مراقبت از پوست در بارداری، چه کارهایی ممنوع است؟

منبع: نی نی بان

108

1398/9/23

17:15


مراقبت از پوست و مو مسئله ای است که این روزها چه برای آقایان و چه خانم ها بسیار حائز اهمیت است. لوازم آرایشی و محصولات زیبایی در کشور ما در شرکت های مختلفی تولید می شود و به بازار عرضه می گردد. این محصولات آرایشی به عنوان جزئی جدا ناپذیر از زندگی خانم ها شده است؛ به طوری که در هر روزی حدود یک تا 2بار خانم ها سعی می کنند از این لوازم آرایشی استفاده نمایند. و همه آن ها دغدغه چگونه پوستی زیبا داشته باشیم را دارند. لوازم آرایش در زمان قدیم از مواد طبیعی تولید می شد و برای پوست و مو ضرری نداشت؛ اما این روزها ترکیبات شیمیایی هم به این محصولات اضافه گردید و سبب شده سلامتی انسان ها به خطر بیفتد.
از این رو برخی ار لوازم آرایشی دارای ترکیبات شیمیایی سرب هستند. این ترکیبات شیمیایی برای جنین در دوران بارداری بسیار مضر هستند. زیرا ترکیبات شیمیایی از طریق پوست جذب بدن مادر می شوند و سپس به جنین می رسند. مواد شیمیایی به راحتی می توانند از راه گردش خون وارد سیستم جنین شوند و خطراتی را به همراه دارند.
در دوران بارداری مراقبت هایی هستند که که مادر باید به وسیله این مراقبت ها از سلامت خود و جنین مراقبت کند. یک سری لوازم آرایشی وجود دارد که مخصوص خانم های باردار می باشد که در دوران بارداری می توانند از این وسایل آرایشی و بهداشتی استفاده کنند تا مراقبت از پوست و مو داشته و ضرری به جنین نرسانند.

در دوران بارداری چه مراقبت های پوستی را نباید انجام دهیم؟
یک سری از لایه برداری ها که با استفاده از اسیدسالسیلیک می باشد را انجام ندهید. این لایه برداری ها برای جنین بسیار مضر می باشد. حتی مصرف خوراکی این ماده باعث ایجاد مشکلات و ناهنجاری هایی برای جنین می شود.لایه برداری با استفاده از اسید سالسیلیک به پوست کمک می کند که به طور عمقی پاک سازی شود و پوست های دارای جوش و آکنه از زدن جوش جلوگیری شوند.
سعی کنید از مواد شیمیایی اصلا استفاده نکنید
ترکیبات شیمیایی باعث می شوند که ضرر های جبران ناپذیری به سیستم رشد جنین وارد شود. در کنار این محصولات شیمیایی محصولاتی نیز وجود دارند که ارگانیک هستند و اصلا مواد شیمیایی ندارند این مواد برای سلامتی جنین هیچ خطری ندارند؛ در زمان بارداری از محصولات گیاهی ارگانیک استفاده کنید.
سعی کنید از روغن هایی در طول بار داری برای خشک نشدن پوست کمک بگیرید
در طول بارداری برای مادران بر روی قسمت هایی از بدنشان ترک های پوستی ایجاد می شود که نمی توان از آنها جلوگیری کرد. فقط می توانید برای کمتر شدن آن ها از روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل استفاده کنید و اصلا سعی نکنید که شکمتان را بخارانید این کار باعث ایجاد لک بر روی پوستتان می شود. با استفاده از روغن های طبیعی پوست شکمتان را به آرامی ماساژ دهید.
مراقبت از پوست و مو با روغن بچه
بیشتر از هر جای دیگری، بدنمان نیاز به مراقبت دارد. محصولات آرایشی و بهداشتی بسیار زیادی وجود دارد که برای خانم ها و زیباییشان از ضروریات زندگی می باشد. خانم ها همواره تلاش می کنند زیبایی چهره خود را با استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی دوچندان کنند. از آنجایی که مواد آرایشی بیشتر از ترکیبات شیمیایی تشکیل شده است. بنابراین ممکن است در طولانی مدت تاثیرات عکسی بر زیبایی چهره و پوست شما داشته باشد. این مواد شیمیایی مواد سمی هستند. بنابراین باید برای سلامت پوست و موهای خود نهایت دقت را داشته باشید و مراقبت از پوست و مو را جدی بگیرید.
مراقبت از پوست و مو 3
برخی از روغن های بچه دارای مودای هستند که برای مراقبت از پوست و مو و حفظ رطوبت آنها مناسب می باشد. می توانیم از این روغن های بچه برای طراوت پوست و موهایتان استفاده کنید. به عنوان مثال موادی مانند آلوئه ورا و اسطوخودوس در روغن بچه وجود دارد که باعث می شود مو و پوستتان دارای درخشندگی شود. به دلیل اینکه پوست کودکان بسیار لطیف و حساس هست در محصولاتشان سعی می شود که از مواد مضر استفاده نشود به همین دلیل روغن بچه برای پوست و مو نه تنها هیچ ضرری ندارد بلکه بسیار مناسب نیز می باشد.

چه کسانی می توانند از روغن بچه استفاده کنند؟
این روغن برای افرادی که دارای پوست و موی خشک هستند بسیار مناسب است. با استفاده از این روغن می توانند به تقویت موهای خود بپردازند و می توانند طراوت و درخشندگی را به موهای خود بازگردانند. به دلیل دارا بودن عصاره آلوئه ورا و اسطوخدوس روغن های بچه برای کسانی که دارای پوست و موهای خشک می باشند بسیار مفید هست.

چگونه از روغن بچه برای پوست و مو استفاده کنیم؟
استفاده از روغن بچه به این صورت است که می توانید برروی موهای خشک استفاده کنید تا از موخوره و شکنندگی موهایتان جلوگیری کنید. همچنین روغن بچه برای رشد موهایتان بسیار مناسب می باشد و رشد موهایتان را سریعتر می کند. کسانی که موهای چرب تری هم دارند می توانند فقط به انتهای موهای خود بزنند و از شکستگی موها و موخوره ها جلوگیری کنند.همچنین ماساژ دادن روغن بچه بر روی کف سر باعث می شود که گردش خون بر روی کف سرتان بیشتر شود و تحریک به تولید فولیکول ها منجر شود.
از روغن بچه برای پوستتان هم می توانید استفاده کنید؛ روغن بچه برای پوستتان باعث می شود که رطوبت پوستتان حفظ شود. می توانید بعد از حمام کل بدنتان را قبل از اینکه کاملا شک شده باشد با روغن بچه ماساژ دهید و سبب شوید که پوستتان آرمش بیشتری داشته باشد.

مراقبت از پوست و مو و ناخن ها در طول شیمی درمانی
بیماران سرطانی زمانی که شروع به درمان شیمی درمانی می کنند برای موها و ناخن و پوستشان مشکلاتی ایجاد می شود. از مهم ترین این مشکلات ریزش موهایشان می باشد که می تواند ضربه روحی بزرگی برایشان باشد.
برخی از راه های مراقبت پوستی وجود دارد که می توانند با استفاده از این راه ها از پوست و موهای خود بیشتر مراقبت کنند.

راه های مراقبت از پوست و مو در حین شیمی درمانی
شیمی درمانی باعث خشکی پوست ها و همچنین سوزش و خارش پوست می شود. کسانی که قصد شیمی درمانی دارند می توانند از قبل درمان شروع به انجام کارهایی بکنند تا عوارض شیمی درمانی را بر روی پوست و موهایشان کمتر بکنند.
سعی کنید حمام طولانی نداشته باشید و آب داغ استفاده نکنید. این کار باعث می شود پوستتان بیشتر خشک شود.
بهتر است از شوینده هایی استفاده کنید که معطر نباشند و همچنین شوینده های لباستان ملایم باشند.
از مرطوب کننده های پوستی با غلظت بالا استفاده کنید و پوست خود را چرب نگه دارید.استفاده از کرم ها بهتر از لوسیون ها می باشد. زیرا کرم ها باعث می شوند که دوام بیشتری بر روی پوست داشته باشند و همچنین پوست شما را در حالت هیدراته نگه می دارند.
بعد از حمام بلافاصله از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید و دو بار در شب هنگام خواب پوست خود را مرطوب کنید.
هر باری که دستهایتان را می شورید از نرم کننده ها و مرطوب کننده ها برای دستتان استفاده کنید.
روند شیمی درمانی پوست را بسیار حساس می کند در حدی که نسبت به اشعه های خورشیدی حساس تر نیز می شوند، بنابراین حتما فراموش نکنید که از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.
اصلا خودتان را در خانه حبس نکنید فقط هنگام خروج از منزل از کلاه و لباس های پوشیده تری استفاده کنید و همچنین از ضد آفتاب 30 درصد به بالا استفاده کنید.
ضد آفتاب خود را همراه خود داشته باشید و سعی کنید هر دو ساعت آن را تمدید کنید این کار به حفظ پوستتان نسبت به اشعه های مضر حفظ می کند.

برای درمان خارش ناشی از شیمی درمانی چه راه کارهایی داریم؟
یکی دیگر از عوارض شیمی درمانی خارش پوست می باشد. می توانید این قضیه را با دکترتان درمیان بگذارید و از داروهایی مانند داروهای استروئیدی استفاده کنید. بعضی از داروهای خوراکی هم به شما کمک خواهد کرد.
در این زمان ها اصلا از وان آب داغ و یا جکوزی استفاده نکنید زیرا التهاب پوستی شما را افزایش می دهند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو