آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه سس بشامل لازنیا و اسپاگتی خوشمزه

منبع: نمکستان

168

1398/9/24

04:39


آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه سس بشامل لازنیا و اسپاگتی خوشمزه برای این پست آموزش طرز تهیه سس بشامل یکی از خوشمزه ترین سس ها آشنا میکنیم که با استفاده از این سس میتوانید خوشمزگی لازانیای  خود را چندبرابر کنید..برای آموزش این سس با نمکستان همراه باشید. یکی از کشورهای که به داشتن عذاهای […]

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه سس بشامل لازنیا و اسپاگتی خوشمزه

طرز تهیه سس خوشمزه بشامل لازانیا

برای این پست آموزش طرز تهیه سس بشامل یکی از خوشمزه ترین سس ها آشنا میکنیم که با استفاده از این سس میتوانید خوشمزگی لازانیای  خود را چندبرابر کنید..برای آموزش این سس با نمکستان همراه باشید.

یکی از کشورهای که به داشتن عذاهای خشمزه و عالی معروف است ، کشور فرانسه می باشد که خوراکی های آنها در جهان معروف می باشد.یکی از سس های فرانسوی که به سس سفید نیز مشهور می باشد ، سس بشامل می باشد.این سس برای تهیه غذای خوشمزه لازانیا مورد استفاده قرار میگیرد.سس بشامل یا همان سس سفید شامل ترکیبی عالی از آرد ،شیر و کره می باشد.

سس بشامل اسپاگتی لازانیا با سس بشامل سس بشامل بدون شیر سس بشامل اماده سس بشامل شف طیبه طرز تهیه سس بشامل رزا منتظمی طرز تهیه سس بشامل با قارچ

به گفته تاریخ دانان آشپزی این سس برای اولین بار در کتب آشپزی ایتالیایی نوشته شده بود ولی در سالیان نزدیک این سس را به نام فرانسویان زدند و امروزه در آشپزی فرانسوی به صورت بسیار وافر مورد استفاده قرار میگیرد.در کشور فرانسوی سس بشامل خود به نوعی الهام بخش ساخت سس خوشمزه به نام سس Mornay می باشد که این سس برخلاف بشامل که از آرد ،کره و شیر ساخته می شود، از سس سفید و پنیر ایجاد می شود.سس بشامل به نام سس لازانیا نیز شناخته می شود که میتوان آن را همراه با قارچ  ، استیک و پاستا میل نمود.در ادامه این مطلب شما را طرز ساخت این سس خشمزه آشنا میکنیم.

مواد لازم سس بشامل

فلفل سیاه به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم
شیر  1/5 پیمانه
آرد  2 قاشق غذاخوری
کره 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه سس بشامل

ابتدا ظرف خود را آماده کرده و بر روی حرارت قرار دهید و کره را در ظرف بگذارید و صبر کنید تا ذوب بشود بعد از اینکه کره ذوب شد به آن آرد سفید را اضافه کنید و با هم زدن آن ها را مخلوط نمایید تا جایی که حباب های کوچک و ریز ظاهر بشود و مواد حالت خمیرپیدا بکند، به هم زدن ادامه دهید اما مراقب باشید که مواد شما نسوزد یا تیره نشود. به مخلوط خود شیر را اضافه نمایید و به هم زدن ادامه بدهید تا گلوله های آرد با شوند.

مدتی را صبر کنید تا مخلوط شما به جوش بیاید و غلظت پیدا کند.بعد از مراحل قبل حالا کمی فلفل سیاه و نمک اضافه نمایید و از مزه آن بچشید و در صورتی که نیاز داشت باز به آن فلفل و نمک بی افزاید.اجازه دهید 2 تا 3 دقیقه این مخلوط بر روی حرارت کاملا کم بجوشد.ظرف را از روی حرارت بردارید و بگذارید که دمای سستان پایین بیاید. اگر میخواهید از سس خود بعدا استفاده نمایید بر روی درب آن یک نایلون بکشید تا از غلیظ و سفت شدن آن جلوگیری نمایید.

طرز تهیه سس خوشمزه بشامل لازانیا

سس بشامل خوشمزه شما آماده شده است.حالا میتوانید در کنار لازانیای خود از سرو سس بشاملتان لذت ببرید .این نکته قابل ذکر است که شما میتوانید به جای اینکه از شیر استفاده نمایید با خامه سس بشامل خود را تهیه نمایید که این سس دارای کالری بیشتری نسبت به سس که با شیر تهیه شده است ،می باشد و البته لذیذتر نیز است.در صورتی که میخواهید به جای شیر از خامه استفاده کنید با این نکته توجه فرمایید پس از برداشتن تابه حاوی مخلوط آرد و کره از روی حرارت،خامه را به آن اضافه نمایید تا به اصطلاح خامه نبرد و سس شما خراب نشود.با استفاده از این سس ، مزه لازانیای شما لذیذ تر خواهد شد.

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه سس بشامل لازنیا و اسپاگتی خوشمزه

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو