تفاوت لمینت و کامپوزیت دندان ، کدامیک بهتر است؟

تفاوت لمینت و کامپوزیت دندان ، کدامیک بهتر است؟


منبع: نمکستان

71

1398/9/25

07:14


تفاوت لمینت سرامیکی دندان و کامپوزیت ونیر دندان نمکستان : این روزها عمل جراحی قسمت های مختلف بسیار رایج شده و هر چه بیشتر میگذرد این عمل ها طبیعی تر و زیبا تر میشوند. در چند سال اخیر جراحی زیبایی دندان نیز به وجود آمده که بسیار پر طرفدار است. این جراحی ها برای زیبایی، […]

تفاوت لمینت سرامیکی دندان و کامپوزیت ونیر دندان

لمینت دندان ، کامپوزیت دندان، لمینت سرامیکی ، لمینت کامپوزیتی

نمکستان : این روزها عمل جراحی قسمت های مختلف بسیار رایج شده و هر چه بیشتر میگذرد این عمل ها طبیعی تر و زیبا تر میشوند. در چند سال اخیر جراحی زیبایی دندان نیز به وجود آمده که بسیار پر طرفدار است. این جراحی ها برای زیبایی، سفیدی و منظم شدن دندان ها بوده و و یک لبخند زیبا به شما هدیه خواهد داد.

لمینت و کامپوزیت دو نوع عمل هستند که این روز ها به کرات روی دندان ها انجام میشوند. در این مطلب در بخش دهان و دندان نمکستان میخواهیم به تفاوت های بین این دو بپردازیم با ما همراه باشید :

تفاوت لمینت و کامپوزیت دندان

لمینت دندان چیست؟

لمینت یک عمل زیبایی است که برای تصحیح حالت دندان‌های بد شکل، اصلاح نامرتبی‌ها، بزرگ کردن دندان‌های ریز، لب پریدگی دندان، ترمیم کوتاهی و بلندی، پر کردن فاصله‌ بین دندان‌ها و اصلاح رنگ دندان به کار میرود. در لمینت ابتدا دهان را قالب گیری میکنند و سپس تراش دندان ها انجام میشود. حالا قسمت مصنوعی که برای برطرف کردن ایراد دندان باید تهیه شود توسط پزشک دندان ساز آماده شده و دندان پزشک آن را وصل و جاگذاری میکند. این پروسه حدود دو الی سه هفته انجام میشود.

کامپوزیت دندان چیست؟

این روش نیازی به تراش و قالب گیری دندان ندارد. معمولا در یک جلسه انجام میشود و یک پوشش است که روی دندان قرار داده میشود. گذاشتن کامپوزیت بر روی دندان مهارت و دقت خاصی میطلبد. در واقع شما باید از پزشکی استفاده کنید که مهارت کافی را در این زمینه داراست. اگر کامپوزیت با مواد ایده آل و خوب انجام شود تغییر رنگ نخواهد داد و درد بازگشت آن کمتر خواهد شد.

تفاوت لمینت و کامپوزیت دندان

تفاوت کامپوزیت و لمینت :

کامپوزیت نصف لمینت قیمت دارد بنابراین مقرون به صرفه تر هم هست.

در کامپوزیت ما تراش نداریم و مقدار آن بسیار کم است ولی در لمین دندان ها کاملا تراش داده میشود.

زیبایی و جلوه ی لمینت بسیار بیشتر از کامپوزیت است.

کامپوزیت رنگ پذیر است و نیاز به مراقبت دارد ولی لمینت این طور نیست.

طول عمر لمینت خیلی بیشتر از کامپوزیت است.

کامپوزیت یک روزه و لمینت نهایتا سه هفته ای انجام میشود.

در کامپوزیت امکان تراشیده شدن کامپوزیت بین دندان ها وجود دارد.

تفاوت لمینت و کامپوزیت دندان

تفاوت لمینت و کامپوزیت دندان

منبع: نمکستان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو