تاثیر غذا خوردن در سطح هوشیاری بدن

منبع: نمکستان

83

1398/9/24

17:57


تاثیر غذا خوردن در سطح هوشیاری بدن نمکستان : مغز برای اینکه عملکرد خوبی داشته باشد با استفاده از انتقال دهنده های عصبی با سلول های بدن در ارتباط است. سروتونین، نوراپینفرین و دوپامین سه انتقال دهنده ی عصبی هستند که مستقیما با رژیم غذایی در ارتباط بوده و بر خلق و خوی ما تاثیر […]

تاثیر غذا خوردن در سطح هوشیاری بدن

تاثیر غذا در سطح هوشیاری : تاثیر غذا خوردن در سطح هوشیاری بدن

نمکستان : مغز برای اینکه عملکرد خوبی داشته باشد با استفاده از انتقال دهنده های عصبی با سلول های بدن در ارتباط است. سروتونین، نوراپینفرین و دوپامین سه انتقال دهنده ی عصبی هستند که مستقیما با رژیم غذایی در ارتباط بوده و بر خلق و خوی ما تاثیر میگذارند. دوپامین و نور اپینفرین دو انتقال دهنده ی عصبی هستند که سطح هوشیاری در بدن را افزایش داده، قابلیت تصمیم گیری در افراد را تسریع میبخشند و سبب افزایش در افزایش تمرکز، انرژی و دقت خواهد شد. در کنار آن ها سروتین یک انتقال دهنده ی عصبی آرامبخش بوده و استرس و تنش را کاهش میدهد. در ادامه ی این مطلب با تاثیر غذا در سطح هوشیاری آشنا خواهید شد :

غذاهای محرک هوشیاری

در اواسط روز سطح دوپامین و نوراپینفرین ذخیره شده در مغز انسان کاهش میابد. برای جبران کاهش این انتقال دهنده های عصبی، مواد غذایی حاوی پروتئین، چربی اندک و کربوهیدراتهای پلی ساکارید(نشاسته) بهترین انتخاب هستند. شما میتوانید با مصرف ماهی، مرغ، گوشت قرمز لخم، پنیر با چربی کم، شیر کم چربی، ماست کم چربی و حبوبات. همچنین مصرف سیب، آب انگور، کلم بروکلی به افزایش سطح هوشیاری در بدن خود کمک نمایید.

غذاهای آرامبخش

کربوهیدرات ها میتوانند ایجاد کننده آرامش باشند. کربوهیدراتهای با شاخص گلیسمیک پایین میتوانند آرامش همراه با حس رخوت و خواب آلودگی کم ایجاد نمایند. بنابراین آرامش بخشی کربو هیدرات ها به مقدار و زمان خوردن آن ها بستگی دارد. گندم سیاه کامل، سیب زمینی شیرین، آلو و اسفناج غذاهایی هستند که خاصیت آرامبخشی دارند. اما مصرف نان سفید، شکر، برنج، شیرینی جات، سیب زمینی پخته، پاستا خاصیت آرام بخشی همراه با خواب آلودگی را دارا هستند.

مواد غذایی نشاط آور

ویتامین B12 و امگا ۳ جزو دسته ویتامین هایی هستند که باعث جلوگیری از افسردگی میشوند. امگا۳ و B12 باعث افزایش سروتین در بدن میشود. جگر مرغ و موز از جمله مواد غذایی هستند که دارای سروتین میباشند.

تاثیر غذا در سطح هوشیاری : تاثیر غذا خوردن در سطح هوشیاری بدن

تاثیر غذا خوردن در سطح هوشیاری بدن

منبع : نمکستان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو