علت و راه حل دعوای زوجین چیست؟

منبع: نمکستان

64

1398/9/24

09:47


علت و راه حل دعوای زوجین چیست؟ نمکستان : یکی از مسائل طبیعی که معمولاً در تمامی خانواده‌ها وجود دارد، دعوا و اختلاف است که باید دلایل اصلی و مخرب این بحث‌ها پیدا شود و به راحتی قبل از اینکه به یک بحران تبدیل شود، رفع گردد. برای راهنمایی در مورد علل دعواهای زوجین با سایت […]

علت و راه حل دعوای زوجین چیست؟

علت و راه حل دعوای زوجین چیست؟

نمکستان : یکی از مسائل طبیعی که معمولاً در تمامی خانواده‌ها وجود دارد، دعوا و اختلاف است که باید دلایل اصلی و مخرب این بحث‌ها پیدا شود و به راحتی قبل از اینکه به یک بحران تبدیل شود، رفع گردد. برای راهنمایی در مورد علل دعواهای زوجین با سایت نمکستان همراه باشید:

بحث و دعواهای کوچک یکی از مشکلات عادی و طبیعی بین خانواده‌ها، دوستان و حتی در محیط کاری در بین همکاران است. وقتی که یک زوج با یکدیگر بحث می‌کنند کم کم ممکن است پیوندشان قوی‌تر شود و از این بحث‌ها تجربه کسب نمایند که بخش مثبت دعوا به حساب می‌آید.

آیا فکر می‌کنید رابطه عاشقانه شما و همسرتان متفاوت می‌باشد؟

به گفته روانشناسان یکی از نشانه‌های زندگی سالم، بحث و دعواست زیرا شما مایل هستید مشکلی که در زندگی پیش آمده است را حل کنید و به سادگی از کنار آن نمی‌گذرید چون برای شما مهم می‌باشد.

یکی از اولین چیزهای که ممکن است به خاطرش بحث و دعوا پیش بیاید، صمیمیت بین زوجین است. وقتی در رختخواب هستید رابطه شما چگونه است؟ آیا از عشق و میزان محبت یکدیگر خبر دارید؟ یکی از چیزهای که باعث جدایی زوجین از یکدیگر می‌شود نگفتن میزان عشق و دوست داشتن است، پس تا دیر نشده به همسرتان بگویید چقدر او را دوست دارید. همیشه سعی کنید حرف‌های طرف مقابلتان را بشنوید و بفهمید که او چه چیزی می‌خواهد هیچ‌وقت یک طرفه به پیش قاضی نروید. به دنبال این باشید که مسائل را با حس مثبت رفع نمایید و نگذارید به تنش ایجاد شود.

یکی دیگر از علل دعوای همیشگی زن و شوهرها، بچه‌ها هستند. ممکن است فرزندتان یک کار انجام دهد و همسرتان مخالف باشد و شما موافق و در این صورت ممکن است بین شما و همسرتان درگیری پیش بیاید زیرا ممکن است شما در دو خانواده مختلف بزرگ شده باشید که هر خانواده یک رفتار را برای تربیت کودک می‌پسندد. همیشه سعی کنید اگر می‌خواهید در مورد کودکتان بحث نمایید، نزد او نباشد و در جای خلوت و به دور از هیچ‌گونه توهینی در مورد این رفتار و مشکل فرزندتان به گفتگو بنشینید. ممکن است اگر جلوی فرزند خود با همسرتان دعوا کردید، باعث انتقال خشم و عصبانیت به کودکتان شوید که در آینده به ضرر او می‌باشد و برای همیشه در ذهن او خواهد ماند.

یکی دیگر از دلایل دعوا، کارها می‌تواند باشد. کارهای مثل شستن، جارو کردن، آشپزی، لباس‌های کثیف و… . طبق یک بررسی ۲۵% درگیری‌های بین زوجین در مورد مسائل خانه می‌باشد و احتمال اینکه این رابطه به طلاق بکشد بسیار زیاد می‌باشد. بهترین کاری که زوجین در مورد این مسئله می‌توانند انجام دهند، همکاری در کارها بدون هیچ‌گونه درگیری و تنش می‌باشد.

متأسفانه دلیل دیگر درگیری‌های زوجین بحث در مورد پول است. در روزگاری که همه چیز در حال گران شدن است و مقدار پولی که به خانه می‌آید ناچیز هست ممکن است دعواهای در این مورد پیش بیاید. بهترین واژه در مورد این مشکل، همکاری است و شما باید با کمک به یکدیگر از جاده پرپیچ و خم بی پولی به سلامت عبور نمایید. اگر یک نفر نمی‌تواند هزینه زندگی را تأمین کند بهتر است دو نفر کار کنند و با تقسیم صورت حساب‌ها از بروز مشکلات و بحث‌های مالی جلوگیری نمایند. شما باید خود را یک تیم حساب کنید که باید با کمک یکدیگر به پیروزی برسد.

یکی از واژه‌های مهم هر زندگی تعهد است. اگر این واژه مقدس نباشد هر زندگی خراب می‌شود. اگر یکی از زوجین نتواند به همسر خود اعتماد کند، حفظ رابطه بسیار سخت می‌شود زیرا طرف مقابل نمی‌تواند هر لحظه در حال اثبات خود باشد. یکی از سخت ترین بحث‌ها در زندگی زناشویی، بحث تعهد می‌باشد که نیاز به تغییر بعضی از باورها دارد.

علت و راه حل دعوای زوجین چیست؟

علت و راه حل دعوای زوجین چیست؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو