با دیدنی های جزیره هرمز و زیباترین جاذبه های طبیعی این جزیره آشنا شوید

با دیدنی های جزیره هرمز و زیباترین جاذبه های طبیعی این جزیره آشنا شوید


منبع: آرگا

163

1398/9/24

12:12


هرمز سرزمین شگفتی ها در ایران است جزیره ای که دارای چشم اندازهای بکری است و از دیدنی های جزیره هرمز می توان به دریای آن اشاره کرد این منطقه دارای جاذبه های توریستی متعددی همچون بناهای تاریخی و موزه های فرهنگی است که سالانه گردشگران زیادی جذب می کنند.

برای آشنایی با دیدنی های جزیره هرمز بادی به سراغ دیدنی های خاص و معروف آن رفت همانطور که می دانید این جزیره شگفت انگیز با وجود دریای خود شناخته شده است این جزیره سرخ رنگ که دور تا دور آن توسط آب های نیلگون محاصره شده است منطقه ای برای ماجراجویان است که می خواهند چند روزی را در طبعت های بکر خلوت کنند. این جزیره آرام و ساکت با وجود دیدنی های خاص خود سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند فرهنگ و آداب و رسومی که مردمان این منطقه دارند نیز یک جذابیت محبوب برای علاقه مندان است که گاها توریست ها دوست دارند از نزدیک با زندگی مردمان این منطقه آشنا شوند. این جزیره با وجود خاک سرخ رنگ و نرمش شناخته شده است همچنین اهمیت آن به لحاظ تجاری و اقتصادی نیز بسیار بالا است اما اگر به قصد گردشگری به این منطقه از ایران سفر می کنند توصیه می شود تا از صخره های مرتفع آن نیز دیدن کنید.

آشنایی با دیدنی های جزیره هرمز:

هرمز جزیره ای از توابع قشم است که یک منطقه توریستی مهم در ایران به شمار می آید خیلی از گردشگران هرمز و قشم را به بازارهای خرید آن می شناسند به همین دلیل این منطقه تجاری و توریستی سالانه گردشگران زیادی را جذب می کند. چشم اندازها و جاذبه های دیدنی این جزیره بسیار متنوع هستند از مهم ترین جاذبه آن می توان به دریا اشاره کرد همچنین در ادامه می توانید بیشتر با مکان های دیدنی جزیره هرمز آشنا شوید.

 

قلعه پرتغالی‌ها:

یکی از دیدنی های جزیره هرمز و خوش رنگ ترین قلعه های جهان می باشد قلعه ای خوش رنگ و سرخ که با تلفیقی از آسمان، دریای آبی و خانه های روستایی جلوه ای فوق العاده دارد این قلعه دارای قدمتی ۵۰۰ ساله است که زمانی که جزیره در سلطه پرتغالی‌ها بود ساخته شد که اکنون فقط قسمت هایی از این قلعه باقی مانده از جمله سرباز خانه ،آب‌انبار قلعه و کلیسا که سالانه بازدید کنندگان زیادی از این قلعه دیدن می کنند.

جاذبه های هرمز

موزه دکتر نادعلیان‌:

در این موزه می توانید هنرهای دست مردان و زنان را مشاهده نمایید موزه ای که دکتر نادعلیان برای تاریخ و فرهنگ این جزیره راه اندازی کرد تا گردشگران با هنرهای محلی جزیره هرمز بیشتر آشنا شوند در این موزه از هنرهای دکتر نادعلیان و همکاری های مشترکی که همراه زنان جزیره انجام شده به نمایش عموم درآمده و اکنون خود را یکی از بهترین دیدنی های جزیره هرمز کرده است.

آشنایی با دیدنی های جزیره هرمز

فرش خاکی:

بزرگترین فرش خاکی جهان که در جزیره هرمز قرار گرفته است این فرش خاکی در یکی از ساحل های جزیره هرمز نقاشی شده که تمامی رنگ های تلفیقی این فرش از خاک جزیره گرفته شده که دارای ۱۸ رنگ می باشد فرشی با نمادی از حیوانات، افسانه های محلی و … که توسط تیم فوق العاده ی آقای درویشی و مردم نقاشی شده و هر سال مردم در روز ۲۸ اسفند به مناسبت نوروز در کنار این فرش جشن می گیرند و آن را به عنوان یکی از دیدنی های جزیره هرمز می شناسند.

فرش خاکی هرمز

دره مجسمه ها:

این دره بی نظیر که یکی از دیدنی های جزیره هرمز است دارای دیوار های بلندی است که تقریبا در همه جای آن می توانید حیوانات سنگی ببینید کافی است کمی دقت کنید تا متوجه حضور اژدها در بالای صخره شوید صخره ای فوق العاده که می تواند برای ساعتی در میان خود شما را حیرت زده کند شما برای رسیدن به این دره فقط کافی ست چند دقیقه از ابتدای جاده اصلی پیاده روی کنید.

کوه های هرمز

دره سکوت:

این دره یکی از آرام ترین مناطقی است ک می توانید در جزیره از آن دیدن کنید به دلیل وجود مقادیر زیاد نمک در این دره انرژی های منفی و همچنین صدا جذب و بازتاب می شود به همین دلیل نامگذاری این دره با نام دره سکوت بوده است. نام دیگر این دره تبزن است که در گذشته ها به دلیل استخراج نمک با استفاده از تبر این نامگذاری صورت گرفته است الهه نمک که در انتهای این دره واقع شده است یکی دیگر از دیدنی های جزیره هرمز برای گردشگران است این صخره نمک که با زیبایی خاصی تشکیل شده است توجه علاقه مندان زیادی را به خود جلب کرده است برای تردد در این دره باید جانب احتیاط را رعیات کنید زیرا برخی از صخره های نمکی آن تو خالی هستند و موجب آسیب دیدن شما می شوند.

صخره های هرمز

آنچه درباره جزیره هرمز و دیدنی های زیبایش باید بدانید این است که این منطقه توریستی با وجود چشم اندازهای دیدنی و فرهنگی خود شناخته شده است. برای اقامت در این جزیره می توانید از امکانات مختلف آن استفاده کنید ویلا، سوئیت و خانه محلی برای اقامت و اسکان گردشگران عزیز هستند که بنا به نوع سلیقه شخصی  می توانید برای اقامت خود مکان های مختلفی را انتخاب کنید. برخی از این ویلا و خانه های اجاری خود نوعی از دیدنی های جزیره هرمز هستند و می توانید با اجاره خانه بیشتر با سبک زندگی مردمان این مناطق آشنا شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو