چرا دهانمان ترش میشود و راه های جلوگیری از آن چیست؟

منبع: نمکستان

77

1398/9/24

14:39


علت ترش شدن دهان چیست؟ نمکستان : ترش شدن دهان میتواند عوامل زیادی داشته باشد. حتما برای شما هم پیش آمده که هر چیزی که میخورید چند دقیقه بعدش در دهانتان احساس ترشی میکنید. این حس ترشی هیچ ربطی به غذایی که میخورید ندارد بلکه مستقیما با تغییرات مختلفی در بدنتان در ارتباط است. ما […]

علت ترش شدن دهان چیست؟

چرا دهانمان ترش میشود؟ علت ترش شدن دهان چیست؟

نمکستان : ترش شدن دهان میتواند عوامل زیادی داشته باشد. حتما برای شما هم پیش آمده که هر چیزی که میخورید چند دقیقه بعدش در دهانتان احساس ترشی میکنید. این حس ترشی هیچ ربطی به غذایی که میخورید ندارد بلکه مستقیما با تغییرات مختلفی در بدنتان در ارتباط است. ما در ادامه ی این مطلب برای شما لیستی از دلایلی که ممکن است به واسطه ی آن ها دهانتان طعم ترشی دهد، تهیه کرده ایم. با ما همراه باشید :

عفونت یا بیماری :

بیشترین علت برای ترش شدن دهان وجود عفونت در بدن است که معمولا افراد بعد از سرما خوردگی این حالت بهشان دست میدهد. برای جلوگیری از این وضعیت بهتر است دستان خود را مدام بشویید و آنتی بیوتیک تجویز پزشک را مصرف نمایید تا زودتر عفونت بر طرف شده و نرشی دهانتان از بین برود.

مصرف دارو و درمان سرطان :

بعضی از آنتی بیوتیک‌ ها که برای درمان انواع بیماری ها استفاده میشوند، مزه ی ترشی به دهان میدهند. به عنوان مثال آنتی هیستامین ها کاملا مزه ی ترشی در دهان به جا میگذارند. یا ترشی دهان میتواند از عوارض رادیوتراپی در ناحیه سر و گردن و یا شیمی درمانی برای درمان انواع سرطان نیز باشد.

بیماری ریفلاکس اسید معده به مری :

میان مری و معده یک دریچه وجود دارد که اگر بعد از غذا خوردن این دریچه باز بماند و کاملا بسته نشود، اسید معده میتواند به مری برگردد که این اسید احساس ترشی در دهان و گلو ایجاد میکند. ریفلاکس معده با کنترل رژیم غذایی، نخوردن غذا تا چند ساعت قبل خواب و بالا نگه داشتن سر هنگام خواب برطرف خواهد شد.

بالا رفتن سن :

بر اثر بالا رفتن سن پرزهای چشایی زبان تحلیل رفته و کم کم حس چشایی کند خواهد شد. بنابراین افزایش سن میتواند یک دلیل دیگر ترش شدن دهان باشد.

چرا دهانمان ترش میشود؟ علت ترش شدن دهان چیست؟

چرا دهانمان ترش میشود؟

منبع : نمکستان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو