رشد زندگی در کنار رودخانه زیبای شیکاگو/ ایده معماران نتیجه داد

رشد زندگی در کنار رودخانه زیبای شیکاگو/ ایده معماران نتیجه داد


منبع: ایران آرت

112

1398/9/24

20:01


طرح توسعه رودخانه شیکاگو باعث رشد زندگی در کنار رودخانه شده است و مردم خواهان تعاملات بیشتری با ساحل رودخانه هستند.

ایران آرت: شیکاگو بزرگترین شهر ایالت ایلینوی آمریکا است و از مراکز تجاری، آموزشی، سیاسی و گردشگری این کشور به شمار می‌رود. شیکاگو در سال ۱۸۳۳ به عنوان شهرک تاسیس شد و چهار سال بعد هنگامی که جمعیت آن به حدود چهار هزار نفر رسید به شهر تبدیل شد و شکوفایی این شهر با گسترش راه آهن شروع شد.

رودخانه شیکاگو که در آغاز یک رودخانه باتلاقی پر پیچ و خم بود و به عنوان کانال مهندسی برای کمک به تحولات صنعتی شهر مورد استفاده قرار میگرفت، با داستان ها و تاریخ دور و درازی که دارد میتواند پیشینه توسعه این شهر را بازتاب کند.

با تغییر مسیر شاخه اصلی و جنوبی رودخانه که به منظور ارتقا بهداشت انجام شد، دانیل بارنهایم یک دیدگاه جدید برای استفاده از خط ساحلی رودخانه و پل واکر درایو ارائه کرد. طرح پیشنهادی برای توسعه رودخانه شیکاگو که نقش رودخانه را تغییر خواهد داد، با هدف دستیابی دوباره به رودخانه و با رویکرد اکولوژیکی و تفریحی و اقتصادی ارائه شده است.

2

طرح توسعه گذرگاه حاشیه رودخانه شیکاگو با هدف دستیابی دوباره به رودخانه

به گزارش وبسایت آبگینه، در سال های گذشته همزیستی در کنار رودخانه شیکاگو به دلیل آلودگی های شدید آن امکان پذیر نبود، اما بهبود کیفیت آب و تبدیل حاشیه رودخانه به یک تفرجگاه سازگار با محیط زیست باعث شد تا میزان استفاده مردم از رودخانه بیشتر شود. طرح توسعه رودخانه شیکاگو باعث رشد زندگی در کنار رودخانه شده است و مردم خواهان تعاملات بیشتری با ساحل رودخانه هستند.

3



دپارتمان حمل ‌و نقل شیکاگو و گروه معماری Ross Barney فاز اول پروژه را اجرا کردند و فاز دوم و سوم طرح توسعه رودخانه شیکاگو شامل طراحی شش بلوک بین خیابان های استیت و لیک در سال ۲۰۱۲ به گروه ساساکی سپرده شد.

4

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو