السیسی: می‌ترسم لبنان شبیه سوریه شود

منبع: برترین ها

66

1398/9/25

01:24


«عبدالفتاح السیسی» رییس جمهوری مصر یکشنبه شب با اشاره به جنبش اعتراضی و اصلاحی مردم لبنان، گفت: می ترسم بحران سیاسی و اقتصادی لبنان تشدید شود و این کشور نیز به سرنوشت و وضعیت سوریه گرفتار شود.

ایرنا: «عبدالفتاح السیسی» رییس جمهوری مصر یکشنبه شب با اشاره به جنبش اعتراضی و اصلاحی مردم لبنان، گفت: می ترسم بحران سیاسی و اقتصادی لبنان تشدید شود و این کشور نیز به سرنوشت و وضعیت سوریه گرفتار شود.

کانال خبری لبنان ۲۴ گزارش کرد: السیسی در کنفرانس موسوم به «جوانان جهان» که در شهر «شرم الشیخ» مصر برگزار شد، افزود: ممکن است در اثر گسترش و تعمیق بحران سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در لبنان شهروندان این کشور هم مانند سوری ها آواره و پناهنده شوند و به دیگر کشورها مهاجرت کننند.

«الیاس بو صعب» وزیر دفاع لبنان با رد سخن رییس جمهوری مصر و در پاسخ به وی گفت: کسی کلام السیسی را جدی نمی گیرد و او از سر ِ محبت و علاقه اش به مردم لبنان، این حرف را زده است!

بو صعب در گفت وگو با تلویزیون " ال . بی . سی" لبنان از جوانان معترض کشورش خواست اجازه ندهند جایگاه و حاکمیت سیاسی لبنان فرو ریزد، دیگران در امور داخلی اش دخالت کنند و تجمع و تظاهرات مسالمت آمیز و قانونی مردمش به وسیله ی افراد اندک به درگیری و خشونت بینجامد.

وزیر دفاع لبنان خطاب به معترضان گفت: هر گونه تغییر و تحول در ساختار سیاسی لبنان تنها با تکیه بر اصول و مفاد قانون اساسی این کشور، ممکن است و خشونت و درگیری، راه حلِ مشکل نیست.

در جریان درگیری هایی که ۲۴ ساعت گذشته در میدان های ریاض الصلح، الشهدا و النجمه و خیابان های نزدیک به مجلس ملی لبنان و دیگر خیابان های بیروت میان عده ای از معترضان و نیروهای ضد شورش این کشور اتفاق افتاد ده ها نفر از دو طرف مجروح شدند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو