اگر هر روز چغندر بخورید این اتفاقات خواهد افتاد!

منبع: بیتوته

94

1398/9/24

12:12


اگر هر روز چغندر بخورید این اتفاقات خواهد افتاد!



خواص چغندر یا لبو ، فواید چغندر

چغندر گیاهی است و مواد مغذی خود را به طور طبیعی از زمین به دست می آورد 

چغندر (لبو) گیاهی از خانوادۀ اسفناجیان، با ریشۀ غده‌ای و قندی و برگ‌های درشت و پهن که مواد غذایی در ریشه‌ی ستبرش اندوخته‌می‌شود. ریشۀ غده‌ای و مخروطی‌شکل این گیاه کاربرد خوراکی و دارویی دارد.

 

چغندر به تازگی به عنوان یک غذای فوق العاده ، مورد توجه قرار گرفته است ، به طوری که بسیاری از متخصصان بهداشت ، مردم را تشویق می کنند که "چغندر بخورند". و منطقی است. چغندر گیاهی است و مواد مغذی خود را به طور طبیعی از زمین به دست می آورد ،چیزی که به خودی خود مقادیر بسیار قدرتمندی را به همراه می آورد.

 

اما اگر این سبزی را در برنامه غذایی روزمره خود قرار دهید چه می شود؟ آیا شما تبدیل به ابر انسان خواهید شد؟ شایدم نه. با این وجود ، برخی موارد فوق العاده بسیار خوبی برای بدن شما رخ می دهد تا به شما کمک کند بهتر از گذشته کار کنید. در اینجا چند مورد ذکر شده است:

 

1. عملکرد ورزشی شما بهبود می یابد

تحقیقات نشان داده است که اگر روزانه چغندر مصرف می کنید ، عملکرد ورزشی را بهبود خواهید یافت. 

در یک تحقیق که در آن محققان به دنبال یافتن اثرات مکمل آب چغندر در استقامت قلبی در ورزشکاران بودند. در این تحقیق از آب چغندر به عنوان یک مکمل روزانه استفاده شده است ، و نتایج نشان داد که مکمل آب چغندر ممکن است عملکرد قلب را در آستانه بی هوازی و حداکثر اکسیژن مصرفی بهبود بخشد. آب چغندر را بايد حدود 90 دقيقه قبل از تمرین ورزشی مصرف كرد.

 

خواص چغندر یا لبو ، فواید چغندر

چغندر به تازگی به عنوان یک غذای فوق العاده ، مورد توجه قرار گرفته است

 

2. انرژی بیشتری خواهید داشت

باید این نکته را بدانیم که اگر بعد از مصرف این سبزی قادر به عملکرد بهتر از نظر ورزشی باشید ، سطح انرژی بالاتری نیز خواهید داشت .

یافته های تحقیقاتی منتشر شده جدید مبنی بر اینکه افرادی که آب چغندر می نوشند ، میزان نیترات موجود در خون خود را دو برابر می کنند. با افزایش نیترات ، ماهیچه ها از منبع اصلی انرژی خود استفاده می کنند. آب چغندر همچنین با کاهش جذب اکسیژن این عضلات  با عملکرد موثرتر کمک می کند. این نتیجه در هر دو تمرینات سبک و سنگین مشاهده شد.

 

3. وزن بدن سالم تری خواهید داشت :

چیزی که به همراه انرژی بیشتر و همچنین توانایی انجام ورزش به سمت شما می آید توده بدن سالم تر است. اگر روزانه چغندر مصرف می کنید ، وزن بدن شما تغییرات مثبتی را نشان می دهد.

 

4. تنظیم فشار خون 

اگر ورزش می کنید و وزن بدن سالم دارید ، فشار خون پایین معمولاً مطابقت دارد. با این حال ، این سؤال باقی می ماند که آیا چغندر به تنهایی می تواند فشار خون را کاهش دهد . برای شما خوب است ، ما تحقیقات خود را انجام دادیم و نتایج این است که بله ، این کار را انجام می دهد.

در حقیقت ، تحقیقات نشان داده اند که چغندر نه تنها برای کاهش فشار خون مفید است بلکه یک درمان مکمل برای فشار خون بالا محسوب می شود. این به دلیل داشتن مقدار بالای نیترات معدنی (NO3) است که تأثیر مثبتی بر فشار خون سیستولیک (SBP) و فشار خون دیاستولیک (DBP) دارد.

 

خواص چغندر یا لبو ، فواید چغندر

چغندر یک درمان مکمل برای فشار خون بالا محسوب می شود

 

5. افزایش جریان خون :

یکی از تأثیرات چغندر این است که احتمالاً می تواند رگ های خونی را باز کند و این باعث می شود جریان خون بهتری صورت گیرد. برخی حتی ادعا کرده اند که این امر می تواند به مردان در عملکرد جنسی بهتر کمک کند.

 

6. بهبود هضم غذا :

همانطور که با بیشتر سبزیجات مشابه است ، چغندر پر از فیبر است. در حقیقت ، فقط در یک فنجان چغندر ، 3.8 گرم فیبر وجود دارد. این 15٪ نیاز، روزانه توصیه شده شما است و همانطور که می دانیم ، فیبر در جریان هضم شگفتی می کند.

 

7. بهبود خواب 

یک ماده مغذی غالباً نادیده گرفته شده که در بسیاری از گیاهان از جمله چغندر وجود دارد ، کولین است. کولین به حفظ ساختار غشاهای سلولی و کمک به خواب کمک می کند. همچنین در بهبود یادگیری و افزایش حافظه ، انتقال تکانه های عصبی و همچنین در جذب چربی و کاهش التهاب مزمن کمک می کند.

 

اما صبر کنید چیزهای بیشتری وجود دارد؟

آگاه باشید که مصرف هر چیزی بیشتر از حد می تواند اشکالاتی داشته باشد. چغندر یک نوشیدنی قوی است و در صورت مصرف زیاد می تواند هضم شما را از بین ببرد. تحقیقات نشان داده است که مصرف زیاد آب چغندر ممکن است باعث تجمع فلزات در کبد مانند آهن ، مس ، منیزیم و فسفر شود. 

بنابراین ، اگر می خواهید از مزایای بسیار جالب این گیاه فوق العاده بهره مند شوید ، به اندازه بخورید و بنوشید.

 

 

گردآوری:بخش سلامت بیتوته 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو