دستور و طرز تهیه آبگوشت کلم قمری بسیار خوشمزه و لذیذ

منبع: نمکستان

80

1398/9/24

11:21


دستور و طرز تهیه آبگوشت کلم قمری بسیار خوشمزه و لذیذ نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه آبگوشت کلم قمری خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم. برای مشاهده این آموزش آشپزی، این پست را دنبال کنید. مواد لازم آبگوشت کلم قمری گوشت گوسفندی ۴۰۰ گرم کلم قمری ترد و تازه ۱ عدد نخود نصف […]

دستور و طرز تهیه آبگوشت کلم قمری بسیار خوشمزه و لذیذ

طرز تهیه آبگوشت کلم قمری

نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه آبگوشت کلم قمری خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم. برای مشاهده این آموزش آشپزی، این پست را دنبال کنید.

مواد لازم آبگوشت کلم قمری

گوشت گوسفندی ۴۰۰ گرم
کلم قمری ترد و تازه ۱ عدد
نخود نصف پیمانه
لوبیا سفید  نصف پیمانه
سیب زمینی ۱ عدد
پیاز ۱ عدد
ریحان خرد شده ۱ پیمانه
نمک و زردچوبه و فلفل  به میزان لازم
نعناع خشک  به میزان لازم
روغن زیتون  به میزان لازم

 طرز تهیه آبگوشت کلم قمری

برای تهیه آبگوشت کلم قمری خوشمزه ابتدا کلم قمری را حسابی تمیز بشورید و به تکه های ریزتری خرد کنید. سپس کلم خرد شده را با ریحان خرد شده در یک تابه با یک قاشق غذا خورش روغن زیتون کمی تفت دهید تا خامی سبزیجات از بین برود. نخود و لوبیا را از شب قبل در آب خیس کنید تا نفخشان گرفته شود و در این مدت چند مرتبه آبش را عوض کنید. گوشت و پیاز ۴ قاچ شده و کلم و ریحان و حبوبات را داخل قابلمه بریزید و به مقدار کافی روی مواد آب بریزید.

حرارت را زیاد کنید تا آب به جوش بیاید و مواد پخته شوند. در نیم ساعت آخر پخت سیب زمینی را پوست بگیرید و به صورت درسته داخل غذا بریزید. هنگامی که خواستید غذا را سرو کنید نعنا را در روغن زیتون تفت دهید و بعد داخل آبگوشت بریزید. برای اینکه آبگوشتتان لعاب بیشتری داشته باشد سیب زمینی پخته شده را از آبگوشت بیرون بیاورید و له کنید سپس داخل آبگوشت بریزید. هر چه آب آبگوشت کمتر باشد خوشمزه تر است. این آبگوشت خوشمزه را باسبزی یا پیاز و سالاد میل کنید.

دستور و طرز تهیه آبگوشت کلم قمری بسیار خوشمزه و لذیذ

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو