چطور یک بلیط هواپیما ارزان بخریم؟

منبع: نمکستان

159

1398/9/24

09:47


چطور یک بلیط هواپیما ارزان بخریم؟   افراد زیادی با توجه به داشتن مسافرت های زیاد و همینطور کسب تجربه در زمینه خرید بلیط، می توانند برای سفر های خود بلیط هواپیما ارزان خریداری کنند و از این طریق سفرهای ارزانتری داشته باشند. اول یکسری اطلاعات کلی در رابطه با خرید بلیط هواپیما برای شما […]

چطور یک بلیط هواپیما ارزان بخریم؟

 

افراد زیادی با توجه به داشتن مسافرت های زیاد و همینطور کسب تجربه در زمینه خرید بلیط، می توانند برای سفر های خود بلیط هواپیما ارزان خریداری کنند و از این طریق سفرهای ارزانتری داشته باشند.

اول یکسری اطلاعات کلی در رابطه با خرید بلیط هواپیما برای شما مطرح میکنیم و در ادامه به بین جزییات بیشتری می پردازیم.

  • فقط به یک سایت و یا آژانس مسافرتی بسنده نکنید.
  • از کسانی که زیاد مسافرت می کنند مشاوره بگیرید.
  • از مشاورین آژانس ها بخواهید که برای خرید بلیط ارزان به شما مشاوره بدهند.

 

کلاس های پروازی

 

همانطور که می دانید بلیط هواپیما به سه نوع تقسیم می شوند: اکونومی، سیستمی و فرست کلاس. بلیط اکونومی از همه ارزانتراست. اگر پروازتان طولانی نیست با کمی سختی دادن به خودتان میتوانید بلیطی بسیار ارزانتر خریداری کنید. بلیط های اکونومی برای سفرهای کوتاه بسیار به صرفه هستند و میتوانید با این روش در هزینه ها صرفه جویی کنید.

 

خرید بلیط هواپیما مدتی قبل از سفر

یکی از روش هایی که به خرید بلیط ارزان کمک میکند، خرید بلیط پیش از موعد سفر است. اگر میخواهید حتما بلیط برای سفرتان داشته باشید و بلیط را با قیمت بهتری خریداری کنید چن دماه زودتر برای خرید بلیط اقدام نمایید. با این روش هم از دلهره پیدا نکردن بلیط رها شده اید هم توانسته اید بلیط را با قیمت بهتری خریداری نمایید. گاهی گفته می شود میتوانید 2 ماه قبل سفر بلیط را با قیمت مناسبی تهیه کنید و در بعضی مواقع 6 ماه قبل از سفر میتوانید بهترین قیمت بلیط هواپیما را پیدا کنید.

 

بلیط دقیقه نود و بلیط چارتری ارزان

همیشه هم ارزان بودن خوب و به صرفه نیست. گاهی برای خرید یک بلیط ارزان تا لحظه آخر منتظر می مانیم و در نهایت ممکن است این ارزان بودن برای شما دیوانه کننده باشد و سفر بدی را با پروازی بد و بی کیفیت تجربه کنید. بنابراین صرف ارزان بودن بلیط هواپیما را در نظر نگیرد و به سایر گزینه ها هم توجه کنید.

 

تخفیف ها را از دست ندهید

گاهی بعضی ایرلاین ها و بعضی آژانس های مسافرتی تخفیفاتی را برای رزرو بلیط هواپیما و  رزرو هتل ارائه میدهند که می تواند هزینه های سفر را تا حدودی کاهش دهد. این فرصت ها را از دست ندهید.

 

پروازهایی با چند توقف

همیشه پروازهای توقف دار قیمت ارزانتری نسبت به پرواز های بدون توقف دارند. اگر وقت کافی دارید و به دنبال بلیط هواپیما ارزان هستید، پروازهای توقف دار گزینه مناسبی هستند. اگر در شهری که توقف میکنید مشکل ویزا نداشته باشید میتوانید در شهر محل توقف هم به گشت و گذار ببرد و از تایم توقف نهایت استفاده را ببرید.

 

ایرلاین های مشهور و بزرگ

فراموش نکنید اگر میخواهید با ایرلاین های بزرگ سفر کنید باید دور بلیط ارزان خط بکشید. بعضی ایرلاین هایی که نامشان نشنیده اید قیمت های بسیار مناسبی دارند و میتوانید بلیط ارزان تهیه کنید.

 

ساعات پروازی صبح

خیلی ها بخاطر اینکه به خودشان زحمت ندهند و از خوابشان نزنند، پرواز های صبح را انتخاب نمی کنند. بنابراین میتوانید پرواز را با قیمت بهتری تهیه کنید. یکی دیگر از مزایای پروازهای صبح این است که اگر پرواز شما کنسل شود، میتوانید با پرواز بعدی به سفرتان برسید و برنامه سفرتان خیلی بهم نمی ریزد.

 

آمادگی تغییر شرایط

اگر در سفر منعطف باشید و زیاد سخت نگیرید میتوانید با کمی تغییرات سفری ارزانتر داشته باشید. به عنوان مثال گاهی میتوانید اگر شهر مقدتان چند فرودگاه دارد با انتخاب یک فرودگاه که بلیط آنجا ارزانتر است سفر ارزانتری داشته باشید. البته در اینگونه مواقع تطبیق با شرایط و پذیرش آن مهمترین نکته اینگونه سفرهاست.

 

خرید بلیط یک نفره و چند نفره

گاهی اوقات بلیط های یک نفره نرخ بهتری نسبت به بلیط های چند نفره دارند، هنگام رزرو بلیط به این نکته توجه کنید. ممکن است خوش شانس باشید و بلیط با قیمت مناسب تری پیدا کنید.

 

بلیط رفت و برگشت را از یک ایرلاین خریداری نکنید

قیمت بلیط هواپیما در ایرلاین های مختلف ممکن است زمان های مختلف، متفاوت باشد. به همین خاطر میتوانید با خرید بلیط هواپیما رفت و برگشت از 2 ایرلاین متفاوت بلیط را با قیت بهتری تهیه کنید.  البته این موضوع همیشه صادق نیست.

 

 

بلیط 2 طرفه نگیرید

گاهی خرید 2 طرفه از یک شهر ممکن است گرانتر شود. می توانید چک کنید که آیا بلیط برگشت از شهر نزدیک به شهر مقصد ارزانتر است یا خیر. البته این مورد هم همیشه صادق نیست، اما شانس خود را امتحان کنید.

 

منبع : http://ticket365.info

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو