دسترسی به محتوای مکالمات ترامپ محدود شد

منبع: برترین ها

59

1398/9/23

21:31


یک رسانه آمریکائی در گزارشی فاش کرد که کاخ سفید دسترسی اعضای دولت به محتوای مکالمات ترامپ را محدود کرده است.

خبرگزاری مهر: شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان در گزارشی به نقل از منابع آگاه در کاخ سفید اعلام کرد: دستیاران ارشد دونالد ترامپ دسترسی اعضای دولت به محتوای مکالمات رئیس‌جمهوری آمریکا با مقامات خارجی را به شدت محدود کرده‌ اند.

به گزارش سی‌ان‌ان،این تصمیم چند ماه پس از آن اتخاذ شد که فاش شدن متن درخواست ترامپ از ولادیمیر زلنسکی همتای اوکراین وی برای تحقیق درباره پسر رقیب خود در انتخابات سال ۲۰۲۰ میلادی آمریکا موجب شد تا رسوائی موسوم به اوکراین گِیت ایجاد شده و فرایند استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا تسریع شود.

دسترسی به محتوای مکالمات ترامپ محدود شد

سی‌ان‌ان در گزارش خود افزود: علاوه بر این، توزیع متن مکالمات ترامپ با مقامات خارجی هم به گروه بسیار کوچکی از اعضای کاخ سفید محدود شده است.

این در حالیست که «میچ مک‌کانل» رهبر اکثریت جمهوریخواهان در سنای آمریکا چهارشنبه گذشته اعلام کره بود که در صورت تصویب طرح دموکرات‌ ها در مجلس نمایندگان این کشور برای استیضاح دونالد ترامپ، محاکمه سنای آمریکا برای استیضاح وی ژانویه سال آتی میلادی برگزار می‌ شود.

بر اساس اعلام رهبر اکثریت جمهوریخواهان در سنای آمریکا نخستین دستور کار سنا در ماه ژانویه بررسی این موضوع خواهد بود.

گفتنی است در پرونده موسوم به اوکراین‌گیت، ترامپ متهم به تلاش برای واداشتن دولت کی‌یف به تحقیق درباره جو بایدن رقیب انتخاباتی خود در جریان رقابت ۲۰۲۰ شده است.

در این میان ترامپ در این جدال به پشتیبانی هم حزبی‌هایش دلگرم است. او پیشتر نیز به دستور پلوسی به کمیته قضایی مجلس نمایندگان واکنش نشان داده و گفته بود: آنها همین الان اعلام کردند که می‌خواهند من را بر سر هیچ استیضاح کنند. موضوع خوب این است که جمهوریخواهان هرگز تا این اندازه متحدتر نبوده‌اند. ما پیروز خواهیم شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو