آموزش طرز تهیه زیره پلو خوشمزه با گوشت مرغ و گوشت گوساله

منبع: نمکستان

123

1398/9/24

22:35


آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه زیره پلو خوشمزه با گوشت مرغ و گوشت گوساله در خانه را برای شما آماده کرده ایم، با نمکستان همراه باشید.

نمکستان : برای این پست آموزش طرز تهیه زیره پلو خوشمزه و لذیذ که از غذاهای معروف کرمان می باشد را آماده کرده ایم . برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید.

مواد لازم زیره پلو :

برنج ۴ پیمانه
مرغ ۱ عدد
زیره سیاه ۲ قاشق غذاخوری
پیاز ۲ عدد
برگ بو ۲ عدد
زعفران آب کرده ۳ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
کاری به میزان لازم
پاپریکا به میزان لازم
دارچین و زردچوبه به میزان لازم
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

زیره پلو با گوشت چرخ کرده زیره پلو با مرغ زیره پلو مازندرانی زیره پلوی کرمانی زیره پلو کرمانی با مرغ زیره پلویی زیره پلو کرمانی زیره پلو با ماهیچه

طرز تهیه زیره پلو :

برای تهیه زیره پلو خوشمزه و اصیل ابتدا برنج را از چند ساعت قبل در مقداری آب و نمک بخیسانید. سپس آن را به روش معمول آبکشی کنید. زیره را از قبل شسته و در صافی بریزید. برنج را در قابلمه بریزید و از زیره لابه لای برنج قرار دهید. مقداری آب و روغن روی برنج بریزید و درب قابلمه را بگذارید تا برنج بخار کند.

حالا باید به سراغ درست کردن مواد گوشتی بروید :

مرغ ها را تکه کرده و با پیاز نگینی شده در روغن کامل تفت داده تا طلایی شوند. ادویه ها را به پیاز اضافه می کنیم. برای این مرغ از هر ادویه ای که دوست دارید می توانید استفاده کنید از جمله پاپریکا، فلفل چیلی، کمی دارچین، کمی کاری، ادویه گرام ماسالا و… که همه به ذائقه شما بر می گردد. ادویه ها را نیز کمی سرخ کرده و مرغ ها را که از قبل سرخ کرده ایم به پیاز اضافه می کنیم. زعفران را که آب زده ایم به همراه یک لیوان آب گرم به مرغ اضافه کرده در ظرف را گذاشته و روی حرارت ملایم قرار داده تا مرغ آرام آرام بپزد و کم آب شود.

نکته : زیره سرشار از خاصیت است. اگر طعم زیره را می پسندید این غذا را حتما امتحان کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو