آموزش کامل طرز تهیه آش رشته مخصوص سنتی با آب گوجه فرنگی

منبع: نمکستان

101

1398/9/24

11:21


آموزش کامل طرز تهیه آش رشته مخصوص سنتی با آب گوجه فرنگی سایت تفریحی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه آش رشته با آب گوجه فرنگی را آماده کرده ایم برای مشاهده دستور آشپزی ، این پست را دنبال کنید مواد لازم آش رشته با آب گوجه فرنگی گوشت چرخ کرده :  ۰/۵ کیلو […]

آموزش کامل طرز تهیه آش رشته مخصوص سنتی با آب گوجه فرنگی

آش رشته با آب گوجه فرنگی , طرز تهیه آش رشته با آب گوجه فرنگی , پخت غذای آش رشته با آب گوجه فرنگی

سایت تفریحی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه آش رشته با آب گوجه فرنگی را آماده کرده ایم برای مشاهده دستور آشپزی ، این پست را دنبال کنید

مواد لازم آش رشته با آب گوجه فرنگی

گوشت چرخ کرده :  ۰/۵ کیلو

پیاز رنده شده : ۱ فنجان

پیاز داغ : ۱ فنجان

رشته آشی : ۳۵۰ گرم

آرد : ۲ قاشق سوپخوری

گوجه فرنگی : ۳ کیلو

سرکه : به مقدار دلخواه

نمک و فلفل و زردچوبه : به مقدار لازم

سیر داغ و نعناع داغ : ۲ تا ۳ قاشق سوپخوری

سبزی آش( تره ، جعفری ، گشنیز ، اسفناج ) : ۱ کیلو

حبوبات( نخود، لوبیا چیتی و عدس ) : از هر کدام ۱ فنجان

آش رشته خوشمزه,آش رشته نذری,آش رشته

طرز تهیه آش رشته با آب گوجه فرنگی

برای تهیه این آش رشته خوشمزه ابتدا حبوبات را که قبلاً شسته و خیس کرده اید بگذارید بپزد. گوشت چرخ کرده را با پیاز رنده شده ، نمک ، فلفل و زردچوبه مخلوط کرده و گوشت را به شکل کوفته ریزه درست کنید و با پیاز داغ به حبوبات در حال پخت اضافه کنید. سپس سبزی شسته شده و خرد شده را هم اضافه کنید. گوجه فرنگی ها را پس از شستن از وسط نصف کرده، هسته آنها را بگیرید و در صافی بریزید.

بعد گوجه فرنگی ها را رنده کرده و پوست آن را کنار بگذارید . گوجه فرنگی رنده شده را با آرد مخلوط کرده و به حبوبات پخته شده اضافه کنید. رشته را هم بریزید تا با شعله ملایم بپزد و آش جا بیفتد. سعی کنید آش را به ملایمت هم بزنید تا رشته ها له نشده و آش ته نگیرد. پس از آماده شدن آش آن را در ظرف بزرگی ریخته و سطح آن را با سیر داغ و نعناع داغ تزئین کنید.

موقع سرو آش رشته می توانید آن را با کمی سرکه میل کنید که خوشمزه تر می شود. البته به این نکته توجه داشته باشید که طرز تهیه آش رشته با آب گوجه فرنگی در شهرهای مختلف کمی متفاوت است و با توجه به ذائقه خود می توانید مواد این نوع آش رشته را حذف یا اضافه کنید.

آموزش کامل طرز تهیه آش رشته مخصوص سنتی با آب گوجه فرنگی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو