حاج علی آقای فضلی، از۱۸ سالگی، این مسیر را آگاهانه و با بصیرت انتخاب کرد و در صحنه‌هایی که ضد انقلاب و دشمنان قصد سرنگونی نظام و کشور را داشتند، برای انقلاب سینه سپر کرد. او با وجود سن بسیار پایینی که داشت، مسئولیت‌های سنگینی از جمله فرماندهی تیپ المهدی در عملیات فتح المبین، فرماندهی سپاه گچساران، فرماندهی تیپ ۲۷ محمد رسول‌الله، فرماندهی لشکر ۱۰ سیدالشهدا، جانشینی فرماندهی قرارگاه ثارالله را بر عهده داشت و جانشین رئیس سازمان بسیج هم بود.

حاج آقا فضلی مسئولیت‌هایی را که از یک انسان عادی بر نمی‌آمد، با انگیزه الهی و روحیه سلحشوری، برعهده گرفت و آخرین مسئولیتش هم فرماندهی دانشگاه امام حسین (ع) بود.

در زمان جنگ شاهد بودیم که او چندین بار از جمله در عملیات والفجر ۴ تا پای شهادت رفت، اما چون عمرش به این دنیا باقی بود، زنده ماند تا مسئولیت‌های مهم دیگری را عهده دار شود و به انقلاب خدمت کند.

حاج علی آقا مانند همه پاسداران سپاه در دسته های سیاسی قرار نگرفت، اما سیاست را دقیق می‌شناسد و داخل هیچ سازمان و حزبی نیست. سپاه فراتر از احزاب و گروه‌هایی است که برای منافع خودشان کار می‌کنند و جایگاهش فراتر از احزاب است. حاج آقا علی فضلی هم هیچ‌گاه وارد این فضا نشد و مسئولان دیگر سپاه هم به همین صورت عمل می‌کنند.

حاج آقا فضلی، تمام زندگی، خانواده و وجود خودش را برای کشور و ملت گذاشته و انشاءالله این چنین باشد که به دلیل اعمال نیکویش، زودتر بهبود پیدا کند و بتواند خدمت صادقانه و خالصانه‌اش به انقلاب اسلامی را ادامه دهد.

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه