آمریکا: توافقی جدید با ایران، تنها راه حل است

منبع: برترین ها

45

1398/3/21

10:03


سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ضمن تکرار مواضع ضدایرانی دولت این کشور علیه ایران، تنها راه حل تنش‌ها و اختلافات موجود را حاصل شدن توافقی جدید و بهتر خواند.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ضمن تکرار مواضع ضدایرانی دولت این کشور علیه ایران، تنها راه حل تنش‌ها و اختلافات موجود را حاصل شدن توافقی جدید و بهتر خواند.

 وزارت امور خارجه آمریکا در پیامی توییتری اظهارات جدید مورکان اورتاگوس، سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا را منتشر کرد.

اورتاگوس با اشاره به تحریم‌‎های روز جمعه وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ۳۹ شرکت زیر شاخه بخش صنایع پتروشیمی ایران با ادعای حمایت از سپاه پاسداران ایران گفت: ما قصد داریم هر شرکتی را که در بخش صنایع پتروشیمی یا بخشی دیگر که برای آن [سپاه پاسداران ایران] تأمین مالی فراهم کند، مورد هدف [تحریم‌ها] قرار دهیم.

اورتاگوس در ادامه گفت: کارزار فشار حداکثری ادامه دارد و خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به سفر روز گذشته وزیر امور خارجه آلمان و سفر قریب‌الوقوع شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن به ایران گفت: هیچ اختلافی میان ما و متحدان‌مان بر سر هدف جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای وجود ندارد.

سخنگوی وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه گفت که آمریکا با متحدانش در باره تهدید برنامه موشکی ایران و آن‌چه فعالیت‌های تروریستی و ضایع کردن حقوق بشر توسط ایران خواند، اتفاق نظر دارد.

اورتاگوس با نادیده گرفتن این که دولت آمریکا در سال گذشته طی اقدامی یک‌جانبه از توافق هسته‌ای خارج شده است، گفت: ایران تهدید به تخطی از برخی ممنوعیت‌های مهم برجام کرده است و امروز دوباره آمریکا را تهدید کرده است که به دلیل کارزار فشار حداکثری نمی‌تواند [از ایران] انتظار داشته باشد که ایجاد مشکل نکند.

وی ادعا کرد: تهدید کردن و باج‌خواهی هسته‌ای و ارعاب دیگر ملت‌ها، رفتار معمول حکومت انقلابی در تهران است.

وی در ادامه ادعاهای بی اساس خود علیه ایران گفت: ممکن است فردا دوباره تهدید کنند که تنگه هرمز را می‌بندند. ما تحت تأثیر قرار نگرفته‌ایم. ایران تنها یک انتخاب دارد؛ یا مانند کشوری عادی رفتار کند یا شاهد فرو ریختن اقتصادش باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به فرافکنی از اقدامات یک‌جانبه‌ای که موجب تنش‌های اخیر در منطقه و وضعیت نامساعد توافق هسته‌ای شده است پرداخت و آن چه آن را تهدید اخیر ایران مبنی بر متوقف کردن اجرای تعهدات مهم هسته‌ای آن در چارچوب برجام می خواند را گامی بزرگ در مسیری اشتباه عنوان کرد و گفت که این، بر چالش مداومی که ایران برای صلح و امنیت بین‌المللی ایجاد می‌کند، تاکید دارد. جامعه بین‌المللی باید درباره این مسئله متحد بوده و حکومت ایران را مسئول تهدیدهایش برای گسترش برنامه هسته‌ای این کشور بداند.

وی تصریح کرد: ما جمهوری اسلامی ایران را برای هر اقدامی چه از جانب ایران و چه از جانب «نیروهای نیابتی آن‌ها» علیه ملت و منافعمان مسئول خواهیم دانست.

اورتاگوس در آخر اظهار کرد: تنها راه حل توافقی جدید و بهتر است که در برگیرنده تمام تهدیدهای ایران باشد. همان طور که رئیس جمهور [دونالد ترامپ] و وزیر امور خارجه [مایک پمپئو] گفته‌اند، آماده ایم بر اساس درخواست دوازده‌گانه درباره این تهدیدها مذاکره کنیم. مقامات ایران می‌دانند که چطور به ما دسترسی پیدا کنند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو