آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته قلقلی اصلی خوشمزه و مجلسی

منبع: نمکستان

141

1398/9/24

17:56


آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته قلقلی اصلی خوشمزه و مجلسی سایت نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه کوفته قلقلی از غذاهای خوشمزه و لذیذ تبریز را آماده کرده ایم برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید. مواد لازم گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم پیاز درشت ۲ عدد […]

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته قلقلی اصلی خوشمزه و مجلسی

کوفته قلقلی خوشمزه,کوفته قلقلی مجلسی,کوفته قلقلی تبریزی,کوفته قلقلی

سایت نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه کوفته قلقلی از غذاهای خوشمزه و لذیذ تبریز را آماده کرده ایم برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید.

مواد لازم

  • گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
  • پیاز درشت ۲ عدد
  • آرد نخود چی ۳۰۰ گرم
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • گوجه فرنگی دو عدد
  • آبلیمو به میزان لازم
  • روغن برای سرخ کردن به میزان لازم
  • رب گوجه فرنگی و غوره به میزان لازم
  • نمک و فلفل و زرد چوبه به میزان لازم

کوفته تبریزی اصل,کوفته تبریزی مجلسی,کوفته تبریزی خوشمزه,کوفته تبریزی

طرز تهیه

با آموزش طرز تهیه کوفته قلقلی از سری آموزش های آشپزی سایت نمکستان در خدمتتون هستیم. برای تهیه این غذای لذیذ و خوشمزه ابتدا یک ظرف گود مانند کاسه انتخاب می کنیم ، سپس گوشت چرخ کرده را داخلش می ریزیم ، یکی از پیازها را داخل کاسه با رنده ریز رنده می کنیم. ادویه جات از جمله نمک ، فلفل و زردچوبه را به گوشت اضافه می کنیم و با دست خوب مواد را زیر و رو می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

حالا تخم مرغ را روی گوشت می شکنیم و آرد نخودچی را نیز اضافه می کنیم . آنقدر مواد را ورز می دهیم تا کاملا یکدست و منسجم شوند. یک کاسه آب جلوی دستمان می گذاریم ، تا زمان سرخ کردن کوفته ها گوشت به دستمان نچسبد.

یه تابه گود روی حرارت قرار می دهیم و داخلش روغن می ریزیم ، صبر می کنیم تا روغن داغ شود ، سپس دستمان را با آب خیس می کنیم ، مقداری گوشت بر میداریم و با دستمان گردش می کنیم و داخل روغن می اندازیم. وقتی زیر کوفته سرخ شد با قاشق می چرخانیم تا سمت دیگر ان نیز سرخ شود. به این ترتیب تمام کوفته قلقلی ها را سرخ می کنیم.

یک تابه روی حرارت قرار می دهیم ، مقداری روغن میریزیم و پیاز باقیمانده بصورت نگینی خرد می کنیم و داخل تابه می ریزیم. مقداری تفت می دهیم تا پیاز طلایی رنگ شود. سپس مقداری رب گوجه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا مواد یکدست شوند. سپس گوجه ها ریز خرد می کنیم و داخل تابه می ریزیم تا آب گوجه سبک شود.

حالا یک لیوان آب به همراه آبلیمو و غوره به تابه اضافه می کنیم . گوشت های قلقلی را داخل تابه می چینیم و اجاره می دهیم آب داخل تابه تبخیر شود. بعد از اینکه آب داخل تابه کم و سفت شد کوفته قلقلی ما آماده سرو است. در کنار این غذا می توانید از ماست چکیده و سبزی خوردن استفاده نمایید. توصیه ما اینست که این کوفته را با پلو هم امتحان کنید. این نوع کوفته بعد از کوفته تبریزی محبوب ترین و پرطرفدارترین نوع کوفته است.

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته قلقلی اصلی خوشمزه و مجلسی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو