راهنمای کامل خرید بلیط هواپیما داخلی و خارجی از طاهاگشت

منبع: نمکستان

134

1398/9/24

04:54


این روزها سفر کردن با هواپیما یکی از روش های سریع و راحت برای سفر است. آیا شما هم نمیدانید چگونه برای رزرو بلیط هواپیمای خارجی اقدام کنید؟ نمیدانید کدام آژانس را برای خرید بلیط انتخاب کنید؟ آژانس طاهاگشت شما را در این امر یاری میدهد.

در دنیای امروزه سفر کردن، بخش بسیار مهمی در زندگی محسوب می شود. به ویژه سفر به نقاط دور که طرفداران بسیاری پیدا کرده است. تنها راه سفر به مقاصد دور نیز، هواپیما می باشد که در ادامه به گزارش تابناک راه خرید بلیط هواپیما از یکی از سایت های معتبر ایرانی را آورده ایم.

این روزها سفر کردن با هواپیما یکی از روش های سریع و راحت برای سفر است. آیا شما هم نمیدانید چگونه برای رزرو بلیط هواپیمای خارجی اقدام کنید؟ نمیدانید کدام آژانس را برای خرید بلیط انتخاب کنید؟ آژانس طاهاگشت شما را در این امر یاری میدهد.

سفر کردن همواره یکی از راه های مفید برای کسب تجربه و لذت بردن از زندگی است. امروزه بیشتر افراد سفر کردن با سیستم حمل و نقل هوایی را ترجیح می دهند. اولین مرحله این سفر رزرو بلیط هواپیما می باشد.

اما برای این کار باید چه مراحلی را طی کرد؟ به چه سایت هایی مراجعه کرد؟ کدام آژانس مناسب تر است؟ برای یافتن پاسخ تمام این سوالات و سوالات دیگری که در ذهن شما است با ما همراه باشید.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما:

آسان ترین راه برای خرید و یا رزرو بلیط هواپیما چه داخلی و چه خارجی، استفاده از بستر اینترنت است. از طریق خرید اینترنتی میتوانید در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید.

برای این امر کافی است به سایت های معتبر خرید و رزرو بلیط بروید و پس از تکمیل مراحل، بلیط مورد نظر خود را دریافت کنید. اما این مراحل چه هستند؟ و با ان ها چه باید کرد؟

مراحل خرید اینترنتی:

شاید تصور کنید خرید اینترنتی گمی سخت و گمراه کننده باشد و یا حتی نتوانید از پس ان برآیید. با توجه به مراحل زیر می توانید به راحتی بلیط هواپیما سفر خود را تهییه کنید.

اولین مرحله برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما این است که به سایت مربوط به خرید اینترنتی بلیط هواپیما وارد شوید. دقت کنید که این سایت از اعتبار کافی برخوردار باشد.

در این مرحله باید مسیر پروازی خود و تاریخ را مشخص کنید. مثلا برای بلیط هواپیما کیش ابتدا مسیر پروازی خود از مبدا به مقصد کیش را در تاریخی که قصد پرواز دارید مشخص کنید.

دقت کنید که اگر تاریخ دقیق بازگشت خود را میدانید بهتر است تا همزمان بلیط رفت و برگشت خود را تهیه کنید. این امر به این دلیل مهم است که در صورت کنسلی از طرف آژانس و یا شما این کار بدون جریمه و به راحتی صورت بگیرد.

هم چنین این امر موجب میشود تا در هزینه های سفر شما صرفه جویی شود. پس از آن که این مرحله را گذراندید نوبت به مرحله ی دوم میرسد.

پس از آنکه مسیر پروازی خود و فرودگاه مربوطه را انتخاب کردید تقویمی برای شما به نمایش در می اید تا از طریق ان تاریخ رفت و برگشت خود را مشخص کنید.

دقت کنید که تاریخ رفت باید قبل از تاریخ برگشت باشد و حتما از طریق تقویم نمایش داده شده این تاریخ ها را مشخص کنید.

راهنمای کامل خرید بلیط هواپیما داخلی و خارجی از طاهاگشت

حالا باید تعداد صحیح نفرات را وارد کنید. دقت داشته باشید که در پروازهای سیستمی هزینه ی بلیط هواپیما برای افراد با سن مختلف، متفاوت است. این دسته بندی به این صورت است: نوزادان(زیر ۲ سال)، کودکان(بین ۲ تا ۱۲ سال) و بزرگسالان(بالای ۱۲ سال).

این دسته بندی برای بلیط های چارتری نیست و تنها در بلیط های سیستمی اعمال میشود به این صورت که هزینه ی بلیط برای بلیط های چارتری به سن افراد بستگی ندارد.

(بلیط سیستمی بلیطی است که توسط فرودگاه ارائه میشود. بلیط چارتری بلیطی است که توسط چارترکننده به فروش میرسد. در این خصوص مقاله های مجزایی در اختیارتان قرار داده شده است.)

دقت کنید که تعداد نفرات و سن ان ها را به درستی وارد کرده باشید چرا که میزان هزینه ی پرداختی شما بسته به این موضوع، متغیر است.

پس از وارد کردن این اطلاعات صفحه ی جدیدی برای شما به نمایش گذاشته میشود که تمام پروازهای مناسب به شما نشان داده میشود. این پروازها شامل سیستمی و چارتری هستند. ممکن است هیچ پروازی برای شما پیدا نشود که باید اطلاعات قبلی را تصحیح کنید و سپس به جست و جو بپردازید.

برای تغییر در اطلاعات میتوانید تاریخ پرواز را تغییر دهید اگر میخواهید حتما در ان تاریخ پرواز کنید پس میتوانید مسیرهای دیگر را انتخاب کنید و یا از مسیرهای اتصالی برای رسیدن به مقصد استفاده کنید.

دقت کنید که پروازهای ارائه شده دارای دو گارانتی باشند. ابتدا “گارانتی ارزان ترین پرواز” که ضمانت میکند هیچ آژانس و وب سایت دیگری این پرواز را با شرایط یکسان به قیمتی ارزان تر ارائه نمیکند، دوم “گارانتی اعتبار چارترکننده”.

زمانی که پرواز مناسب را انتخاب کردید وارد مرحله ی بعدی میشوید. در این مرحله باید اطلاعات کامل هر مسافر را وارد کنید. این اطلاعات شامل نام و نام خانوادگی(انگلیسی)، تاریخ تولد، کد ملی و تابعیت کشور و… است.

دقت کنید که تاریخ تولد هر مسافر را باید از طریق تقویم نشان داده شده انتخاب کنید و اگر این تاریخ با بازه ی سنی مشخص شده برای او در مراحل قبلی تطابق نداشته باشد از ادامه ی روند رزرو بلیط هواپیما منع میشوید.

پس از وارد کردن اطلاعات هر مسافر باید اطلاعات تماس خود و نحوه ی دریافت بلیط را وارد کنید. بلیط را میتوانید از طریق ایمیل، پیامک و … دریافت کنید. برای اطمینان از وارد کردن صحیح این اطلاعات باید ان ها را دو بار وارد کنید.

حالا باید هزینه ی مربوط به بلیط را پرداخت کنید. برای این کار درگاه الکترونیکی مناسب را انتخاب کنید. دقت کنید که تنها کافی است کارت شما عضو شبکه ی شتاب باشد در این صورت از طریق هر درگاهی میتوانید پرداخت کنید.

پیش از پرداخت هزینه، اطلاعاتی که پیشتر وارد کرده اید به شما نشان داده میشوند. دقت کنید که این اطلاعات صحیح باشند در غیر اینصورت دکمه ی اصلاح اطلاعات را فشار دهید چرا که تغییر ان ها پس از خرید بلیط، هزینه اور است.

پس از ان که هزینه ی بلیط را پرداخت کردید به سایت بازگردانده میشوید تا رسید پرداخت را مشاهده کنید. میتوانید این رسید را ذخیره و یا چاپ کنید. بلیط از طریق راهی که انتخاب کرده اید برایتان ارسال میشود.

در زمان مراجعه به فرودگاه کافی است این بلیط را به همراه مدرک معتبر شناسایی به همراه داشته باشید و در زمان تعیین شده در فرودگاه حاضر باشید. سفر خوشی را برایتان آرزومندیم.

جمع بندی:

خوب است در انتها موارد ذکر شده را در یک دسته بندی کلی ببینیم:

  • ورود به سایت معتبر
  • انتخاب مسیر پروازی و تاریخ رفت و برگشت
  • وارد کردن تعداد مسافران و سن ان ها (در پروازهای سیستمی)
  • وارد کردن اطلاعات دقیق مربوط به هر مسافر
  • پرداخت هزینه ی بلیط
  • دریافت رسید پرداخت هزینه
  • دریافت بلیط خریداری شده

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو