چه روغنی برای پخت و پز روزانه مفید است؟

چه روغنی برای پخت و پز روزانه مفید است؟


منبع: نمکستان

75

1398/9/24

18:13


چه روغنی برای پخت و پز روزانه مفید است؟ نمکستان : وقتی صحبت از روغن سرخ کردنی برای مصارف روزانه و روغن مناسب پخت و پز میشود، بحث مقاومت روغن در برابر گرما بسیار هائز اهمیت است. ما در ادامه ی این مطلب برای شما چند روغن که برای پخت و پز مناسب هستند را […]

چه روغنی برای پخت و پز روزانه مفید است؟

روغن مناسب پخت و پز ، چه روغنی برای پخت و پز روزانه مفید است؟

نمکستان : وقتی صحبت از روغن سرخ کردنی برای مصارف روزانه و روغن مناسب پخت و پز میشود، بحث مقاومت روغن در برابر گرما بسیار هائز اهمیت است. ما در ادامه ی این مطلب برای شما چند روغن که برای پخت و پز مناسب هستند را لیست کرده ایم. برای آشنایی با خواص این روغن ها و نحوه ی استفاده از آن ها با ما همراه باشید :

روغن کانولا، روغن مناسب پخت و پز

روغن کانولا برای پخت و پز روزانه

روغن کانولا منبع غنی اسیدهای چرب ضروری همچون لینئولیک اسید (امگا ۶) و آلفا لینولنیک اسید (امگا ۳) میباشد. بنابراین این روغن برای پخت و پز و مصارف روزانه بسیار مفید است. امگا۳ ترکیبی است که بروز بیماری های قلبی جلوگیری میکند. امگا۳ را میتوانید به جز تخم مرغ در روغن کانولا نیز بیابید. در واقع روغن کانولا تمام ترکیباتی را که بدن نمیتواند به تنهایی تامین کند را تامین مینماید.

روغن زیتون، روغن مناسب پخت و پز

روغن زیتون، روغن مناسب آشپزی

روغن زیتون تنها روغنی است که به طور خام و نپخته و حرارت ندیده نیز طعم خوبی دارد و میتوان آن را به خوبی مورد استفاده قرار داد. بنابراین همیشه رتبه اول را در داشتن انواع اسیدهای چرب تک غیر اشباع را داراست. همچنین منبع عالی مواد شیمیایی گیاهی است که میتواند از سرطان جلوگیری کند. روغن زیتون تصفیه شده برای پخت و پز بسیار عالیست چرا که آستانه تحمل گرمای این روغن بسیار بالاست. بنابراین سعی کنید از روغن زیتون فوق بکر برای موارد غیر حرارتی و از روغن زیتون تصفیه شده برای موارد پخت و پز استفاده نمایید.

روغن هسته انگور، روغن مناسب پخت و پز

روغن دانه انگور برای پخت و پز

روغن دانه انگور به دلیل داشتن اسید چرب و آنتی اکسیدان‌های زیادی که در ترکیباتش دارد برای کاهش وزن یک گزینه ی ایده آل است. نحوه ی استفاده دقیق از این روغن فعلا مشخص نیست ولی این روغن در سالاد و موارد بدون حرارت میتواند بسیار مفید باشد.

روغن کنجد، روغن مناسب پخت و پز

روغن کنجد برای پخت و پز

اسیدهای تک و چند غیر اشباعی موجود در روغن کنجد آن را به یک ترکیب موثر در کاهش فشار خون تبدیل کرده است.

روغن مناسب پخت و پز ، چه روغنی برای پخت و پز روزانه مفید است؟

چه روغنی برای پخت و پز روزانه مفید است؟

منبع : نمکستان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو