زندگینامه کامل زهرا امیرابراهیمی و همسرش + زندگی شخصی و اینستاگرام

زندگینامه کامل زهرا امیرابراهیمی و همسرش + زندگی شخصی و اینستاگرام


منبع: کولاک

1,887

1398/9/23

23:53


زهرا امیرابراهیمی متولد سال ۱۳۶۰ شمسی در شهر تهران می باشد. زهرا فعالیت خود را در عرصه ی سینما از سال ۱۳۷۸ شمسی و زمانی که ۱۷ سال، سن داشت با ساخت فیلم کوتاهی به نام ” خت ” شروع کرد. همین اتفاق کافی است تا بدانید وی به چه میزان به هنر و سینما علاقه داشت!

زهرا امیرابراهیمی

زهرا با گذراندن دوره های آزاد بازیگری حرفه ای، فعالیت خود را از حوزه ی تئاتر به صورت جدی آغاز کرد. علاوه بر این، وی فارغ التحصیل مقطع لیسانس رشته ی تئاتر نیز می باشد.

ورود زهرا به دنیای سینما

زهرا امیرابراهیمی اولین تجربه ی خود در عرصه ی بازیگری را با ابفای نقش در فیلم ” انتظار ” در سال ۱۳۷۹ شمسی در دنیای سینما به دست آورد! ” انتظار ” فیلمی به کارگردانی و نویسندگی محمد نوری زاد، محصول سال ۱۳۷۹ شمسی می باشد.

زهرا در ادامه ی فعالیت های خود، در سال ۱۳۸۳ شمسی و وقتی ۲۳ سال، سن داشت با ایفای نقش در سریال تلویزیونی ” کمکم کن ” در ماه رمضان سال ۱۳۹۳ شمسی در شبکه ی دو صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دیده شد. ” کمکم کن ” سریالی ایرانی به کارگردانی قاسم جعفری و به تهیه کنندگی علیرضا کاظمی پور و محصول سال ۱۳۸۳ شمسی می باشد.

امیرابراهیمی

در ادامه، زهرا توانست در سریال تلویزیونی پربیننده ی ” نرگس ” به کارگردانی سیروس مقدم و به تهیه کنندگی ایرج محمدی و مهران مهام در تابستان سال ۱۳۸۵ شمسی به ایفای نقش بپردازد! او در این سریال، در نقش ” زهره شوکت / دختر اول خانواده شوکت ” بازی کرد. بازی در این سریال، سبب به شهرت رسیدن زهرا شد!

البته لازم به بیان است علت دیده شدن این سریال تلویزیونی، فوت بازیگر نقش اصلی آن یعنی ” پوپک گلدره ” بود.

اولین تجربه بازیگری امیرابراهیمی

ماجرای انتشار فیلم خصوصی زهرا امیرابراهیمی

مدت کوتاهی پس از اتمام سریال تلویزیونی ” نرگس ” ، دو فیلم از روابط خصوصی منتسب به زهرا امیرابراهیمی در ماه رمضان سال ۱۳۸۵ شمسی به صورت گسترده در میان مردم پخش شد! فیلمی که باعث شد زندگی این بازیگر به یک باره خراب شود. زهرا می گوید شخصی که در فیلم های منتسب به او بوده است، شباهت زیادی به وی دارد؛ ولی این فیلم ها ربطی به او ندارد و با تکنیک های مونتاژ ساخته شده است!

در مدت بازداشت زهرا امیرابراهیمی، شایعات مختلف و گوناگونی چون خودکشی وی منتشر شد که بعدها این خبرها تکذیب شد! انتشار این فیلم، سبب رفتن زهرا امیرابراهیمی از ایران شد. او به کشور فرانسه مهاجرت کرد.

امیرابراهیمی

فرد منتشر کننده ی فیلم ها دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری گاردین، نامزد امیرابراهیمی که دستیار تهیه کننده نیز بود، پس از انتشار فیلم ها به کشور ارمنستان فرار کرد! البته وی پس از مدتی دستگیر شد و به ایران بازگردانده شد.

او در نهایت پذیرفت که در این ماجرا، نقش داشته است!

زهرا در این رابطه و در یکی از مصاحبه های خود چنین می گوید: ” به دلیل خیانت نامزدم در روابط زناشویی، روابط ما با یکدیگر بهم خورد! نامزدم من را تهدید به انتقام کرده بود و گفته بود کاری می کنم که دیگر نتوانی سرت را بلند کنی و…”

زندگینامه امیرابراهیمی

وی در مصاحبه ای گفته است: “من و خانواده ام فکر می‌ کردیم که در جامعه ای با قضاوت صحیح و عادلانه زندگی می کنیم، اما حقیقت اینجاست که بیش از ۹۰ درصد مردم ایران در مورد امور مبتذل و شرم آور، کنجکاوی به خرج می دهند! “

زهرا در سال ۲۰۱۹ میلادی و در گفتگو با برنامه ی ” چندشنبه با سینا ” ادعا کرد که ابتدا به دوست پسر خود که در این فیلم بوده است، شک کرده بود! اما یک سال پس از انتشار فیلم، مشخص شد که این فیلم را مجید بهرامی پخش کرده‌ است.

امیرابراهیمی و خبرنگاری

مهاجرت و آغاز زندگی جدید

بعد از مهاجرت در سال ۱۳۸۶ شمسی، زهرا در تئاتر ” رویای طاهرگان خاموش ” به کارگردانی شبنم طلوعی به ایفای نقش پرداخت و سپس در فیلم سینمایی ” شیرین ” به کارگردانی عباس کیارستمی بازی کرد! او چند تجربه کوتاه دیگر نیز در عرصه ی بازیگری دارد.

زهرا پس از گفتگو با شبکه بی بی سی فارسی و تکذیب حواشی پیرامون اتفاقات گدشته، به استخدام این شبکه ی در آمد و همکاری خود را همچون یک گزارشگر آغاز کرد.

امیرابراهیمی

زهرا امیرابراهیمی و فعالیت در هنر عکاسی

امیرابراهیمی در عکاسی نیز فعال است! وی از سال ۱۳۸۴ شمسی، عکاسی را به صورت حرفه‌ ای ادامه داده است و دو نمایشگاه با عنوان ” دید اول ” و ” دید دوم ” برگزار کرده‌ است.

امیرابراهیمی

فیلم های زهرا امیرابراهیمی

  • سال ۲۰۱۹ میلادی ؛ فیلم ” فردا آزادیم ” به کارگردانی علی پوریوسفی
  • سال ۲۰۱۷ میلادی، فیلم ” تابوی تهران ” به کارگردانی علی سوزنده
  • سال ۲۰۱۶ میلادی ؛ فیلم ” مهریه و دموکراسی “
  • سال ۲۰۰۸ میلادی؛ فیلم “شیرین ” به کارگردانی عباس کیارستمی
  • سال ۱۳۸۵ شمسی ؛ سریال تلویزیونی ” نرگس ” به کارگردانی سیروس مقدم
  • سال ۱۳۸۴ شمسی ؛ فیلم سفر به هیدالو ” به کارگردانی مجتبی راعی
  • سال ۱۳۸۳ شمسی ؛ سریال تلویزیونی ” غریبانه ” به کارگردانی قاسم جعفری
  • سال ۱۳۸۳ شمسی ؛ سریال تلویزیونی ” کمکم کن ” به کارگردانی قاسم جعفری
  • سال ۱۳۸۳ شمسی ؛ فیلم ” ندر ” به کارگردانی مهرداد خوشبخت
  • سال ۱۳۷۹ شمسی ؛ فیلم ” انتظار ” به کارگردانی محمد نوری زاد

زهرا امیرابراهیمی

افتخارات امیرابراهیمی

زهرا در سال ۲۰۱۸ میلادی، برنده ی جایزه ی بهترین بازیگر نقش اول زن فیلم خارجی‌ زبان در جشنواره ی بین‌ المللی فیلم نیس ‏ شد.

سینا و امیرابراهیمی

آدرس اینستاگرام زهرا امیر ابراهیمی

http://bia2safa.net/goto/web/url/982214

کادر امتیازدهی

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو