که در طی روش هایفوتراپی ساطع می شوند، به منظور ریشه کنی تمام چین و چروک ها، در عمیق ترین لایه های پوست نفوذ می کنند. توانایی این فناوری در نفوذ به لایه میانی پوست و عضلات لایه سطحی (SMAS) بی نظیر است، که از سایر درمان های غیر تهاجمی عمیق تر است. SMAS همان لایه ای است که در حین جراحی معمولی سفت می شود، اما برخلاف عمل جراحی، هایفوتراپی مقرون به صرفه تر است و نیازی به وقت استراحت ندارد. از آنجا که هایفوتراپی به عمیق ترین لایه ها نفوذ می کند، گاهی اوقات این امر می تواند باعث صدمات جزئی شود که می تواند منجر به احساس بی حسی شود.

احساس سوزن سوزن شدن بیشتر در مناطق ظریف مانند چشم و لب اتفاق می افتد. در کسانی که احساس بی حسی کردند بعد از طی دو هفته بدون نیاز به دارو یا مداخله پزشکی این عوارض برطرف شد. لطفا توجه داشته باشید که این عوارض جانبی نادر است و در طول مشاوره کاملاً برای شما توضیح داده می شود. در مرکز زیبایی RT ایمنی مشتری اولویت اصلی ما است، بنابراین ما اطلاع خواهیم داد که مشتریان تا حد ممکن از عوارض جانبی کمی رنج می برند، و این مانند هر روش زیبایی دیگر عوارض جانبی دارد.

تجمع بیش از حد رنگدانه ها

اگرچه نادر است، اما این یک اثر جانبی است که به طور بالقوه دائمی است. این می تواند باعث شود رنگ پوست تغییر کند و تیره تر شود. این یک عارضه جانبی است که می تواند در اثر حرارت ساطع شده از دستگاه سونوگرافی ایجاد شود که می تواند تا دمای 45 تا 65 درجه سانتیگراد برسد. این عارضه جانبی قبلاً در مرکز زیبایی RT رخ نداده است، ما اطمینان می دهیم که هر مشتری یک تست را انجام می دهد و تضمین می کنیم که در طول مشاوره همه چیز به طور کامل توضیح داده و اطلاع داده شده است. متخصصان زیبایی شناسی ما به بالاترین استاندارد آموزش داده می شوند و مراحل سختی را طی می کنند، از این گذشته، ایمنی مشتری اولویت اصلی ما است.

عدم تأثیرگذاری هایفوتراپی در برخی افراد

افرادی که تحت عمل هایفوتراپی قرار گرفته اند، گاهی اوقات هیچ فایده یا عوارض جانبی از سونوگرافی را تجربه نمی کنند. اگرچه عالی است که پوست آنها آسیب ندیده، اما برای کسانی که امیدوار بودند پوست بدون چروک و سفت تر داشته باشند، فایده ای هم نداشته است. در 10٪ موارد، کاربران هیچ تفاوتی در ظاهر پوست و گردن خود نمی بینند، زیرا نتایج از بیمار تا بیمار متفاوت است، گاهی اوقات ساختن کلاژن در داخل که به مقابله با تأثیر گرانش کمک می کند، همیشه تأثیر قابل توجهی ندارد.

هر روش درمانی با عوارض جانبی بالقوه ای همراه است. با این حال، روش درمانی هایفوتراپی صورت یک روش مورد تأیید FDA برای سفت کردن پوست صورت  است. عوارض جانبی دائمی نادر است و عوارض جانبی جزئی نسبتاً نادر است و بعد از طی یک یا دو هفته از بین می رود. اگر ریسک عوارض جانبی احتمالی درمان را می پذیرید، ممکن است هایفوتراپی بهترین درمان برای شما باشد.

هایفوتراپی قدرتمندترین درمانی است که به عنوان یک جایگزین بی خطر برای جراحی در دسترس است.از این روش می توان در بدن برای هدف قرار دادن چربی و سفت کردن پوست یا در صورت به عنوان لیفت پوست استفاده کرد. هایفوتراپی لایه های عمیق تری را در زیر پوست هدف قرار می دهد – دقیقاً همان لایه ای که در طول عمل جراحی هدف قرار می گیرد. هایفوتراپی باعث ایجاد صدمات میکرو در اعماق پوست و باعث افزایش تولید کلاژن می شود، برای بدن حتی از سطح عمیق تر هایفوتراپی استفاده می شود که به طور موثری سلول های چربی را تجزیه می کند و باعث فرم گرفتن و سفت شدن پوست می شود.

سوالات متداول در مورد هایفوتراپی

سؤالات متداول شما در مورد امواج هایفوتراپی با شدت بالا (هایفوتراپی) که اکنون به آنها پاسخ داده می شود، ما حتی یک فیلم کوتاه برای راهنمای شما قرار داده ایم تا به شما در پاسخ به این سؤالات کمک کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با استفاده از فرم تماس که در زیر فیلم ها در سمت راست است با ما تماس بگیرید.

هایفوتراپیتراپی چیست؟

هایفوتراپیتراپی یک روش سونوگرافی ایمن و بدون جراحی است که اثرات زمان و گرانش روی پوست شما را خنثی می کند. در این روش درمانی از واکنش ترمیم کننده بدن برای لیفت پوست در ناحیه ابرو، زیر چانه، گردن و چین و چروک ها وخطوط روی ناحیه دکولته استفاده می شود.

آیا هایفوتراپی می تواند جایگزین روش لیفت صورت شود؟

هایفوتراپی لایه عمیق بنیادی را که در جراحی زیبایی مورد اعمل قرار می گیرد، درمان می کند، اما نتایج آن با لیفت صورت یکی نیست. با این حال، این یک جایگزین عالی است، به ویژه برای کسانی که برای جراحی آماده نیستند یا برای بیمارانی که به دنبال تداوم بخشیدن اثرات جراحی زیبایی هستند.

تفاوت هایفوتراپی با لیزر در چیست؟

هایفوتراپیتراپی از انرژی صوتی، که در سونوگرافی امتحان شده است استفاده می کند، و دارای خواص منحصر به فردی است که به آن اجازه می دهد از سطح پوست را بگذرد و تا عمق هایی را که با هیچ وسیله آرایشی غیر تهاجمی دیگر دسترسی ندارد را درمان کند. هایفوتراپی تولید کلاژن را در لایه عمیق پوست تحریک می کند، و در نتیجه لیفت قابل توجهی از نظر بالینی در طی 2-3 ماه آینده ایجاد می شود. لیزرها به انرژی نوری متکی هستند که در دمای مطلوب نمی توانند به لایه های عمیق تر پوست برسند، بنابراین درمان با لیزر معمولاً فقط سطح پوست را درمان می کند. از آنجا که این دو فناوری اغلب انواع مختلفی از مشکلات پوستی را درمان می کنند، در واقع بسیار سازگار هستند.

چگونه هایفوتراپی تولید کلاژن را تحریک می کند؟

در طول درمان، مبدل انتقال انرژی و سونوگرافی در لایه عمقی پوست در دمای مطلوب برای بازسازی کلاژن متمرکز می کند. این روش درمانی یک فرایند طبیعی که به عنوان نئوکلاژنز شناخته می شود است، و منجر به تولید کلاژن تازه و جدید می شود. در این درمان هیچگونه کرم، پرکننده یا دارو استفاده نمی شود، بلکه فقط به نتایج ساخته شدن کلاژن در بدن شما متکی است.

چه مدت درمان هایفوتراپی طول خواهد کشید؟

طول مدت درمان به منطقه تحت درمان و برنامه درمانی شما بستگی دارد. صورت و گردن به طور معمول 60-90 دقیقه طول می کشد، در حالی که لیفت سینه به تنهایی تقریباً 30 دقیقه طول می کشد.

آیا بعد از انجام هایفوتراپی احتیاج به مرخصی کاری هست؟

اگر فقط هایفوتراپیتراپی باشد، هیچ آسیبی وجود ندارد. بعد از انجام درمان، می توانید بلافاصله فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید، بدون آنکه اقدامات خاصی را بعد از درمان دنبال کنید. ما حتی از مشتریانی خواسته ایم که درساعت استراحت ناهار خود به کلینیک مراجعه کنند تا این درمان را انجام دهند، هیچ کرمی لازم ندارد و برنامه مراقبت پوستی و آرایش معمولی شما می تواند به صورت عادی انجام شود.

هافوتراپی چه حسی دارد؟

با رسیدن امواج سونوگرافی، احساس می کنید مقادیر کمی از انرژی در اعماق پوست انباشته می شود و این نشان می دهد که فرایند ساخت کلاژن آغاز شده است. سطح راحتی در افراد مختلف متفاوت است، اما این احساس فقط در طولی که امواج سونوگرافی به پوست می خورد حس می شود.

به چند جلسه درمان هایفوتراپی نیاز است؟

بیشتر افراد فقط به یک جلسه درمان نیاز دارند. با این وجود ممکن است براساس میزان سستی پوست، واکنش بیولوژیکی به امواج سونوگرافی و روند ساخت کلاژن در فرد، ممکن است برخی از مشتریان از درمان های اضافی بهره مند شوند. از آنجا که پوست همچنان در حال پیری است، درمان های موضعی در آینده می توانند به فرد کمک کنند تا روند پیری طبیعی بدن را کاهش دهد.

هایفوتراپی

چه کسی کاندیدای خوبی برای هایفوتراپی هستند؟

یک کاندید خوب برای هایفوتراپی دارای پوستی با درجه سستی خفیف تا متوسط است یعنی به تازگی پوست او شروع به احساس و استحکام کمتر می کند. مثلا شامل پایین آمدن ابرو، پوست شل شده روی گردن ، افتادگی زیر چانه و خطوط یا چین و چروک روی سینه است. البته بهترین راه برای فهمیدن کاندیدای مناسب مشاوره با یک پزشک است.

هزینه هایفوتراپیتراپی چقدر است؟

بسته به اندازه ناحیه تحت درمان، هزینه درمان هایفوتراپی می تواند بسیار متغیر باشد.

آیا هایفوتراپی روشی ایمن است؟

روش هایفوتراپی با خیال راحت در بیش از 250،000 درمان در سراسر جهان استفاده شده است. امواج سونوگرافی نیز بیش از 50 سال است که با خیال راحت در زمینه پزشکی استفاده می شود.

آیا هایفوتراپی عوارض جانبی دارد؟

ممکن است ابتدا پوست قرمز شود، این ممکن است در طول انجام درمان باشد اما بعضی اوقات بیشتر طول می کشد، با این وجود قرمزی باید طی چند ساعت از بین برود. برخی از مشتری ها تورم، سوزن سوزن شدن یا حساسیت به لمس را تجربه می کنند، اما همه این عوارض جانبی موقت هستند. سایر عوارض بعد از عمل کمتر ممکن است به وجود بیاید، شامل کبودی موقتی یا بی حسی در نواحی کوچک پوست. مانند هر روش زیبایی، ممکن است اثرات نادر دیگری نیز وجود داشته باشد که پزشک شما با شما در میان خواهد گذاشت.

چه مدت طول می کشد تا نتایج را ببینید و چه مدت پایدار می ماند؟

بعد از درمان هایفوتراپی ، ممکن است تأثیر اولیه را مشاهده کنید، اما نتیجه نهایی بعد از 2-3 ماه قابل مشاهده است، زیرا بدن شما به طور طبیعی باعث بازسازی کلاژن می شود. از آنجا که این روش درمانی تولید کلاژن را تحریک می کند، نتیجه کاملا به بدن شما بستگی دارد. این درمان باعث ایجاد کلاژن جدید در داخل پوست می شود ، اما روند پیری طبیعی شما مشخص می کند که چه مدت این نتیجه پایدار خواهد ماند.