طرز تهیه مربای انار خوش رنگ و خوش طعم در منزل

منبع: آرگا

174

1398/9/24

20:41


طرز تهیه مربای انار بسیار ساده می باشد، این مربای یکی از انواع مرباهای بسیار خوش طعم و متنوع است که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.

انار یکی از میوه های بسیار خوشمزه می باشد که برای تهیه انواع کیک، شیرینی، دسر و دمنوش مورد استفاده قرار گرفته می شود و از جمله مرباهای بسیار خوشمزه مربای انار است که بسیار پرطرفدار می باشد در ادامه مطلب به شما عزیزان طرز تهیه مربای انار را آموزش خواهیم داد.

روش تهیه مربای انار

در مطالب قبلی به شما دوستان انواع مربا از جمله : مربای زردک، مربای سیب، مربای گلابی و مربای زالزالک را آموزش دادیم در این مقاله شما را با روش درست کردن مربای انار آشنا خواهیم کرد.

مواد لازم جهت تهیه مربای انار

  • دانه انار : یک پیمانه
  • آب انار : سه و نیم پیمانه
  • آب لیمو : به میزان لازم
  • شکر : سه پیمانه

طرز تهیه مربای انار با طعم عالی

طرز تهیه مربای انار با طعم عالی

در ابتدا به منظور تعیین غلظت نهایی مربا یک بشقاب را در یخچال یا در هر جای خنک دیگری قرار دهید سپس انار را به مقدار یک پیمانه دانه کنید و به اندازه سه و نیم پیمانه آب بقیه انار ها را بگیرید.

حالا داخل ظرف بزرگی آب انار و شکر را با هم مخلوط کنید سپس بر روی حرارت متوسط قرار دهید و اجازه دهید به مدت سی دقیقه بجوشد.

در این مرحله از طرز تهیه مربای انار دانه های انار و آب لیمو را به ظرف بیافزایید و اجازه دهید مجددا نیم ساعت دیگر بر روی حرارت بماند.

حالا به منظور متوجه شدن غلظت مربا با کمک یک قاشق یک قطره از آن را داخل ظرف سرد شده بچکانید و ظرف را سرازیر کنید در صورتی که مربا به سختی روان شد این بدان معناست که مربای انار شما کاملا آماده است.

در مرحله آخر از نحوه تهیه مربای انار آن را داخل ظرف تمیزی بزیزید سپس در جای تاریک و خنک نگهداری کنید، نوش جان.

آموزش تهیه مربای انار

امیدواریم از آشپزی این بخش نهایت لذت را برده باشید و با طریقه درست کردن این نوع مربا به خوبی آشنا شده باشید، جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مربا و ترشیجات می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو