آموزش کامل طرز تهیه کیک ماست اسفنجی بسیار ساده و خوشمزه

منبع: نمکستان

157

1398/9/24

09:47


آموزش کامل طرز تهیه کیک ماست اسفنجی بسیار ساده و خوشمزه نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه کیک ماست خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی این پست را دنبال کنید.   مواد لازم کیک ماست تخم‌ مرغ  ۴ عدد ماست    ۱ و نیم لیوان آرد […]

آموزش کامل طرز تهیه کیک ماست اسفنجی بسیار ساده و خوشمزه

نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه کیک ماست خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی این پست را دنبال کنید.

 

مواد لازم کیک ماست

تخم‌ مرغ  ۴ عدد
ماست    ۱ و نیم لیوان
آرد    ۲ و نیم لیوان
شکر   ۱ و نیم لیوان
روغن یا کره آب‌ شده     یک لیوان
بکینگ پودر           یک قاشق غذاخوری
رنده پوست پرتقال یک قاشق مرباخوری 

 

طرز تهیه کیک ماست

با آموزش طرز تهیه کیک ماست از سری آموزش های آشپزی سایت نمکستان در خدمتتون هستیم.برای تهیه کیک ماست ابتدا بایدزرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید و هرکدام را در ظرفی جدا بریزید.سفیده ها را با همزن خوب بزنید تا پف کنند و حجمشان دو برابر شود طوری که وقتی ظرف را برمیگردانی از ظرف نریزند.زرده‌ها را با شکر مخلوط کنید و با همزن بزنید تا سفیدرنگ و کشدار شوند.ماست، روغن و رنده پوست پرتقال را هم اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید.

همچنین ببینید : کیک لیمو و نارگیل

 

آرد را با بکینگ پودر مخلوط کنید و ۲ مرتبه الک کنید و آن را کم‌کم به مواد اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید.در آخرین مرحله، سفیده زده شده را هم اضافه و به آرامی مواد را زیر و رو کنید. دقت کنید در این مرحله مواد کیک را خیلی به‌ هم نزنید تا کیک پوک و سبکی داشته باشید.قالب کیک را چرب کنید و مواد را در قالب بریزید.کیک را داخل فر با دمای ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد به مدت ۴۵ دقیقه در طبقه وسط قرار دهید تا کیک بپزد و طلایی شود.بعد از پخت کامل بلافاصله کیک را از فر بیرون نیاورید تا پف کیک نخوابد.

آموزش کامل طرز تهیه کیک ماست اسفنجی بسیار ساده و خوشمزه

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو