جراحی بینی آقایان + تفاوت های آن با حراحی بینی خانم ها و انواع عمل زیبایی بینی مردان

منبع: تاپ ناز

127

1398/9/23

14:16


جراحی بینی آقایان

اطلاعات در مورد جراحی بینی آقایان

امروزه جراحی زیبایی بینی بین اقایان و خانم ها بسیار انجام می شود و هر کدام بنا بر دلیل خاصی که دارند بینی خود را جراحی زیبایی می کنند. در این مطلب اطالاعاتی در مورد جراحی بینی آقایان و نکات لازم پس از آن را در اختیار شما قرار می دهیم.

در بیشتر موافع که آقایان عمل جراحی می کنند نشانکر شدید بودن مشکل بینی آنها است، زیرا خانم ها بیشتر مایل هستند که به سراغ جراحی بینی بروند. برای مردانی که قصد عمل جراحی دارند مهمترین نکته این است که بینی آنها حالت مصنوعی و زنانه نداشته باشد. پس مهمترین ویزگی در جراحی بینی آقایان حفظ فرم طبیعی آن می باشد.

مطالعات نشان می دهد که بینی مردان حدود 10 درصد بزرگتر از بینی زنان است و دلیل آن، حجم بیشتر عضلات در آقایان است. در جراحی بینی آقایان طبیعی بودن بینی بسیار مهم است. در این عمل جراحی، پل بینی باید بدون هیچ تغییری دست نخورده بماند زیرا با تغییر این قسمت بینی حالت شیب دار و زنانه به خود می گیرد. کوچک کردن زیاد نوک بینی در آقایان چهره مردانه را از او می گیرد. اما جرجی بینی در مردان و زنان تفاوت هایی دارد که در ادامه بررسی می کنیم.

 

تفاوت های جراحی زیبایی بینی آقایان و خانم ها

بین این دو جنس ساختارها و تفاوت هایی وجود دارد که مهمترین تفاوت بارز آن محکم تر بودن غضروف و استخوان بینی در آقایان است و همچنین پوست آن ضخیم تر است و این ها می توانند تفاوت هایی در نتیجه عمل ایجاد کند. تفاوت مهم بین مرد و زن عبارت است از:

  • در قسمت بین پیشانی و بینی زاویه کمی تنگ تر است نسبت به خانم ها.
  •  زاویه استاندارد بین لب و بینی در بانوان ۱۰۵ تا ۹۵ درصد است اما در بین آقایان ۹۰ تا۹۵ درصد است.
  • در آقایان خطی که در پشت بینی قرار دارد در حالت نیمرخ صاف است در حالی که در خانم ها این خط کمی منحنی است.
  • طول بینی آقایان بیشتر از طول بینی خانم ها است.
  • میزان برجستگی نوک بینی زمانی که از نیمرخ دیده می شود در آقایان بیشتر است.
  • زمانی که به صورت تمام رخ دو جنس مقایسه می شوند عرض بینی در بین آقایان بیشتر است.
  • از دیگر تفاوت ها این که به علت ضخیم تر بودن پوست آقایان مدت درمان نسبت به خانم ها بیشتر زمان می برد.

در بین آقایان عوامل و مشکلات شایعی وجود دارد که در نتیجه جراحی بینی تاثیرگذار است از جمله این عوامل:  طول زیاد بینی، غوز بینی، افتاده بودن نوک بینی، گرد بودن نوک بینی، سوراخ های بزرگ بینی، عریض بودن پل بینی، فرورفتگی های غیر طبیعی بر روی بینی.

در زمان گذشته دلیل آقایان برای جراحی بینی عواملی مانند شکستگی، کج بودن بینی، ناهنجاری بینی و مشکلات تنفسی بوده که البته این عمل ها با این موارد کار دشورای است، ولی امروزه مردان با قصد زیبایی به مراکز درمانی مراجعه می کنند.

مطلب پیشنهادی: عکسهایی از نحوه عمل جراحی زیبایی بینی +16

جراحی بینی آقایان

انواع جراحی بینی مردان

جراحی بینی برای مردان به دو روش باز و بسته انجام می گیرد. این روش را با توجه به شدت مشکلی که فرد دارد با تشخصی پزشک به صورت باز و بسته انجام می دهند.

هدف از جراحی زیبایی بینی چیست؟

بینی تنها عضوی است که از صورت به بیرون زده و از آنجایی که در وسط صورت قرار دارد در زیبایی نقش بسیار زیادی دارد. در عمل جراحی بینی کوچک ترین خطا باعث به وجود آمدن فاجعه می شود، جراحی بینی مطلوب یعنی اینکه بینی از قسمت پل تا نوک یک زاویه زیبا و بدون پستی و بلندی را طی کند و همچنین بین لب و بینی زاویه ای مطلوب بین ۱۰۵ تا ۹۰ باشد. در حراجی بینی آقایان باید از بالا بردن نوک بینی و استخوانی کردن آن خودداری شود.

انتخاب یک جراح با تجربه

زمانی که ما برای جراحی بینی اقدام می کنیم باید در انتخاب یک جراح متخصص اطمینان کامل داشته باشیم چرا که مهم ترین گزینه انتخاب یک جراح حرفه ای است تا بتواند با توجه به فرم و صورت بینی متناسبی را طراحی کند تا با دیگر اعضای صورت همخوانی داشته باشد. جراح باید تمام زوایا بینی شما را مورد برسی قرار دهد تا اطمینان یابد که بینی شما به بهترین شکل بر روی صورتتان می نشیند.

نکته دیگر اینکه که اعتماد داشتن به جراح خود به شما این اطمینان خاطر را می دهد تا نگران بد فرم شدن بینی خود نشوید.

مراقبت های بعد جراحی

خونریزی، تورم، کبودی و درد در جراحی بینی آقایان و بانوان امری است بسیار طبیعی، که پزشک شما برای کاهش تمام این علائم و نشانه و تند تر شدن بهبود وضعیتتان دارو هایی تجویز می کند که معمولا برای مراقبت های بعد از جراحی بینی میزان زیادی آنتی بیوتیک برای تسکین درد به فرد تزریق می شود. زمانی که عمل تمام شد برای اینکه فشار زیادی بر روی بینی اسپلینت قرار می دهند که حکم یک نگهدارنده و محافظت کننده را دارد.

بعد از تمام شدن عمل استراحت ۳ الی ۴ روز در تخت ضروری است زیرا وارد شدن هرگونه فشار باعث خونریزی و باز شدن بخیه های داخلی می شود. گوش دادن به نکات و توصیه های پزشک امری ضروری جهت بهبود سریع است. معمولا بعد از یک هفته اسپلینت را بر می دارند این کار توسط پزشک انجام می شود. ۱ الی ۲ ماه اول باید مراقب های زیادی را انجام دهید تا دچار مشکل نشوید.

 نکات مهم درباره جراحی بینی آقایان:

  • پس از عمل تا چند وقت از خوردن هر گونه غذا های سفت و جویدنی خودداری کنید.
  • به دلیل التهابات داخل بینی تنفس از طریق بینی سخت است، در هنگام خوابیدن زیر سرتان را بلند کنید.
  • به دلیل خونریزی در روز های اول استفاده از تامپون ضروری است، سپس بعد از گذشت ۲ روز باید با سرم بینی به خوبی شستشو داده شود.
  • برای درمان کبودی ها استفاده از عینک های یخی کمک زیادی به رفع این کبودی ها می کند.
  • از داخل کردن شی نوک تیر به داخل بینی جدا خودداری کنید.
  • در هنگام شستن صورت به بینی خود فشار نیاورید.
  • شکل ظاهری بینی پس از گذشت ۱ سال به حد مطلوب خود می رسد.
  • استفاده از چسب بینی برای مدت ۲ الی ۳ ماه ضروری است.
  • تا مدت ۳ الی ۴ ماه بینی ورم دارد.
  • در روز های اول که بینی هنوز گچ دارد به هیچ عنوان نباید به آن آب بخورد، در هنگام حمام کردن مراقب باشید.

اهداف یک رینوپلاستی مردانه

بینی شما درست در مرکز چهره شما قرار دارد. تغییر یک میلیمتری در هر جهت می تواند اختلاف چشمگیری بین نتیجه فاجعه بار و یک نتیجه با شکوه ایجاد کند. بینی ایده آل از پل یا تیغه شروع می شود و در یک مسیر شسته و رفته بدون پستی بلندی به نوک ادامه می یابد. نوک بینی به خودی خود باید یکپارچگی داشته باشد تا با زاویه ۹۰ تا ۱۰۵ درجه بین لب فوقانی و پایه بینی، صاف و بدون ایراد باشد.

برای مردان، هرگز نباید یک بینی خوکی شکل و سر بالا  ایجاد شود؛ در عین حال که بینی آنها باید ظاهری جذاب، خوش قیافه برایشان بسازد. تعریف نوک بینی باید در مردان نسبت به زنان کمی قوی تر باشد و نباید بیش از حد اسکلتی یا استخوانی به نظر بیاید یا کروی و نافرم شود.

قومیت های مختلف با مسائل مختلف بینی همراه می شوند. به عنوان مثال، همانطور که گاهی اوقات در مردان آفریقایی-آمریکایی یا آسیایی دیده می شود، پل بینی می تواند تقریبا مسطح با سوراخ های بینی گسترده باشد. ایرادهای اینچنینی در جراحی بینی مردان با محدود کردن پایه حفره بینی و افزایش ارتفاع پل، و همچنین ارائه جزئیات به نوک بینی، قابل اصلاح است.

بخوانید: چه مدل بینی نمی تواند جراحی زیبایی انجام دهد؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو