مقایسه روش‌های سنتی و مدرن تهیه بلیط اتوبوس

منبع: نمکستان

112

1398/9/24

04:23


مقایسه روش‌های سنتی و مدرن تهیه بلیط اتوبوس امروزه رزرو بلیط اتوبوس برای سفر، به آسانی صورت می‌گیرد، یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای این کار خرید اینترنتی بلیط اتوبوس است، که تنها با ورود تکنولوژی روز دنیا به صنعت حمل و نقل ممکن شده است. در خرید اینترنتی کافی است با چند کلیک ساده، تعداد […]

مقایسه روش‌های سنتی و مدرن تهیه بلیط اتوبوس

بلیط اتوبوس علی بابا

امروزه رزرو بلیط اتوبوس برای سفر، به آسانی صورت می‌گیرد، یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای این کار خرید اینترنتی بلیط اتوبوس است، که تنها با ورود تکنولوژی روز دنیا به صنعت حمل و نقل ممکن شده است. در خرید اینترنتی کافی است با چند کلیک ساده، تعداد بلیط، مقصد و مبدا خود را مشخص کنید و با ورود اطلاعات کارت بانکی، بلیط ها را خریداری کرده و برای سفر خود آماده شوید. وقتی صحبت از مقایسه روش‌های جدید و قدیمی تهیه بلیط اتوبوس باشد، توصیف شرایط آن‌ها بهترین راه ممکن است. به همین علت به سفری در گذشته نه چندان دور برای خرید بلیط اتوبوس خواهیم رفت.

سفری به گذشته برای خرید بلیط اتوبوس

تصور کنید، یکی از روزهای زمستانی اسفند سال ۱۳۷۵ هجری شمسی است، صبح زود از خواب بیدار می‌شوید، خبری از اینترنت و گوشی‌های مدرن همراه نیست، شماره تلفن یکی از تعاونی‌های مسافربری را می‌گیرید و بعد از یک ساعت تلاش و شنیدن بوق اشغال، تمام کارهای روزانه خود را کنسل می‌کنید و خود را به پایانه مسافربری می‌رسانید، تا بتوانید یک یا چند بلیط اتوبوس را به طرف مقصد مورد نظرتان در عید نوروز خریداری کنید. اما با صف طولانی انتظار برای خرید بلیط اتوبوس مواجه می‌شوید.

به علت اینکه می‌دانید، حتی اگر زودتر هم می‌آمدید، اوضاع همین بود، پشت آخرین نفر در صف یکی از تعاونی‌ها می‌ایستید. یکی دو ساعت طول می‌کشد، تا نوبت شما نزدیک شود. همینطور که در صف مشغول به صحبت در مورد مسائل اقتصادی و رفتار مردم هستید، مسئول صف اعلام می‌کند که ظرفیت رزرو بلیط اتوبوس برای روزهای اول، دوم، سوم و چهارم عید نوروز تمام شده است. از طرفی بلیطی نیز برای برگشت، در روز دوازدهم و سیزدهم وجود ندارد. علت هم کمبود اتوبوس‌ها و وجود دو یا سه تعاونی در ترمینال است، که به سمت مقصد شما سرویس ارائه می‌دهند.

با نا‌امیدی به دو تعاونی دیگر که یکی از آنها هم بلیط‌هایش را فروخته است خیره می‌شوید، صف دیگری هم آنقدر بلند است که می‌دانید حتی اگر در صف بایستید، نوبت به شما نخواهد رسید. اینجاست که صدای دلال‌ها بلند می‌شود. دلال‌هایی که بلیط را قبلا خریداری کرده و حالا می‌خواهند آن را به کسانی که موفق به خریداری بلیط نشده‌اند، بفروشند. خودتان را به یکی از دلال‌ها می رسانید و پس از یک ساعت چانه زدن، هر بلیط اتوبوسی قدیمی را، به قیمت دو برابر بلیط خرید بلیط اتوبوس VIP تهیه می‌کنید و ساعت چهار عصر اگر پروسه خرید بلیط موفقیت آمیز بود، خسته به خانه بر‌می‌گردید.

البته اگر نخواهیم، سیاه نمایی کنیم، باید بگوییم که روند بالا، برای خرید بلیط اتوبوس بیشتر در مورد مسیرهای پرتردد و روزهای شلوغ و تعطیلات اتفاق می‌افتاد. حالا که تصوری از چگونگی تهیه بلیط در گذشته دارید. برای مقایسه به حال بر می‌گردیم.

خرید بلیط اتوبوس علی بابا

مقایسه موردی روش‌های قدیمی و جدید خرید و رزرو بلیط اتوبوس

همانطور که دیدیم، در گذشته روش غالب برای خرید یا رزرو بلیط اتوبوس مراجعه حضوری به ترمینال‌ها بود. این روش هم‌اکنون هم در پایانه‌‌های مسافربری در حال اجراست، با این تفاوت که با زیاد شدن اتوبوس‌ها و پیشرفت ناوگان تعاونی‌های مسافربری، دلال ها حذف و یا تبدیل به دادزن‌ها شده‌اند و صف طولانی برای تهیه و یا رزرو بلیط وجود ندارد. اما در هر صورت وقت شما با مراجعه به ترمینال برای رزرو بلیط تلف خواهد شد و حتی گاهی مجبور خواهید شد که در پایانه ساعتی منتظر حرکت اتوبوس بنشینید.

روش رزرو تلفنی هم مانند امروز، در گذشته امکان پذیر بود. تنها تفاوت این روش بین گذشته و امروز در نحوه پرداخت به تعاونی قرار دارد، در گذشته برای پرداخت مجبور بودید به پایانه ظرف بیست و چهار ساعت مراجعه کرده و وجه بلیط اتوبوس خریداری شده را پرداخت کنید، که باعث تلف شدن وقت شما می‌شد. امروزه پرداخت پس از رزرو تلفنی با عابر بانک صورت می‌گیرد.

امکان خرید بلیط اتوبوس در گذشته، به صورت آنلاین وجود نداشت و با ورود تکنولوژی به عرصه حمل و نقل، خرید اینترنتی بلیط اتوبوس امکان‌پذیر شد. این روش مزایای بسیاری نسبت به روش‌های سنتی برای خرید بلیط اتوبوس دارد که برای راحتی امر مقایسه، در زیر لیست شده‌اند:

  1. با خرید و یا رزرو بلیط اینترنتی اتوبوس، شما نیاز به مراجعه به محلی خاص را ندارید. پس وقت شما تلف نخواهد شد.
  2. در خرید اینترنتی امکان مقایسه قمیت‌ها، ساعات حرکت و سرویس‌های ارائه شده توسط تعاونی‌های مختلف تنها در یک صفحه وجود دارد.
  3. اگر تور دارید، بدون دادن حق حساب، امکان خرید تمام بلیط‌های یک اتوبوسVIP برای شما ممکن است.
  4. خرید اینترنتی بلیط اتوبوس با چند کلیک به صورت بیست و چهار ساعته انجام خواهد شد.
  5. اگر بلیطی را به اشتباه خریداری کردید و یا سفرتان کنسل شد، از طریق اینترنت پول پرداختی سریعا به حساب شما طبق قوانین باز خواهد گشت.

به طور کلی می‌توان گفت در گذشته خرید بلیط اتوبوس امری سخت و طاقت‌فرسا بود که حتی می‌توانست باعث تاخیر در سفر شما و یا کمرنگ شدن صنعت توریسم گردد. امروزه خرید و رزرو بلیط اتوبوس به راحتی امکان‌پذیر است.

شما می توانید برای خرید بلیط سفر ( هواپیما – قطار- اتوبوس) به سایت علی بابا به نشانه http://bia2safa.net/goto/web/url/983954 مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو