چه غذاهایی میتوانند جایگزین گوشت شوند؟

منبع: نمکستان

77

1398/9/24

12:37


غذاهایی که میتوانند جایگزین گوشت شوند کدامند؟ نمکستان : خوردن گوشت به دلایل زیادی میتواند سلامت انسان را به خطر اندازد. این روزها خیلی ها به دلیل قیمت بالای گوشت، گیاه خوار بودن و دلایل دیگر ترجیح میدهند چیزهای دیگری را جایگزین گوشت نمایند. جدای همه ی این مسائل حفظ تعادل در رژیم غذایی یکی […]

غذاهایی که میتوانند جایگزین گوشت شوند کدامند؟

غذاهای جایگزین گوشت : چه غذاهایی میتوانند جایگزین گوشت شوند؟

نمکستان : خوردن گوشت به دلایل زیادی میتواند سلامت انسان را به خطر اندازد. این روزها خیلی ها به دلیل قیمت بالای گوشت، گیاه خوار بودن و دلایل دیگر ترجیح میدهند چیزهای دیگری را جایگزین گوشت نمایند. جدای همه ی این مسائل حفظ تعادل در رژیم غذایی یکی از عوامل موثر در حفظ سلامتیست از این رو ما در ادامه ی این مطلب در بخش رژیم غذایی، لیست غذاهایی که میتوانند جایگزین گوشت باشند را آماده کرده ایم. با ما همراه باشید :

سبزیجات برگدار تیره :

این سبزیجات به دلیل دارا بودن آهن زیاد میتوانند بسیار مغذی باشند. درست است که جذب آهن از طریق اقلام گوشتی بسیار آسان تر است اما برای کسانی که گیاه خوار هستند خوردن سبزیجات برگ دار تیره نیز به جذب آهن کمک بسیاری میکند. این نوع سبزیجات مانند اسفناج و کلم بسیار برای بدن مفید هستند. اگر این سبزیجات را با غذاهایی که شامل ویتامین ث هستند بخوریم، به جذب آهن کمک میکند.

انواع لوبیا :

لوبیا، عدس، نخود، آجیل، تخمه ها، غلات کامل همه ی این مواد شامل پروتئین فراوان هستند یعنی با خوردن این ها آمینو اسید مورد نیاز بدن کاملا تامین میشود. تخم مرغ و لبنیات نیز منابع سرشار از پروتئین میباشند.

غلات کامل :

زینک موجود در غلات کامل بیشترین نیاز بدن به زینک را تامین مینماید. زینک باعث رشد شده و تقویت سیستم ایمنی بدن را نیز بر عهده دارد. بنابراین شما با خوردن غلات میتوانید زینک مورد نیاز بدنتان را تامین نمایید.

نمک ید دار :

با اینکه در اکثر رژیم های غذایی خوردن نمک پیشنهاد نمیشود اما از آنجایی که ید برای عملکرد تیروئید بسیار مفید است پیشنهاد میکنیم که در هنگام پخت غذا به جای نمک های دریایی از نمک های ید دار استفاده کنید تا ید مورد نیاز بدنتان به شما برسد.

غذاهای جایگزین گوشت : چه غذاهایی میتوانند جایگزین گوشت شوند؟

غذاهایی که میتوانند جایگزین گوشت شوند

منبع : نمکستان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو