ترکیه، کشتی اسرائیلی را از آب‌های قبرس اخراج کرد

منبع: برترین ها

112

1398/9/24

03:47


ناوهای جنگی ترکیه یک کشتی رژیم صهیونیستی را که در حال گشت‌زنی اطراف آب‌های قبرس بود، اخراج کردند.

خبرگزاری فارس: نیروی دریایی ترکیه یک کشتی تحقیقاتی رژیم صهیونیستی را که در حال حرکت اطراف قبرس بود از منطقه اخراج کرده است.

به نوشته پایگاه خبری آکسیوس، این حادثه دو هفته پیش و زمانی که کشتی تحقیقاتی «بات گالیم» متعلق به مؤسسه «دریاها و روزها» در حال انجام مأموریت خود در منطقه آبی اقتصادی قبرس بود، اتفاق افتاده است.

بر روی کشتی اسرائیلی محققانی از دانشگاه «بن‌گوریون» و زمین‌شناسانی از قبرس حضور داشتند که در حال انجام تحقیقات بودند. در جریان گشت‌زنی در آب‌های اقتصادی قبرس، ناوهای ترکیه‌ای به کشتی اسرائیلی نزدیک شده و مقامات دریایی ترکیه‌ با کاپیتان کشتی اسرائیلی تماس گرفته و درباره فعالیت آنها در منطقه پرس‌وجو کردند.

پس از آن ناو ترکیه‌ای از کشتی رژیم صهیونیستی می‌خواهد که فورا منطقه را ترک کند. کشتی اسرائیلی نیز عملیات خود را متوقف کرده و به منطقه‌ای دیگر حرکت می‌کند.

این حادثه در حالی روی می‌دهد که تنش‌ها میان ترکیه، یونان و قبرس درباره کنترل ذخایر گاز دریای مدیترانه در حال افزایش است.

سال گذشته ترکیه اقدام به اعزام دکل‌های حفاری برای اکتشاف نفت به دریای مدیترانه کرد و به همراه آن ناوهای جنگی نیز فرستاد.

این تنش‌ها پس از آن افزایش یافت که ترکیه توافقنامه‌ای با لیبی درباره تعیین مرزهای آبی امضا کرد. یونان به شدت با این توافقنامه ابراز مخالفت کرد و حتی اقدام به اخراج نماینده دولت وفاق ملی لیبی از این کشور کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو