حیرت انگیز ترین جاذبه های گردشگری در جزایر جنوب کشور

حیرت انگیز ترین جاذبه های گردشگری در جزایر جنوب کشور


منبع: همگردی

280

1398/9/23

17:01


سفر به جنوب کشور می تواند بهترین خاطره ها را برای شما بسازد. مخصوصا اگر قصد بازدید از دیدنی های قشم، گشت و گذار بین جاهای دیدنی کیش و سر زدن به دیدنی های هرمز را داشته باشید. جزیره کیش یکی از جزایر زیبای خلیج فارس است که سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. جزیره کیش به اندازه ای زیبا و دارای مکان های تفریحی و هیجان انگیز است که می تواند خاطراتی زیبا را برای شما به ثبت برساند. جزیره قشم از شگفت انگیز ترین جزایر در ایران است که با سفر به آن جاذبه های زیادی را به چشم خواهید دید. قشم بزرگترین جزیره غیرمستقل که سال ها دستخوش تصرف پرتغالی ها و هجوم ستاره های خیالی مردم بومی قرار گرفته و با دره های مرموز از آبادی ها و شهرهای هزاران سال پیش صحبت می کند. در میان مردم ایران زمین، کمتر کسی پیدا می شود که جزیره هرمز را نشناسد و به عنوان مقصد سفر آن را انتخاب کند. اما در سال های گذشته با ورود گردشگران به جزیره هرمز، کشف زیبایی های خارق العاده و به اشتراک گذاری تصاویر حیرت انگیز، مردم بیشتر با جاذبه های گردشگری هرمز آشنا شدند و اکنون این جزیره یک مقصد گردشگری بسیار پرطرفدار است که به دلیل اهمیت بسیار ویژه زیست محیطی، باید بسیار مسئولانه در سفر به جاهای دیدنی هرمز رفتار کنیم.

سواحل خلیج فارس

جاهای دیدنی کیش

جزیره کیش یکی از شگفت انگیزترین شهرهای گردشگری ایرانیان است که تنها 90 کیلومتر وسعت دارد. جاهای دیدنی کیش مانند ستاره ای در خلیج فارس می درخشند. یکی از محبوب ترین دیدنی های کیش، کشتی یونانی است. این کشتی در غرب جزیره کیش به گل نشست و تاریخچه آن بر می گردد به سال 1345 که راهی یونان بود. یکی دیگر از شگفت انگیزترین دیدنی های کیش، شهر زیرزمینی کاریز است. این شهر زیرزمینی 2500 سال قدمت دارد و دارای قنات های منحصر به فردی است که در آن زمان نیز می توانست آب شیرین را در اختیار ساکنین قرار دهد. شهر قدیم حریره از دیگر نقاط محبوب کیش است که در غار کوه های سر به فلک کشیده ساخته شده و به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های باستانی کیش و آثار باستان شناسی دنیا شناخته شده است. یکی از قدیمی ترین آبادی های کیش روستای باغو نام دارد که از روستاهای محروم در جنوب غربی جزیره کیش است.

کشتی یونانی جزیره کیش

دیدنی های قشم

جزیره قشم زیبایی های وصف نشدنی بسیاری دارد. قشم را جزیره رنگارنگ ایران می دانند که هر رهگذری را جذب می کند. بهترین زمان برای گشت و گذار در جاهای دیدنی قشم، فصل پاییز، اوایل بهار و زمستان است. جزیره قشم در آب های زلال و درخشنده خلیج فارس جای گرفته و طبیعت بکر و دست نخورده، چهره های گوناگون از گیاه گرفته تا خاک و سنگ در گوشه و کنار جزیره قشم که در طول میلیون ها سال به نمایش گذاشته شده و اکوموزه ای کمیاب از جاذبه های تفریحی قشم است. جنگل های حرا، دره ستاره ها، تنگه چاهگوه، تماشای دلفین ها در آب های نیلگون خلیج فارس، جزایر ناز، مجموعه غارهای خربس و ساحل قشم در غروب آفتاب از جذاب ترین دیدنی های قشم به حساب می آیند.

دیدنی های قشم

دیدنی های هرمز

با توجه به موقعیت جغرافیایی هرمز، این جزیره در گذشته به لحاظ کسب و کار و تجارت رونق بسیار خوبی داشته و آوازه آن در مناطق بسیاری از دنیا پیچیده بود و امروزه دیدنی های هرمز بسیار محبوبیت پیدا کرده اند. قلعه پرتغالی ها در جزیره هرمز که چیز زیادی از آن باقی نمانده، از آثار به جا مانده از دوران اشغال و یکی از دیدنی های هرمز است. هرمز با کوه و صخره های زیبا، دریایی وسیع و آبی رنگ، سواحل شنی با طیف رنگی متفاوت قرمز، زرد، نارنجی، آنقدر حیرت انگیز است که گویی در یک صحنه نقاشی شده پا می گذارید. دره رنگین کمان، دره ای متشکل از خاک های رنگی بوده که حضورشان در کنار هم منظره ای خارق العاده را پدید آورده اند. با وجود این وسعت از تنوع خاک، هیچ دروغ نگفته اند که هرمز، بهشت زمین شناسان است. غار نمک که یکی دیگر از دیدنی های هرمز بوده، با قندیل های زیبای نمکی که در مسیر رودخانه نمکی واقع شده است و بعد از این در مسیر به الهه نمک کوهی، گنبد نمکی، نمکی بسیار جذاب با رنگ سبز-فیروزه ای می رسیم که دیدن آن و باور به اینکه نمک به رنگ هایی غیر از سفید نیز وجود دارد، برای گردشگران بسیار حیرت آور است. بستر آب در زیر این غار قرمز رنگ بوده و ترکیب این رنگ ها کنار یک دیگر نمایی فرازمینی به محیط بخشیده که کمتر جایی در جهان این چنین طبیعت زیبایی را خواهید دید.

دیدنی های هرمز

گردشگری در جنوب کشور ر از دست ندهید

زیبایی ها و شگفتی های جزایر جنوبی کشور را فراموش نکنید. بهترین زمان برای سفر به جنوب کشور و بازدید از جاذبه های گردشگری و مکان های تاریخی واقع در جزایر جنوبی ایران، فصل سرد سال است. هر نقطه از ایران زیبایی های خود را دارد و یک جور گردشگران را درگیر می کند، ولی جنوب کشور و سواحل و آب های نیلگون آن یک چیز دیگر است.

گردشگری در جنوب کشور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو