آشنایی کوتاه با پیست های اسکی بزرگ دنیا

آشنایی کوتاه با پیست های اسکی بزرگ دنیا


منبع: همگردی

329

1398/9/25

11:09


پیست های اسکی دنیا کسب و کار گردشگری بزرگی هستند و به دلیل هجوم بازدید کنندگان، اندازه آن ها بسیار مهم است. افزایش مسیرها یا ارتباط با دیگر مناطق کوهستانی، همگی بخشی از رقابت گردشگری منطقه آلپ برای جذب شرکت کنندگان بیشتر است. در ایالات متحده و کانادا، پیست ها وسعت خود را برحسب مساحت اندازه گیری می کنند، در حالیکه برای همتایان اروپایی مسیر برحسب کیلومتر مهم است. با ما در مقاله برترین پیست های اسکی دنیا همراه شوید تا در گشتی زمستانی شما را به عالم پیست های اسکی بزرگ دنیا ببریم که قطعا برایتان هیجان انگیز خواهد بود.

پیست های اسکی بزرگ دنیا

les 3 Vallees

منطقه سه دره در فرانسه، برترین، موفق ترین و بزرگترین منطقه اسکی جهان بوده که مسیرش 600 کیلومتر است و بین سه پیست اصلی کورشول، مریبل و وال تورنز گسترده شد. حتی چهارمین دره که به نام بالای اورل شناخته می شود، در این منطقه واقع شده و در عمق 3230 متری زیر قله پوینت دو بوشت (Pointe du Bouchet) قرار دارد. این منطقه 105 کیلومترمربع را پوشش می دهد که برابر با مساحت پاریس است و 328 مسیر، 166 بالابر با کارآیی بالا و 2200 دستگاه تولید کننده برف دارد که 49% مسیر پیست ها را پوشش می دهند. هر یک از برترین پیست های اسکی دنیا ویژگی مختص خود را دارند: کورشول 1850 متر و فوق العاده گران، به علاوه ماهواره های زیر زمینی موریوند، مریبل جذاب با سبک چوبی و کلبه های چوبی با قله مونت والون که در بالای آن خودنمایی می کند و وال ترونز سر به فلک کشیده در ارتفاع 2300 متری که در یک میدان بیضی شکل و بی درخت ساخته شده و همیشه پر برف است.

les 3 Vallees

درب سولیل (Portes du Soleil)

پورت دو سولیل یک منطقه وسیع متشکل از 12 استراحتگاه بین مونت بلانک در فرانسه و دریاچه گنوا در سوئیس است، اگرچه خلاهای موجود در سیستم بالابری این مورد از پیست های اسکی بزرگ دنیا باعث شده تا اندازه آن کمتر از سه دره باشد. در کنار هر بازدیدکننده یک مسیریاب منطقه وجود دارد که مسیر عبوری را می پیماید و مسیر را به بازدیدکنندگان نشان می دهد. آیا می دانستید؟ وقتی پروژه برای اولین بار در سال 1964 ارائه شد، منطقه ای به نام "مسیر رو به بالا برای خانواده (Haute Route des Familles)" معرفی گشت، اما جین وارنت، قهرمان اسکی المپیک 1960 و یکی از افراد بومی مورزین، جایگزین هایی ارائه کرد. به جای این نام، درگاه سولیل (Les Portes du Soleil) انتخاب شد که پس از مسیر ارتباطی مورگینز به لکراستز نامگذاری شد.

درب سولیل (Portes du Soleil)

سلا روندا

منطقه وسیع سلا روندا در دالامیت ایتالیا، یکی از بزرگترین مناطق اسکی در جهان است. سلا روندا یک محیط مشهور در اطراف سد سلا بوده که مسیری حدود 26 کیلومتر برای اسکی را ارائه می دهد. آیا می دانستید؟ می توان انواع تورهای سلا روندا را برای کاوش جنگ شدید جهانی اول که در آن سربازان ایتالیایی را رو در روی نیروهای آلمان، اتریش و مجارستان جنگیدند، انتخاب کنید. هر دو ارتش تونل هایی در کوهستان به منظور حفاظت ایجاد کردند، اما هزاران سرباز توسط بهمن نابود شدند.

سلا روندا

پارادیسکی

وقتی ماشین کابلی سریع السیر طبقه وانویز در سال 2003 افتتاح شد، دو منطقه لارکز و لاپلانگ را به هم وصل کرد تا یک منطقه وسیع متصل جدید به نام پارادیسکی که یکی از برترین پیست های اسکی دنیا بوده را در بالای دره تارنتایز ایجاد شود. این تراموا (واگن برقی) یک دره شیبدار را پوشش می دهد که این دو استراحتگاه هدفمند را به هم متصل می کند و محدوده قابل اسکی حدود 425 کیلومتر را با 160 بالابر در بر می گیرد. لاپلانگ چند طبقه، بهشت مبتدیان و افراد متوسط است، در حالیکه متخصصان در زمینی پر چالش روی شیب های شمالی بلکوت اسکی می کنند. لارکز چندین ماهواره دارد که براساس ارتفاع نامگذاری شده اند، آرک 1600، آرک 1800، آرک 2000 و مسیرهای اسطوره ای به سمت قله سرخ در ارتفاع 3226 متری را برای تمام سطوح دارد.

پارادیسکی

منطقه 4 دره

منطقه 4 دره سوئیس، یکی از پیست های اسکی بزرگ دنیا بوده که مجموعه معروف جت وربیر در مرکزش قرار دارد. بالاترین نقطه سیستم بالابر مونت فورت در ارتفاع 3330 متری بوده که مناظر دور از دسترس ماترهورن، کامبین بزرگ و مونت بلانک را در بر می گیرد. وربیر که در یک محیط آفتابی در ارتفاع 1500 متر قرار دارد، شهرت جهانی خود را از کلبه های چوبی شیک، اسکی بازان حرفه ای، زندگی شبانه و زمین تخصصی وسیع به دست آورده است. آیا می دانستید؟ منطقه 4 دره میزبان فعالیت های زمستانه نیز هست. آیا می خواهید یک روز چکمه های اسکی خود را درآورده و سورتمه سواری در آلپ ولزی را با منظره ماترهورن و دنت بلانچ امتحان کنید؟

منطقه 4 دره

راه شیری

راه شیری که از روی کهکشان نامگذاری شده، مسیری حدود 400 کیلومتر در میان مرز ایتالیا و فرانسه است که مناظر بی نظیری دارد. المپیک زمستانی تورین در سال 2006 در منطقه برگزار شد. بلندترین بالابر در ارتفاع 2823 متری در اینجا قرار دارد و پیست ثابتی برای جام جهانی اسکی است. اگر می خواهید به این منطقه بروید، یک نقشه هوایی و نقشه بالابر اسکی آکا برای سفر در راه شیری لازم است. آیا می دانستید؟ سستریر در سال 1930 به منظور لذت بردن کارکنان شرکت فیات از ورزش های زمستانی ساخته شده و دو برج دایره شکل آن اشاره ای به کارخانه فیات در نزدیکی تورین دارند.

راه شیری

بهشت اسکی ماترهورن

زرمات که در جهان شناخته شده، یک مرکز تاریخی برای آلپ گردی و لذت غذایی با 48 رستوران کوهستانی بوده و دارای 200 کیلومتر مسیر اسکی تا بالای بهشت پربرف ماترهورن در ارتفاع 3889 متری است. وقتی این مکان با 160 کیلومتر مسیر در ایتالیا ترکیب می شود، زمین اسکی کوهستانی وسیعی ایجاد می کند که توسط بلندترین قله های آلپ احاطه شده است. آیا می دانستید؟ ادوارد ویمپر و گروهش برای اولین بار در 14 ژوئیه 1865، از لبه هورنلی بالای زرمات به ماترهورن صعود کردند، اما چهار کوهنورد در این منطقه مردند و سه تن از آن ها در حیاط کلیسای زرمات دفن شدند.

بهشت اسکی ماترهورن

منطقه اسکی آرلبرگ

آرلبرگ به مدت طولانی یکی از پیست های اسکی بزرگ دنیا بوده، اما در سال 2016 با ایجاد بالابر جدید و پیوند نهایی در زنجیره های کوهستان بیشتر مورد توجه قرار گرفت. مسیر اسکی حلقه سفید (white ring) و مسیر اخیر محیط فیم (Fame) مسیرهای خوبی برای بازدید از پیست های اسکی پر چالش بوده و همچنین در این منطقه شما می توانید یک میهمانی خوب در سنت آنتون با سالن های نوشیدنی بزرگ آن مانند موسرویرت و کریزی کانگورو داشته باشید و منطقه لوکس لک که بهشت سلطنتی و ستاره های راک است را ببینید. آیا می دانستید؟ مانند تمام مناطق اسکی، توجه به زمان بسته شدن بالابرها ضروری است. اگر آونفلدجت را برای مسیر وارت به لک از دست بدهید، باید 250 یورو برای دو و نیم ساعت مسیر به تاکسی بپردازید، چرا که کوهستان بین این دو منطقه در زمستان بسته می شود.

منطقه اسکی آرلبرگ

وال دیسر و تیگنز

وال دیسر با وجود قابلیت اسکی برای تمام سنین در بخش های لفورنت، پیسایلاس، سولایس و بلوارد، از یک روستای کشاورزی آلپ در انتهای دره تارنتایز به یکی از معروف ترین استراحتگاه های جهان تبدیل شده و مسیر اسکی المپیک 1992 را در خود جای داده است. دهکده های مختلفی وجود دارند که باعث می شوند تیگنز در یک منطقه مرتفع بدون درخت پایین تر از گرند موته قرار بگیرد که می توان با استفاده از مسیر ریلی کابلی و ماشین کابلی از ارتفاع 3456 متر به آن رسید.

وال دیسر و تیگنز

آلپ دهوز و لدوکس آلپز

با وجود اینکه پیوند ساخته شده بین آلپ دهوز و لدوکس آلپز هنوز کاملا بزرگ و باشکوه نیست، اما هنگامی که در سال 2021 کامل شود، یکی از برترین پیست های اسکی دنیا به مسافت حدود 475 کیلومتر خواهد بود. این دو استراحتگاه حدود 350 میلیون سرمایه در پنج سال آتی دریافت خواهند کرد و مسیر 18 دقیقه ای دره عمیق بین این دو منطقه را پوشش خواهند داد. آلپ دهوز در ارتفاع 1860 متری منطقه جنوبی قرار دارد و 250 کیلومتر پیست داشته که طولانی ترین مسیر تیره جهان را نیز در بر می گیرد. لدوکس آلپز در بالای لبه لامایژه (3864) قرار دارد و امکان اسکی روی یخ را در ارتفاع 3568 متر به طور مجازی فراهم می کند.

آلپ دهوز و لدوکس آلپز

ویستلر بلک کامب

بزرگترین منطقه اسکی آمریکای شمالی و کانادا در منطقه، ویستلر بلک کامب است. این منطقه شامل بیش از 8171 هکتار زمین قابل اسکی با 37 بالابر و بیش از 200 مسیر اسکی فضای باز جنگلی، محیط های باز و سه دریاچه یخی بوده که از کنار رود ویستلر می گذرد. مناطق اسکی ویستلر و بلک کامب در سال 1997 ترکیب و در سال 2008 به صورت فیزیکی توسط یک واگن قله به قله به هم متصل شدند. آیا می دانستید؟ ویستلر مزایده المپیک زمستانی 1968 را برنده شد و با وجود شکست آن برنامه، این استراحتگاه در سال 1966 افتتاح گردید و نهایتا در سال 2010 مسابقات را برگزار کرد.

ویستلر بلک کامب

شهر پارک

استراحتگاه تنگه ها و شهر پارک یوتا در سال 2015 ترکیب شده و بزرگترین منطقه اسکی را در ایالات متحده ساختند. واگن کویکسیلور که از دره پاینکون عبور می کند، مجرای رابط بین دو ناحیه است و زمینی به مساحت 7300 هکتار با بیش از 300 مسیر و 41 بالابر در کوه های واساچ را ایجاد می کند. شهر پارک که میزبان رویدادهای المپیک زمستانی 2002 بوده، در دوره کاوش نقره در قرن 19 کشف شد و خیابان اصلی آن حس تاریخی اش را حفظ کرده است.

شهر پارک

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو