آموزش طرز تهیه خورشت قیمه با مرغ به روشی ساده

منبع: نمکستان

185

1398/9/24

09:33


قیمه یک غذای سنتی به حساب می آید و شما برای تنوع می توانید خورشت قیمه با مرغ را درست کنید، خورشت قیمه با مرغ بسیار لذیذ و خوشمزه است.

نمکستان: همواره در ایران خورشت قیمه طرفداران خاص خود را دارد، خورشت قیمه یکی از غذا های پرطرفدار و خوش طعم ایرانی است و قیمه یک غذای سنتی به حساب می آید. شما برای تنوع می توانید خورشت قیمه با مرغ را درست کنید، خورشت قیمه با مرغ بسیار لذیذ و خوشمزه است.

مواد لازم برای تهیه خورشت قیمه با مرغ :

پیاز درشت  یک عدد
لپه  یک پیمانه
مرغ ۴۰۰ گرم
رب گوجه یک دوم پیمانه
روغن به مقدار لازم
کره ۲۵ گرم
دارچین یک قاشق مربا خوری
نمک، فلفل، زردچوبه  به مقدار لازم
زعفران دم کرده به میزان لازم
گرد لیمو عمانی ۲ قاشق غذاخوری
آب غوره  ۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه خورش قیمه با مرغ :

مرحله اول: تکه های مرغ را به اندازه های دلخواه قطعه قطعه کنید.

مرحله دوم: در ابتدا یک تابه مناسب انتخاب کنید، پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و همراه با کره و روغن تفت دهید تا که طلایی رنگ شود.

مرحله سوم: توجه کنید، لپه را از دو ساعت قبل خیس کنید و سپس آن را از صافی عبور دهید تا که آب اضافه آن گرفته شود و سپس لپه ها را به پیاز ها اضافه کنید.

مرحله چهارم: حال نصف رب را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید و بگذارید مواد خوب تفت بخورند و سپس روی مواد آب جوش بریزید و شعله رو کم کنید تا که مواد اولیه خورشت به خوبی بپزند.

مرحله پنجم: تکه های مرغ را در تابه ای جداگانه همراه زردچوبه، فلفل، نیمی از دارچین و باقی مانده رب و روغن تفت دهید.

مرحله ششم: حال صبر کنید و زمانی که مشاهده کردید مکه لپه ها پخته شده آنگاه مرغ تف داده شده را به مواد اولیه خورشت اضافه کنید.

مرحله هفتم: در یک ساعت پایانی آب غوره و گرد لیمو عمانی را به خورشت اضافه کنید.

لازم به ذکر است که شما می توانید لیمو را به صورت درسته در خورشت بذارید ولی گاهی اوقات هسته لیمو عمانی باعث تلخ شدن خورشت می شود، بنابراین پیشنهاد می کنم که از گرد لیمو عمانی استفاده کنید تا که خورشت شما تلخ نشود.

مرحله هشتم: حال خورشت شما آماده است، بعد از آن که خورشت را خاموش کردید، زعفران دم کرده را به همراه دارچین به خورشت اضافه کنید.

آموزش طرز تهیه خورشت قیمه با مرغ به روشی ساده

نکاتی در مورد تهیه خورشت قیمه با مرغ :

_ برحسب سلیقه اگر دوست دارید که خورشت قیمه شما عطر بهتری داشته باشد به شما توصیه می کنم که از گلاب و هل استفاده کنید.

_ در ارتباط با زمان پخت خورشت قیمه باید توجه کنید به نوع لپه شما بستگی دارد، تا جایی که می توانید از لپه های مرغوب استفاده کنید تا زمانی که خورشت را میل می کنید، لپه خام در زیر زبان شما حس نشود.

_ در صورتی که دوست دارید لیمو عمانی را به صورت درسته به خورشت اضافه کنید ممکن است خورشت شما تلخ شود و بر همین اساس شما می توانید برای جلو گیری از تلخ شدن خورشت، لیمو را با چنگال سوراخ کنید و از دوساعت قبل آن را خیس کنید این کار تلخی احتمالی لیمو را می گیرد.

_ افرادی که مایل هستند خورشت قیمه آن ها ترش مزه تر شود می توانند از زرشک استفاده کنند.

_ شما می توانید خورشت قیمه با مرغ را همراه با بادمجان، سیب زمینی سرخ شده سرو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو