آموزش طرز تهیه پلو افغانی بسیار خوشمزه با گوشت گوسفندی

منبع: نمکستان

141

1398/9/24

22:20


آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه پلو افغانی بسیار خوشمزه با گوشت گوسفندی در خانه را برای شما آماده کرده ایم، با نمکستان همراه باشید.

نمکستان : برای این پست آموزش طرز تهیه پلو افغانی خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم . برای مشاهده این آموزش آشپزی و طرز تهیه یک پلو افغانی بسیار خوشمزه در منزل این پست را دنبال کنید.

مواد لازم پلو افغانی :

برنج یک کیلوگرم
گوشت گوسفندی با استخوان نیم کیلوگرم
پیاز سرخ‌ شده دو عدد
هویج خلال‌ و پخته شده یک پیمانه
خلال پرتقال پخته شده نصف پیمانه
خلال بادام و پسته نصف پیمانه
دارچین یک قاشق غذاخوری
کشمش در صورت تمایل یک پیمانه
نمک، فلفل، زردچوبه به میزان لازم

پلو افغانی پلو افغانی ساده لاندی پلو افغانی پختن پلو افغانی عکس پلو افغانی ادویه پلو افغانی ماهیچه پلو افغانی رشته پلو افغانی لوبیا پلو افغانی

طرز تهیه پلو افغانی :

برای تهیه پلو افغانی خوشمزه ابتدا باید برنج را از چند ساعت قبل در آب  و نمک خیس کنید.سپس برنج را به روش معمول و همیشگی آبکش کنید.خلال هویج، پرتقال، پسته و بادام را در ظرفی با هم مخلوط کنید.گوشت را در قابلمه ای با نمک و زردچوبه می‌‌پزیم بعد به همراه پیاز سرخ شده، دارچین و فلفل به مواد بالا اضافه می‌‌کنیم. برنج آبکش شده را در قابلمه ریخته لا به‌ لای آن از مواد گوشت قرار می‌‌دهیم وروی آن روغن ریخته و دم می‌‌کنیم.چون این پلو کمی شیرین است میتوانید کمی کشمش هم تف دهید و روی آن تزئیین کنید یا به پلو افغانی اضافه کنید.

نکته مهم : این پلو افغانی خوشمزه یک غذای بین المللی است. حدود پانزده یا بیست دقیقه زمان آماده شدن مواد اولیه و زمان پخت پلو افغانی حدود یک ساعت می باشد. مناسب برای نهار و شام میل کنید و نکته ی مهم این است که دقت کنید این مقدار مواد برای ۳ الی ۴ نفر مناسب است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو