سیاوش عقدایی مجری مسابقه سبقت کیست؟ + زندگینامه کامل

سیاوش عقدایی مجری مسابقه سبقت کیست؟ + زندگینامه کامل


منبع: کولاک

128

1398/9/25

01:03


مسابقه ” سبقت ” مسابقه ای در قالب پرسش و پاسخ در حوزه ی ایران‌ شناسی است به‌ تهیه‌ کنندگی افشین حسین‌ خانی می باشد. . لازم به بیان است ” سبقت ” مسابقه‌ ای تعاملی و زنده با مردم، کاری از گروه فرهنگ، هنر و تاریخ شبکه یک سیما و با اجرای سیاوش عقدایی می باشد که شرکت‌ کنندگان آن از طریق اپلیکیشنی به‌ نام ” سبقت ” که در طول برنامه برای بینندگان معرفی می شوند، انتخاب می‌ شوند.

سیاوش عقدایی

در هر مسابقه، ۶ بیننده به استودیوی این برنامه می‌ آیند و به‌ مدت یک ساعت با هم به رقابت می پردازند. مسابقه ” سبقت ” با اجرای سیاوش عقدایی پخش می شود.

سیاوش عقدایی متولد ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۵ شمسی در شهر تهران می باشد. سیاوش، سومین و آخرین فرزند خود در خانواده می باشد؛ پدر وی، دکتر تورج عقدایی، از دانش آموختگان دانشگاه فردوسی مشهد و از دانشجویان دکتر علی شریعتی و استاد دانشگاه می باشد! مادر وی نیز از فعالان عرصه ادب و هنر می باشد.

سیاوش به سبب شغل پدر خود، دوره ی ابتدایی و راهنمایی خود را در شهر زنجان سپری کرد! سپس به همراه خانواده خود، به شهر کرج مهاجرت کرد.

عقدایی، مهران مدیری و عادل فردوسی پور

سیاوش و موفقیت های تحصیلی وی

سیاوش در سال ۱۳۸۲ شمسی و وقتی ۱۷ سال، سن داشت در جشنواره جوان خوارزمی برگزیده شد! او در سال ۱۳۸۳ شمسی در دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته شد، وی به مدت دو سال، پژوهشگر برتر سال انتخاب شد.

او در ۲۰ سالگی، مدال طلای اختراعات کشور سوئیس را دربافت کرد و در سال ۱۳۸۶ شمسی نیز از جشنواره ITEX مدال نقره را دریافت کرد. همچنین وی رقابت بین دانشجویان برق کشور، رتبه دوم دانشجوی برتر مخترع سال را به دست آورد! وی تاکنون به ده ها کشور، سفر تحقیقاتی داشته است.

سیاوش عقدایی یک مخترع جوان شناخته می شود! او در دوره کارشناسی، ۱۲ اختراع داشت که از مهم ترین آن ها می توان به تحلیل نمودارهای صنعتی و میکروکامپیوتر HALICIA اشاره کرد. البته شایعه است موسسه NASA در ساختار کاوشگر Curiosity یا کنجکاوی، از این اختراع بهره جسته است! دقت داشته باشید این خبر تایید نشده است.

زندگینامه کامل سیاوش عقدایی

سیاوش عقدایی به نویسندگی نیز می پردازد

سیاوش عقدایی در سن ۲۱ سالگی، کتابی تحت عنوان ” بعد چهارم ” به رشته ی تحریر درآورد که استقبال خوبی از این کتاب انجام شد. علاوه بر این او توانایی صحبت به زبان های روسی و ترکی را دارد. همچنین سیاوش از سن ۲۰ سالگی، زبان انگلیسی را همچون زبان مادری صحبت می کند!

زندگینامه مجری مسابقه سبقت

سیاوش عقدایی و حضور در پروژه های سازمان انرژی هسته ای

سیاوش در دوره کارشناسی ارشد، وارد صنعت نفت شد و مدیر پروژه های موفقی چون سکوی گازی دالان، مدیر پروژه سکوی حفاری امیر کبیر و همچنین مدیر عامل شرکت OPAS بود! او در بسیاری از پروژه های بزرگ و پر اهمیت ملی، از پروژه های صنعت نفت و گاز گرفته تا پروژه های سازمان انرژی هسته ای حضوری فعال داشته است.

در سال ۱۳۹۱ شمسی، وی به عنوان مشاور ارشد تیم تحقیقاتی سوخت های زیستی زیر نظر سازمان ملل متحد در توسعه ی استراتژی های تیمی برگزیده شد و همچنان نیز عضوی از این گروه است.

علاوه بر این وی در دوره ی کارشناسی ارشد، برای مدتی وارد ساخت جلوه های ویژه نیز شد!

سیاوش عقدایی

سیاوش و ورود به دنیای رادیو

سیاوش عقدایی در سال ۱۳۸۷ شمسی و در سن ۲۵ سالگی، به رادیو آمد و گوینده ی شبکه البرز و دانش شد.

سیاوش و ورود به دنیای مجریگری

او مجری برنامه صبحگاهی ” اشعه ایکس ” با موضوعات فرهنگی، ادبی، هنری و تاریخی از شبکه یک بود.  این برنامه به تهیه کنندگی افشین حسین ‎خانی تهیه شد.

مسابقه سبقت

سیاوش عقدایی و مجریگری مسابقه سبقت

سیاوش در حال حاضر، به عنوان مجری مسابقه ی تلویزیونی ” سبقت ” مشغول به فعالیت است. ” سبقت ” مسابقه‌ ای جذاب است که به صورت زنده از شبکه یک صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌ شود. شما هم می‌ توانید با نصب اپلیکشین مربوط به این برنامه کع کاملا رایگان است، در این مسابقه شرکت کنید.

زندگی شخصی سیاوش عقدایی

سیاوش چند سال پیش ازدواج کرده است و متاهل می باشد. او در سال ۱۳۹۳ شمسی، صاحب یک دختر به نام ” گیسو ” شده است.

عقدایی و دخترش گیسو

عقدایی علاقه ی خاصی به موسیقی نواحی ایران دارد! این علاقه ی قلبی باعث شد تا او از دوره ی کودکی، نواختن ساز دوتار را فرا گیرد. همچنین او نواختن ساز تار و سه تار را نیز در سطح متوسط آموخته است و دستگاه ها و گوشه ها را به خوبی می شناسد. علاوه بر این، وی خوانندگی حرفه ای را با گروه ” ابسنت ” آغاز کرد.

عقدایی

اولین آلبوم این گروه به زبان انگلیسی و با نام ” رومی ” منتشر شد. پس از مدنی سیاوش از این گروه جدا شد!

 

کادر امتیازدهی

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو