پاسخ بهنام تشکر به ناراحتی مردم گیلان از سریال «وارش»+ ویدیو

201

1398/9/23

18:17


ویدیویی از واکنش بهنام تشکر، بازیگر نقش تراب در سریال تلویزیونی «وارش» به ناراحتی مردم گیلان و رشت از این سریال

پاسخ بهنام تشکر به ناراحتی مردم گیلان از سریال «وارش»+ ویدیو

یک ساعت پیش
ویدیویی از واکنش بهنام تشکر، بازیگر نقش تراب در سریال تلویزیونی «وارش» به ناراحتی مردم گیلان و رشت از این سریال

پاسخ بهنام تشکر به ناراحتی مردم گیلان از سریال «وارش»+ ویدیو

به گزارش سلام سینما پخش سریال تلویزیونی «وارش» به کارگردانی احمد کاوری از هفته گذشته از شبکه سه آغاز شد. این مجموعه که در دهه 30 روایت می شود، داستان یارمحمد است که برای فرار از گرسنگی و خشکسالی به شمال کشور می رود تا شغل ماهیگیری را پیشه کند. او که نمی داند ماهیگیریِ آن منطقه در سلطه گردنکشی به نام تراب است، به دریا می زند و مقابل تراب می ایستد. وارش بیوه جواد که سالها تراب در خیال ازدواج با اوست، با دیدن دلاوری یارمحمد دل به او می بندد و به تراب جواب رد می دهد. تراب نقشه ای می چیند تا یارمحمد را از سر راه بردارد.

چند روز بعد از پخش این سریال، مردم گیلان ناراحتی خود را نسبت به محتوای این سریال در مقابل صدا و سیما، شبکه‌های اجتماعی و حتی در جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت اعلام کردند.

 

تجمع جمعی از مردم رشت علیه سریال وارش:

الهام طهموری در سریال «وارش»

حدود ۱۰۰ نفر از مردم در اعتراض به محتوای سریال «وارش» مقابل صدا و سیما مرکز گیلان تجمع کردند.

این افراد تجمع کنندگان پلاکارد‌هایی با محتوای پخش سریال وارش باید متوقف شود، توهین علیه گیلک‌ها را متوقف کنید، گیلانی لوده نیست، هویت و اصالت ما خط قرمز ماست و همچنین عکس‌های از مفاخر گیلان نظیر میرزا کوچک جنگلی و استاد پوررضا در دست داشتند.

در این تجمع مردم توجه رسانه ملی به حساسیت‌های قومی و منطقه‌ای را خواستار شدند و از مسئولان این رسانه اصلاح فوری سریال وارش را درخواست کردند.
تجمع کنندگان اعلام کردند: در این سریال با بکار بردن تعابیر نادرست به مردم گیلان اهانت شده است.

 

پاسخ بهنام تشکر به ناراحتی مردم گیلان از سریال «وارش»:

این نارضایتی‌ها تا جایی ادامه داشت که بهنام تشکر، بازیگر نقش تراب در سریال «وارش» با تاکید بر اینکه خودش گیلانی است، از مردم خواست تا صبر داشته باشند.

 

رضا میرمعنوی از چهره‌های فرهنگی گیلان پس از انتشار ویدئو توسط بهنام تشکر متنی را منتشر کرد و در آن نوشت:

«اکنون که به صراحت اقرار کردید که گیلانی هستید مهرتان بیش از پیش در دل مردم سرزمین من جای گرفت؛ اما متاسفم که عجولانه فریب گروه اجرایی را خوردید و با ارسال ویدئو تلاش داشتید تا خسارت وارده بر فرهنگ قوم گیل که به‌طور حتم مطمئنم می‌دانید که درصد بیسوادی این مردم در حد صفر است، جبران کنید که نکردید هیچ، ثابت کردید مدیران صداوسیما باید به‌طور جد ویرایش اساسی بر سریال وارش انجام بدهند تا جلوی بازتاب بزرگ‌تر را بگیرند. به احترام مردم سرزمینتان (گیلانیان) به‌سرعت اشتباهتان را جبران کنید.»

 

اعتراض به سریال «وارش» در جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت:

رضا رسولی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت اظهار داشت: در سریال وارش به ساحت مردم گیلان که در همه دوران ها پشت نظام ایستاده اند و حتی در اتفاقات اخیر مردم این استان از صبورترین مردمان ایران بودند، توهین شده است.

وی با تاکید بر این مطلب که شورای اسلامی رشت باید نسبت به این قضیه عکس العمل نشان دهد، افزود: سوژه های بسیاری برای ساخت سریال تلویزیونی از گیلان وجود دارد، چرا در مورد شهدای مدافع حرم استان، رشادت های گیلانی ها در هشت سال دفاع مقدس و حماسه های میرزاکوچک خان جنگلی سریال ساخته نمی شود.

بهراد ذاکری عضو دیگر شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در این جلسه در سخنانی با بیان این که سریال وارش توهین به گیلانی ها است، بیان داشت: پخش این سریال باید متوقف شود.

وی خاطر نشان کرد: نوع نگاه به قومیت به ویژه صیادان زحمت کش و نوع سبک زندگی گیلانیان در این سریال خلاف واقعیت هاست ، شورای اسلامی رشت به صدا و سیما اعتراض خود را اعلام کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو