عباسعلی کدخدایی در نشست تخصصی روسای پلیس امنیت عمومی سراسر کشور گفت: حضور بنده در نیروی انتظامی فرصت مغتنمی است تا از عزیزانی که شبانه روز در حال تأمین امنیت مردم و تلاش در راستای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، تشکر کنم.

 قائم مقام دبیر شورای نگهبان با اشاره به نقش پلیس در انتخابات عنوان کرد: اهمیت انتخابات در تمامی کشورها روشن است؛ انتخابات به ارزش تبدیل شده و موضوعیت پیدا کرده و امروزه خود انتخابات برای ما اهمیت دارد و طبیعتا چشم هایی نیز در داخل و خارج متوجه آن است.

کدخدایی به انتخاب پیش رو در اسفند ماه اشاره و تصریح کرد: سلامت و مشارکت دو نکته حائز اهمیت در برگزاری انتخابات است که ناجا در تامین هر دو هدف نقش موثری دارد. حضور پلیس در صحنه، برخورد با متخلفان و ارائه گزارش به شورای نگهبان از جمله محورهای تعیین کننده و سرنوشت ساز در انتخابات است.

کدخدایی همچنین به موضوع تبلیغات انتخاباتی اشاره کرد و گفت: در دو ماده اشاره شده که اگر تبلیغات خلاف قانون صورت بگیرد موظف هستیم که با کمک نیروی انتظامی نسبت به آن اقدامات لازم صورت بگیرد و این می رساند که نقش پلیس در بررسی صلاحیت ها، برگزاری انتخابات و آماده سازی حوزه انتخابیه بسیار تعیین کننده و موثر است.

کدخدایی همچنین با اشاره به اهمیت مشارکت در انتخابات عنوان کرد: امروزه بسیاری از کشورها به میزان مشارکت در انتخابات توجه نمی کنند این در حالی است که مشارکت در کشور ما خصوصا برای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و همچنین مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه هر چقدر مشارکت بیشتر باشد، تضمینی برای منافع ملی نیز تلقی می شود، ادامه داد: اگر قانون به درستی اجرا شود مشارکت نیز بالا می رود البته این را هم  بگویم که مردم انتظار دارند که قانون به درستی و کامل اجرا شود.

این مقام مسئول با اشاره به این که ما به دنبال اجرای قانون هستیم و انتظار داریم که هیئت های اجرایی براساس قانون وظایف خود را انجام دهند، تصریح کرد: ان شاء الله با تامین امنیت از سوی نیروی انتظامی و ارسال مستندات دقیق برای هیئت های اجرایی و نظارتی زمینه مشارکت گسترده و سالم در انتخابات پیش رو فراهم شود.

سخنگوی شورای نگهبان عنوان کرد: امیدواریم که انتخابات دوم اسفند ماه، انتخاباتی پرشور، سالم و با مشارکت بالا و به نفع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگزار شود و اگر فردی هم اعتراضی دارد باید شکایت خود را در زمان مقرر عنوان کند و مطمئن باشد که ما قطعا اعتراضات را بررسی می کنیم.