چیکار کنم موهام دوباره رشد کنه ؟؟ (راههای رشد مجدد مو )

ما در این نوشته به شما اقدامات لازم برای رشد مجدد مو را خواهیم گفت. علت ریزش مو بخاطر بیماری و ژنتیک می باشد . اکثر گیاهان خواص تقویت و قوی کردن ریشه مو را دارد و از ریزش مو جلوگیری می کند و در اکثر مواقع باعث رویش مو نیز می شود . می توان این گیاهان و مکمل ها را از داروخانه ها و یا عطاری ها تهیه کنید . یادتان باشد قبل از استفاده از هر دارو و مکملی حتما با پزشک مشورت کرده و از او عوارض آن را نیز بپرسید .

موهام ریخته ، چیکار کنم دوباره دربیاد ؟ 

موهام ریخته چی بخورم دوباره رشد کن؟

ریزش مو دارم چیکار کنم موهام دوباره دربیاد ؟

چه راهی برای رشد مجدد مو هست ؟

راه های طبیعی گیاهی طب سنتی رشد مجدد مو ؟

۳۰۳-Recovered

 

روش های خانگی رشد مجدد مو 

قبل از استفاده ، با دکتر صحبت کنید .

اگر قصد استفاده از مکمل یا دارویی را دارید ، با پزشک مشورت کنید و از او عوارض آن را نیز بپرسید . یادتان باشد که از او سوال کنید که تا کی باید آن را میل کند و از چه برندی استفاده کنند . مکمل را میل کنید اگر دید به آن حساسیت دارید آن را کنار گذاشته و از پزشک بخواهید تا داروی دیگری برای شما تجویز کند .

پیاز را امتحان کنید .

آب پیاز را بگیرید و به موهای خود و ریشه مو بزنید ، حتی افرادی که طاس هستند با این کار امکان این را دارند که باز هم موهایشان شروع به رویش کنند . بعد از اینکه آب پیاز را موهای خود زدید ، سر خود را شامپو بشویید تا بوی پیاز روی سرتان نماند .

چای سبز میل کنید .

تحقیقات نشان داده است که استفاده از چای سبز ، باعث تقویت و رشد مجدد مو ها می شود . و همچنین چای سبز برای افراد طاس نیز خوب می باشد . شما می توانید هم از چای کیسه ای استفاده کنید و هم گیاه آن را بگیرید و آن را دم کنید .

فلفل قرمز را به سر خود بزنید .

فلفل قرمز حاوی کپسایسین بوده و آنتی اکسیدان بوده و همچنین باعث بیشتر شدن افزایش خون می شود . و باعث می شود که پوست سالمی داشته باشید . می توان در غذا نیز از فلفل قرمز استفاده کنید و هم آن را به سر خود بزنید . از سبزی زیادی استفاده کنید . می توان با خوردن سبزی فراوان ریشه موهای خود را تقویت کنید و همچنین باعث رویش موهای خود نیز بشویید .

 

رویش مو

 

استفاده از مکمل ها برای رشد مجدد مو 

 

جینکوبیلوبا را استفاده کنید .

آنتی اکسیدان بوده و باعث افزایش گردش خونه و همچنین رشد مجدد مو ها را بیشتر می کند . اگر گردش خون درستی داشته باشید ، از ریزش موها جلوگیری شده و همچنین باعث بیشتر شدن موها می شود . گیاه جینکوبیویا برای افراد که سر آن ها طاس می باشد خوب می باشد و بهتر است از مکمل آن استفاده کنید . و روزانه باید ۳ بار از مکمل و ۸۰ میلی استفاده کنید . استفاده از این مکمل باید زیر نظر پزشک باشد و بدون نسخه قابل تهیه نمی باشد . این روش بسیار مفید است.

گزنه استفاده کنید .

این گیاه از ریزش موها جلوگیری می کند و همچنین هورمون ها را تنظیم می کند . این گیاه را می توان به صورت مکمل و گیاه آن را از عطاری گرفته و آن را دم کنید و میل کنید . و همچنین این گیاه موضعی نیز می باشد . و در اکثر مواقع امکان دارد که این مکمل و یا گیاه روی موهای شما تاثیر نگذارد . روزانه باید از این مکمل ۵۰۰ میلی استفاده کنید . این روش کاربردی می باشد. گزنه برای تقویت مو بسیار پیشنهاد شده است.

ساپالمتو را امتحان کنید .

این گیاه مانند گزنه بوده و باعث جلوگیری از ریزش موها شده و هورمون های شما را تنظیم می کند . و امکان دارد این گیاه در اکثرمواقع تاثیر نگذارد . و هیچ عوارضی ندارد که با گزنه استفاده کنید . و روزانه باید ۱۶۰ میلی استفاده کنید . قبل از استفاده زیر نظر پزشک مصرف کنید .

جینسینگ امتحان کنید .

جنسینگ به مغز و سیستم عصبی کمک می کند و باعث تقویت آن می شود . این گیاه از طاسی شدن سر جلوگیری می کند و افرادی که سر آن ها طاس می باشد را درمان می کند . و می توان از نرم کننده و همچنین شامپو برای درمان طاسی و جلوگیری از آن استفاده کرد .

دم اسب استفاده کنید .

این گیاه باعث تقویت استخوان ها و از پوکی استخوان جلوگیری می کند و باعث رشد مو ها و ناخن ها و تقویت کردن آن می شود . شما برای گرفتن نتیجه باید حتما روزی ۱ الی ۲ کپسول میل کنید و یادتان باشد که باید حتما زیر نظر پزشک باشد . استفاده از این روش را جدی بگیرید.

از عصاره دانه شنبلیله استفاده کنید .

تحقیقات نشان داده است که عصاره دانه شنبلیله روی رویش موها و ناخن تاثیر می گذارد و از طاس شدن سر جلوگیری می کند و افرادی که دچار طاسی سر هستند ، باعث رشد مجدد مو در آن می شود . و می توان از مکمل یا دمنوش آن استفاده کنید . اگر ماساژ سر را بلد نیستید ، می توان آموزش کامل آن را ببینید .

 

رویش مو

 

گیاهان دارویی ( موضعی ) برای رشد مجدد مو

 

روغن رزماری و مریم گلی را استفاده کنید .

این دو روغن را مخلوط کرده و به کف سر خود بزنید ، تا ریشه های موهای شما را تقویت و از عفونت جلوگیری کند . این دو روغن باهم از ریزش موها و سفید شدن موها جلوگیری می کند و نمی گذارد سر شما طاس شود و این روغن را باهم ترکیب کنید و روزانه ۲ قاشق به موهای خود بزنید و آرام سر خود را ماساژ دهید . بعد از ماساژ سر خود را تمیز با شامپو بشویید تا چربی روی موهای شما نماند .

روغن نعنا فلفلی را امتحان کنید .

این روغن باعث افزایش گردش خون شده و فولیکول مو را تقویت و قوی می کند و از ریزش مو جلوگیری می کند و از کچل شدن یا طاس شدن سر فرد جلوگیری می کند . این روغن را ۲ بار در روز به موهای خود بزنید و آرام ماساژ دهید و بعد با شامپو تمیز سر خود را بشویید . اگر دوست دارید نتیجه بهتری بگیرید ، روغن مریم گلی را با روغن رزماری و نعنا فلفلی مخلوط کرده و هر روز به موهای خود بزنید .

عصاره آلوئه ورا را امتحان کنید .

ژل آلوئه ورا باعث رشد مجدد موهای شما شده و از ریزش موها جلوگیری می کند . و گردش خون را افزایش می دهد . و قابل توجه است که با قوی شدن وتقویت شدن فولیکول مو دیگر موهای شما دچار ریزش نمی شود . ژل آلوئه ورا را با روغن زیتون و نارگیل مخلوط کرده و روزانه به موهای خود بزنید و ۵ دقیقه بگذارید بماند و بعد حتما با شامپو سر خود را تمیز بشویید . این روش بسیار مفید است.

روغن اسطوخودوس را امتحان کنید .

اسطوخودوس از ریزش موها جلوگیری می کند و ریشع موها را تقویت و قوی می کند و به سریع رشد کردن موها کمک می کند . این گیاه استرس و اضطراب را کاهش می دهد . یکی از علت ریزش موها استرس می باشد . این روغن را ۵ قطره به کف سر خود ریخته و ۵ دقیقه آن را ماساژ دهید . همچنین می توانید از روغن نارگیل و زیتون نیز کمک بگیرید . روغن اسطوخودوس برای تقویت مو بسیار پیشنهاد شده است.

از مستور خوابیده مصرف کنید .

مستور خوابیده به رویش موها و تقویت ریشه و ساقه آن کمک می کند و نمی گذارد دیگر فرد دچار طاسی شود و حتی فردی که دچار طاسی سر می باشد با استفاده از مستور خوابیده ، باعث رشد مجدد مو می شود . می توان این عصاره را خالی و با روغن زیتون و نارگیل ترکیب کرده و استفاده کنید .

روغن دانه ساج استفاده کنید .

این روغن به رویش موها کمک کرده و از ریزش موها نیز جلوگیری می کند . این روغن را می توان تنهایی و یا با روغن های دیگر ترکیب کرده و استفاده کنید . افرادی که سری طاس دارند ، می توانند از روغن های گفته شده استفاده کنند .

 

چیکار کنم موهام دوباره رشد کنه ؟ (۳)

 

درمان های طبیعی برای رویش موی مجدد

۱- استفاده از شیر نارگیل

  • شیر نارگیل
  • شیر نارگیل و عسل
  • شیر نارگیل ، ماست و آبلیمو
  • روغن نارگیل

۲-استفاده از آلوئه ورا

  • ژل آلوئه ورا
  • آلوئه ورا و روغن نارگیل
  • آلوئه ورا و عسل
  • آلوئه ورا و روغن زیتون
  • آلوئه ورا و تخم مرغ

۳- استفاده از چرپش

  • روغن چرپش
  • پودر برگ چرپش
  • برگ های چرپش تازه خرد و آسیاب شده
  • برگ های چرپش جوشانده شده

۴- استفاده از ماست

  • آب پیاز
  • فقط پیاز
  • پیاز و آلوئه ورا
  • پیاز و روغن زیتون

۵- استفاده از گزنه

  • دم کردن گزنه
  • گزنه و الکل
  • جوشاندن گزنه

 

برای رشد مجدد مو ها چه کنیم؟

 

نکاتی در مورد رشد مجدد موها 

دیگر مواد مورد استفاده برای رویش مو:

  • چای سبز
  • ماسک سفیده تخم مرغ
  • سیب زمینی
  • سیر
  • آبلیمو
  • روغن کرچک

تغییر عادت سبک زندگی برای تقویت موی سر:

۱- استفاده از ویتامین های مربوط
۲- دوری از خوردن هله و هوله
۳- کاهش نوشیدنی کافئین
۴- دوری از استرس

روش های طبیعی برای رشد مجدد مو در مردان و زنان

۱- موهای تان را ماساژ دهید
۲- آلوئه ورا را فراموش نکنید
۳- روغن نارگیل برای موهای کم پشت
۴- ویویکسال برای رشد موها
۵- روغن ماهی و اسید امگا ۳
۶- ریشه جنسینگ
۷- درمان ریزش مو با آب پیاز
۸- روغن رزماری
۹- روغن گرانیوم
۱۰- لیمو و روغن لیمو

رشد مجدد موها و جلوگیری از ریزش آن

۱- درمان مو با گیاه نخلک اره ای
۲- ویتامین مصرف کنید
۳- ماساژ پوست سر با اسانس ها
۴- روغن تخم مرغ استفاده کنید
۵- چای سبز به موهای خود بزنید
۶- استرس را کم کنید
۹- انگور هندی میل کنید
۱۰-ریشه شیرین بیان

انواع داروها برای رشد مجدد مو

۱- ماینوکسیدیل موضعی
۲- فیناستراید خوراکی
۳- داروهای آنتی آندروژن
۴- کوروتیکواستروئید
۵- ضد قارچ

 

چیکار کنم موهام دوباره رشد کنه ؟ (۲)

 

علت ریزش مو در خانم ها و آقایان 

دلیل ریزش مو در خانوم ها

۱- مشکلات تیروئیدی
۲- آلوپسی آره آتا
۳- عفونت قارچی
۴- به دنیا آوردن بچه
۵- قرص
۶- رژیم های سنگین
۷- مدل مو سفت
۸- درمان سرطان
۹- استرس شدید
۱۰- دارو
۱۱- دستگاه های لیزر

 

علت ریزش مو ها در مردان

۱- ژنتیک
۲- هورمون ها
۳- زمان
۴- گردش خون ضعیف
۵- کلاه و کلاه ایمنی
۶- بهداشت ضعیف پوست سر
۷- بهداشت بیش از حد پوست سر
۸- استفاده دائمی و بیش از حد سشوار

موها باعث زیبایی خانم ها و آقایان می شود و اگر در خانم ها موها بلند تر و درخشان تر و پرپشت تر باشد ، زیبا تر می باشد . ولی اگر موهای آن ها شروع به ریزش کند و حجم آن کم شود باعث ناراحتی می شود و همچنین دیگر حس می کنند ، آن زیبایی را ندارد ولی با استفاده از روش های خانگی و مراجعه به پزشک می توان به رشد مجدد مو ها کمک کرده و  این مشکل را درمان کرد . اول بهتر است از روش های خانگی استفاده کنید ، در صورتی که جواب نداد به پزشک مراجعه کنیم .

 

آب پیاز برای رشد مجدد مو

 

۱۰ خاصیت شگفت انگیز پیاز برای تقویت و رشد مجدد مو

  1. پیاز در تغذیه فولیکول ها برای مو مفید می باشد و مواد مغذی سر را تامین می کند .
  2. پیاز حاوی غنی بوده و از شکستن موها جلوگیری می کند .
  3. پیاز گردش خون را بهبود می بخشد و باعث رشد موها می شود .
  4. استفاده از پیاز باعث بیشتر شدن حجم می شود .
  5. مانع دچار شدن شپش می شود .
  6. پیاز حاوی ضد باکتری بوده و از عفونت جلوگیری می کند .
  7. پیاز را در شب به موهای خود بزنید و صبح موهای خود را تمیز بشویید . آب پیاز باعث تحریک شدن پوست سر می شود و ریشه موی و ساقه آن را تقویت می کند . می توان آب پیاز را با روغن کرچک مخلوط کرده و شب ها به سر خود بزنید .
  8. هفته ای ۲ الی ۳ بار آب پیاز را به موهای خود بزنید و بعد از ۲ هفته هفته ای ۱ بار بزنید . اگر بعد از ۴ ماه تغییری حس نکردید ، به پزشک مراجعه کنید .
  9. هر دفعه که می خواستید ، آب پیاز را استفاده کنید ، آب پیاز تازه بگیرید زیرا اگر از آب پیاز روز قبل استفاده کنیم آن خواصی ندارد و تاثیری نخواهد گذاشت . پس بهتر است از آب پیاز تازه استفاده کنیم .
  10. قابل توجه است که آب پیاز عوارض ندارد و برای پوست سر و تقویت ریشه و ساقه مو خوب می باشد ، فقط افرادی که سر آن ها زخم می باشد و یا جوش دارند ، از آب پیاز استفاده نکند .