۵ دلیل عجیب و رایج پوسیدگی دندان که شما از آن بی اطلاع هستید!

۵ دلیل عجیب و رایج پوسیدگی دندان که شما از آن بی اطلاع هستید!


منبع: نمکستان

82

1398/9/24

11:34


دلایل پوسیدگی دندان خود را یشناسید نمکستان : هیچ کس نیست که بگوید تا حالا دندان پوسیده و یا خرابی نداشته و یا با مشکلات غیر مستقیم پوسیدگی دندان به طور مستقیم و غیر مستقیم سر و کار نداشته است. پوسیدگی دندان با ایجاد یک سوراخ و لک بر رو دندان نشان داده میشود که […]

دلایل پوسیدگی دندان خود را یشناسید

دلایل پوسیدگی دندان شما این است!

نمکستان : هیچ کس نیست که بگوید تا حالا دندان پوسیده و یا خرابی نداشته و یا با مشکلات غیر مستقیم پوسیدگی دندان به طور مستقیم و غیر مستقیم سر و کار نداشته است. پوسیدگی دندان با ایجاد یک سوراخ و لک بر رو دندان نشان داده میشود که ک کم دندان تحلیل رفته و پوسیده و ریخته میشود.

داشتن دندان های سالم علاوه بر زیبایی بر سلامت معده و روده نیز تاثیر میگذارد. دندان های پوسیده در دهان باعث ایجاد بودی بد در دهان شده و همینطور دندان پوسیده مانع جویدن درست غذا میوشد و در نهایت به معده برای هضم غذا فشار بیش از اندازه وارد میشود.

اگر شما دهانتان را نشویید و از مسواک برای پاکیزگی دندان خود استفاده نکنید، با خوردن مواد غذایی دارای قند یا موادی بعد از مدتی تبدیل به قند میشوند، میکروبی که بر اثر نشستن دهان در دهان وجود دارد، مواد قندی دریافتی را در طی زمان به اسید تبدیل کرده و باعث ایجاد پوسیدگی در دندان ها میشود.

اما با شستشوی دهان و دندان و مسواک زدن به موقع شما میکروب های داخل دهان را از بین برده و زمان مناسب برای ایجاد و تولید اسید را از آن ها میگیرید. باید بدانید که تغذیه تا ۱۲ سالگی باعث میشود که تاج دندان شما قویتر شود و بعد از آن دیگر تاثیری در قوی شدن تاج دندان ندارد.

اشتباهاتی که باعث پوسیدگی دندان ها میشود :

دلایل پوسیدگی دندان شما این است!

۱- بی موقع مسواک نزنید.

مسواک زدن بعد از خوردن مواد غذایی مانند : آبمیوه، میوه، نوشیدنی های انرژی زا و نوشابه میتواند مینای دندان شما را تضعیف کند. بعد از خوردن این خوراکی ها اجازه دهید تا بزاق دهان تان مسوولیت بازسازی مناطق ضعیف شده دندان های تان را برعهده بگیرد و بعد با مسواک زدن کار مراقبت از دندان ها را تمام کنید.

دلایل پوسیدگی دندان شما این است!

۲- تمرین و ورزش زیاد

اکثر ورزشکاران در هنگام ورزش دندان های خود را بهم فشار میدهند که این کار باعث از بین رفتن و آسیب دیدن مینای دندان میشود. همچنین ورزشکاران به دلیل استفاده از نوشیدنی های انرژی زا، بیشتر در معرض ورود مواد قندی به دهانشان هستند، بنابراین توصیه میشود که قبل از تمرین مسواک بزنند و در حین تمرین دندان های خود را بهم فشار ندهند.

دلایل پوسیدگی دندان شما این است!

۳- استفاده زیاد از نوشابه و دلستر

نوشابه و دلستر به دلیل داشتن قند و گاز زیاد باعث پوسیدگی و از بین رفتن مینای دندان میشوند. بنابراین سعی کنید که استفاده از این مواد غذایی را به حداقل ممکن برسانید.

دلایل پوسیدگی دندان شما این است!

۴- استفاده زیاد از دارو

کسانی که به انواع آلرژی، افسردگی، بیماری های قلبی و فشار خون مبتلا هستند و برای کنترل این بیماری ها از دارو استفاده میکنند، باید بدانند که استفاده از این داروها باعث پوسیدگی دندان شما خواهد شد. چرا که استفاده از این داروها با خشکی دهان و کمبود بزاق دهان همراه بوده و این امر باعث پوسیدگی دندان ها میشود.

دلایل پوسیدگی دندان شما این است!

۵- عصبی بودن

عصبی بودن باعث دندان غروچه های زیادی میشود که در پی آن ساییدگی مینای دندان را در پی دارد. بنابراین سعی کنید که با مراجعه به روان پزشک مشکل عصبی خود را برطرف نمایید.

دلایل پوسیدگی دندان شما این است!

۵ دلیل عجیب و رایج پوسیدگی دندان که شما از آن بی اطلاع هستید!

منبع : نمکستان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو