شروع غذا دادن به نوزاد، چند ماهگی خوبه؟

منبع: نی نی بان

139

1398/9/25

11:10


گروه ترجمه نی‌نی‌بان: برای این که کودکتان آسان تر غذایش را بخورد، ما روش های زیر را به شما پیشنهاد می کنیم.

ده روش برای غذا دادن ساده تر به بچه


1. یک قاشق چوبی یا کاسه به او بدهید. بچه ها دوست دارند قاشق خودشان را داشته باشند تا آن را در دهان بگذارند و با آن صدا در بیاورند. بعضی وقت ها غذا را در ظرف خود می گذارند. این فعالیتی فوق العاده برای اینکه بچه آماده شود تا خودش غذا بخورد خواهد بود.

2. وقتی در حال تهیه یک دستور غذایی هستد، کمی بیشتر غذا درست کنید تا آن را به صورت تکه های کوچک در ظرف غذای او بگذارید.

3. زمانیکه او اشتها و انگیزه غذا خوردن را از دست می دهد، می توانید آهنگ بخوانید یا اداهای عجیب و غریب در بیاورید یا بازی های سرگرم کننده انجام دهید.

4. تمرکز خود را حفظ کنید. بچه برای غذا خوردن آنجا نشسته و برای همین کاری کنید که همیشه محل غذا خوردن او یکسان باشد و برایش به عنوان یک عادت درآید. مثلا به او بگویید که باید پیشبندش را ببندید، دست هایش را بشویید و کاسه و قاشق را دست او  دهید و شروع به غذا خوردن  کنید. با این شیوه او می فهمد که باید منتظر چه چیزی باشد.

5. وقتی به بچه غذا می دهید به او بگویید چه چیزی قرار است بخورد. در این حالت او اسم غذاهای مورد علاقه اش را یاد می گیرد. برای همین وقتی اسم آن غذا را بشنود، بلافاصله دهانش را باز می کند.

6. وقتی که حواس بچه کاملا جمع و گرسنه است غذاهایی که سخت تر می خورد را به او بدهید و غذایی که دوست دارد و راحت می خورد را برای لحظه آخر نگه دارید.

7. تلفن را کنار بگذارید. این کار بچه را عصبانی می کند. دوست دارید وقتی خودتان مشغول غذا خوردن هستید، یک نفر در حال حرف زدن با تلفن باشد؟

8. غذاهای مشابه و در کنار هم غذا بخورید. بچه ها می خواهند بدانند شما چه می خورید. بچه می خواهد همان غذا را امتحان کند. بدون اینکه بداند شما در حال خوردن چه چیزی هستید. این شیوه خوبی است تا بچه هم غذای جدیدی بچشد.

9. به او در لیوان آب بدهید. خیلی از بچه ها وقتی ببینند که در لیوان به آنها آب نمی دهید بی قراری می کنند. لیوان را نگه دارید و بگذارید آرام از آن آب بخورد. در این حالت بچه احساس بزرگ بودن می کند و می بیند کاری که بقیه انجام می دهند را می کند.

10. گاهی اوقات بچه ها به استراحت نیاز دارند. ممکن است خسته یا بی حوصله باشند. وقتی بچه غذا را در دهانش نگه می دارد می خواهد بگوید که دیگر غذا نمی خواهد یا ممکن است آن را به بیرون پرت کند. برای همین به او استراحت دهید و برای چند لحظه او را از روی صندلی بلند کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو