چرا کودک زیر ۲ سال شما همیشه در حال گریه کردن است؟

منبع: فرزند

155

1398/9/23

20:27


چرا کودک زیر ۲ سال شما همیشه در حال گریه کردن است؟

کودکان و کودکان نوپایی که زیر دو سال سن دارند ممکن است به شیوه گریه کردن خواسته های خود را بیان کنند.

این موضوع بدین معنی است که باید به حرف هایشان گوش دهید و ببینید چه چیزی باعث گریه کردن آن ها می شود.

در سنین ۱۲ الی ۱۸ ماهگی، بیشتر کودکان مهارت های ارتباطی پایه ای را دارند و می توانند با تشویق آن را توسعه دهند. زمانی که بدانید چه چیزی باعث گریه کردن کودک می شود بهتر می توانید به او کمک کنید.

به صدای گریه او گوش دهید

گریه بلند اغلب بدین معنی است که کودک شما دردی دارد یا مریض است. او صدای گریه خود را متوقف خواهد کرد و سپس با صدای بلند دوباره به این کار ادامه خواهد داد. این تداوم در گریه کردن می تواند بدین معنی باشد که کودک به توجه و مراقبت فوری نیاز دارد. او ممکن است تب داشته باشد یا بیمار باشد.

اگر احساس کردید کودک بیمار است به سراغ درمان پزشکی بروید

اگر صدای گریه او به همراه تب، راش، کبودی و سایر نشانه های بیماری بود حتما با یک پزشک مشورت نمایید. نشانه های کودک را به پزشک بگویید و از او بخواهید دستورالعمل مراقبت از او را بیان کند.

کودک ممکن است به خاطر گرسنگی گریه کند

کودکان اغلب زودتر از بزرگسالان گرسنه می شوند و هر دو الی چهار ساعت یکبار ممکن است مجبور شوید ان ها را تغذیه نمایید. در سه ماهگی، شما باید برنامه منظمی برای غذا دادن به نوزاد خود داشته باشید. مطمئن شوید که آن ها وعده غذایی کاملی دریافت می کنند.

کودک شما ممکن است به خاطر خیس بودن جایش گریه کند

با اینکه بیشتر کودکان بعد از اینکه دفع مدفوع دارند شروع به گریه می کنند اما برخی از آن ها پس از دفع ادرار هم شروع به گریه کردن می کنند. پس باید خیس بودن پوشک را هم مدنظر داشته باشید. اگر بوی بدی از پوشک احساس کردید آن را فورا عوض کنید. ادرار یا مدفوع می تواند باعث بروز راش بر روی بدن کودک شود.

ببینید چه چیزی باعث ازار و اذیت‌شان شده است

اگر کودک شما به خاطر ناراحت بودن گریه می کند محیط اطراف را بررسی کنید. شاید او بافت ملحفه اش را دوست ندارد یا لباس هایی که به تنش کردید باعث اذیتش شده باشد. در چنین شرایطی کودک شروع به گریه کردن می کند. اگر چنین بود سعی کنید محیط امن و آرامی برایش فراهم کنید.

اجازه دهید کودک گریه کند

در برخی از شرایط ممکن است مجبور شوید او را در حال گریه کردن رها نمایید. اگر هر بار که کودک گریه می کند به سراغش بروید ممکن است از این روش برای جلب توجه شما استفاده کند. در چنین شرایطی بهتر است از او فاصله بگیرید و اجازه دهید گریه کند.

به کلماتی که می‌گوید توجه کنید

در یک سالگی، بیشتر کودکان می توانند واژه های ساده و محدودی را بیان کنند. با اینکه ان ها گریه می کنند اما باز هم می توانید به کلماتی که به کار می برند گوش دهید و آن ها را کنار هم بگذارید.

منبع: آوینامگ

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو