هشدار نماینده تهران به مجمع درباره FATF

منبع: برترین ها

51

1398/9/25

11:04


یک عضو شورای عالی مبارزه با پولشویی تاکید کرد که مجمع تشخیص مصلحت نظام باید هر چه سریعتر با نگاه به اسناد بالا دستی و چشم اندازهای رهبری در خصوص لوایح مربوط به FATF تصمیم گیری کنند.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو شورای عالی مبارزه با پولشویی تاکید کرد که مجمع تشخیص مصلحت نظام باید هر چه سریعتر با نگاه به اسناد بالا دستی و چشم اندازهای رهبری در خصوص لوایح مربوط به FATF تصمیم گیری کنند.

قاسم میرزایی نیکو در توضیح تبعات قرارگرفتن ایران در لیست سیاه گروه اقدام ویژه مالی (FATF) به دلیل تعیین تکلیف نشدن لوایح الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم( CFT) و کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو) در مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: به ما اخطار داده‌اند که این آخرین مهلت ایران است.

مهمترین اتفاقی که پس از عدم پیوستن به FATF پس از بهمن ماه رخ خواهد داد این است که بانک‌های ما از دایره ارتباط جهانی بانک‌ها خارج می شوند.

وی در ادامه اظهار کرد:‌ در شورای عالی مبارزه با پولشویی در این خصوص بحث و بررسی‌های زیادی انجام شده است و بر اساس آخرین بررسی‌ها اگر ایران به FATF نپیوندد بانک‌های ما دیگر کاربرد جهانی نخواهند داشت و صرفا می‌توانند عملیات داخلی داشته باشند. عملا با عدم پذیرش FATF بانک‌های ما هیچ کاربردی نداشته و در بعد اقتصادی دست و پای کشور بسته خواهد شد.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس تصریح کرد:‌ هر یک از مخالفان و موافقان پیوستن به FATF نظرات منحصر به فردی دارند. اما این قانون با رای بالایی در مجلس به تصویب رسیده و به شورای نگهبان رفته و سپس مجددا به مجلس آمده و از ما رای گرفته است.

این عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در ادامه تاکید کرد:‌ مجمع تشخیص مصلحت نظام باید در این زمینه هر چه سریعتر تصمیم‌گیری کند. مجمع باید اسناد بالادستی و چشم اندازهای مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار داده و زودتر نظر خود را در خصوص این موضوع اعلام کند.

میرزایی نیکو افزود:‌ اگر هم قرار است که مجمع این لوایح را رد کند باید به تبعات آن توجه داشته باشیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو