دستور طرز تهیه آش تمر هندی خوشمزه و سنتی با عدس و گوشت

منبع: نمکستان

117

1398/9/24

14:24


دستور طرز تهیه آش تمر هندی خوشمزه و سنتی با عدس و گوشت سایت تفریحی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه آش تمر هندی خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم . برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید.   مواد لازم آش تمر هندی گوشت با استخوان نیم کیلو […]

دستور طرز تهیه آش تمر هندی خوشمزه و سنتی با عدس و گوشت

آش تمر هندی خوشمزه,خواص آش تمر هندی,آش تمر هندی مجلسی,آش تمرهندی

سایت تفریحی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه آش تمر هندی خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم . برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید.

 

مواد لازم آش تمر هندی

  • گوشت با استخوان نیم کیلو گرم
  • تمر هندی ۳۰۰ گرم
  • برنج  یک و نیم لیوان
  • عدس  سه چهارم لیوان
  • پیاز درشت دو عدد
  • نعنا خشک دو قاشق غذا خوری
  • نمک و روغن به میزان لازم

آش بادمجان خوشمزه,آش بادمجان گندم,آش بادمجان ملایری,آش بادمجان

طرز تهیه آش تمر هندی

برای تهیه آش تمر هندی خوشمزه ابتدا گوشت را داخل قابلمه بریزید و با یک عدد پیاز و مقداری آب روی حرارت قرار دهید تا بپزد. برای خوشمزه شدن گوشت می توانید مقداری زرد چوبه به گوشت اضافه کنید. بعد از اینکه گوشت پخت آن را از قابلمه بیرون بیاورید و استخوانهای گوشت را جدا کنید و گوشت را ریش ریش کنید .

حالا برنج را به آب گوشت اضافه می کنیم و در قابلمه را می گذاریم تا برنج خوب پخته شود و مغز پخت شود . حالا عدس و گوشت را اضافه می کنیم و مجددا صبر می کنیم تا عدس هم کاملا پخته شود . حدود دو لیوان آب جوش را با تمر هندی مخلوط می کنیم و خوب با قاشق آنرا در آب حل می کنیم و می گذاریم حدود یک ساعت خیس بخورد و بعد آنرا صاف می کنیم تا شیره تمر گرفته شود .

وقتی عدس کاملا پخته شد شیره تمر را اضافه می کنیم. اگر آش به آب احتیاج داشت در این مرحله مقدار نصف استکان آب جوش به آن اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا کمی برنج له شود و به اصطلاح لعاب بیندازد . یک عدد پیاز را خرد کنید و در کمی روغن سرخ می کنیم تا پیاز داغ مان حاضر شود .

در این مرحله پیاز داغ و نعنا داغ را هم اضافه می کنیم . حواستان باشد بعد از اینکه تمر هندی را اضافه کردید غذا را بچشید و نمک را به غذا اضافه کنید چون بعضی از تمر ها شور هستند.

دستور طرز تهیه آش تمر هندی خوشمزه و سنتی با عدس و گوشت

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو