۱۰ روش موثر و خانگی جهت از بین بردن نفخ شکم

منبع: نمکستان

136

1398/9/24

07:44


روش های درمان نفخ شکم نمکستان : بارها شده که همه ی ما گاهی اوقات با مشکل نفخ شکم دست و پنجه نرم میکنیم. این مشکل گاهی همیشگی و گاهی نیز موقتی و بر اثر موارد گذرا میباشد. بیشترین عاملی که میتواند در نفخ شکم تاثیر گذار باشد عواملی مانند مشکلات گوارشی، رژیم غذایی و […]

روش های درمان نفخ شکم

درمان نفخ شکم : ۱۰ روش موثر و خانگی جهت از بین بردن نفخ شکم

نمکستان : بارها شده که همه ی ما گاهی اوقات با مشکل نفخ شکم دست و پنجه نرم میکنیم. این مشکل گاهی همیشگی و گاهی نیز موقتی و بر اثر موارد گذرا میباشد. بیشترین عاملی که میتواند در نفخ شکم تاثیر گذار باشد عواملی مانند مشکلات گوارشی، رژیم غذایی و تغییرات هورمونی است. اکثرا دنبال یک راه کار مناسب و تاثیر گذار برای از بین بردن نفخ شکم خود هستند.

ما در ادامه ی این مقاله برای شما لیستی از مواد غذایی و کارهایی که میتوانیم با استفاده از آن ها از نفخ شکم جلوگیری کرده و یا کامل آن را از بین ببریم، ذکر کرده ایم. با ما همراه باشید :

پیاده روی : همانطور که میدانید اکثر اوقات نفخ به دلیل عدم حرکت مواد غذایی در روده و حبس شدن هوا در بین این غذا به وجود می آید و حس ناخوشایندی ایجاد میکند. پیاده روی و ورزش های هوازی باعث میشوند که غذا در روده ها حرکت کرده و مانع حبس شدن هوا در نتیجه باعث از بین رفتن نفخ میشود.

قرص‌های نعناع : اسانس نعنا برای از بین بردن سوء هاضمه و گازهای گوارشی بسیار مناسب است. شما با خوردن قرص های نعنا و یا اسانس نعنا میتوانید از نفخ جلوگیری نمایید.

ماساژ شکم : شما میتوانید با ماساژ دادن شکمتان به حرکت غذا در روده هایتان کمک کنید. که این کار نفخ را از بین میبرد.

حمام گرم، دوش گرفتن : گرما و رطوبت حمام میتواند باعث کار کردن بهتر روده و معده شود که به دنبال آن حمام و استراحت بعد آن میتواند باعث تمدد اعصاب و کم شدن استرس و در نتیجه بهتر شدن روند عملکرد بدن شود.

اضافه کردن فیبر به رژیم غذایی : مصرف فیبر در روز برای خانم ها و آقایان یک مقدار مشخص میباشد. استفاده فیبر به غذا کمک میکند تا راحتتر در روده ها حرکت کنند. همین مورد از وجود نفخ در شکم جلوگیری میکند. جالب است بدانید که مصرف بیش از اندازه فیبر نیز میتواند عامل یبوست شود.

آدامس نجوید : جویدن آدامس میتواند باعث شود که هوا وارد معده تان شده و در نتیجه ی آن نفخ به وجود آید. بنابراین شما میتوانید برای خوشبو کردن دهانتان از قرص های نعنا و یا زنجبیل استفاده نمایید.

کاهش مصرف نمک : نمک دارای سدیم زیادی است که اشباع و جمع شدن سدیم در بدن باعث تورم و نفخ در شکم خواهد شد. بنابراین سعی کنید از مصرف زیاد سدیم خودداری کنید.

مصرف پروبیوتیک‌ها : این باکتری جزو باکتری های مفیدی هستند که در روده ها زندگی میکنند  تنظیم و تعادل انواع باکتری‌های روده بزرگ را بر عهده دارند. استفاده از مکمل های پروبیوتیک دار میتواند به از بین نفخ شکمی کمک زیادی کند.

اجتناب از خوردن نوشیدنی های گازدار : گاز و قند موجود در نوشابه و یا نوشیدنی های گاز دار باعث ایجاد نفخ میشود. سعی کنید برای درمان نفخ شکم از آب بجای نوشیدنی های گازدار استفاده نمایید.

کمتر حبوبات بخورید : مصرف زیاد حبوبات باعث نفخ میشود. سعی کنید قبل از استفاده از حبوبات نفخ آن ها را بگیرید.

درمان نفخ شکم : ۱۰ روش موثر و خانگی جهت از بین بردن نفخ شکم

۱۰ روش موثر در از بین بردن نفخ شکم و معده

منبع : نمکستان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو