«ژن خوک» نگاهی متفاوت به آقازاده‌ها

منبع: برترین ها

102

1398/9/25

11:57


سهیلی درباره‌ی ساخت ژن خوک نیز مطرح کرده است که: «وقتی حال مردم خوب نباشد همه چیز درگیر می‌شود. ما وظیفه داریم یک سری حقایق را عنوان کنیم و نه با زبان نا امید کننده. در یک فیلم با این موضوع باید رگه‌هایی از طنز را بیاورم و این حرکت عامدانه است.»

روزنامه مستقل: سهیلی درباره‌ی ساخت ژن خوک نیز مطرح کرده است که: «وقتی حال مردم خوب نباشد همه چیز درگیر می‌شود. ما وظیفه داریم یک سری حقایق را عنوان کنیم و نه با زبان نا امید کننده. در یک فیلم با این موضوع باید رگه‌هایی از طنز را بیاورم و این حرکت عامدانه است.»

«ژن خوک» نگاه متفاوت به آقازاده‌ها

ژن خوک فیلمی به کارگردانی و تهیه کنندگی سعید سهیلی و نگارش فیلمنامه‌ای به قلم خود سهیلی به همراه احمد کاوری است که از جمله فیلم‌های اکران نوروز ۹۸ بود و حالا به شبکه‌ی نمایش خانگی آمده است.

سهیلی از جمله فیلم سازان پر حاشیه‌ی سال‌های اخیر سینمای ایران است که با ساخت فیلم گشت ارشاد و توقیف شدنش بیشتر از همیشه به صدر اخبار رسید و با ساخت گشت ارشاد ۲ به فروش بیش از ۱۹ میلیارد تومان رسید. گفتنی است سهیلی قصد دارد فیلم گشت ارشاد ۳ را نیز به زودی جلوی دوربین ببرد.

ژن خوک در میان سایر فیلم‌های اکران نوروز به فروش قابل ملاحظه‌ای دست پیدا نکرد و سعید سهیلی عدم رعایت حقوق فیلمش در بخش‌های مختلف اکران به خصوص تبلیغات محیطی و تلوزیونی را دلیل این امر دانست.

او در واکنش به تحریم ژن خوک توسط تلویون در صفحه‌ی ایستاگرامش اظهار کرد: «رئیس بازرگانی صدا و سیما از قیافه‌ی من خوشش نمیاد و من از ریخت ایشون.»!

سهیلی درباره‌ی ساخت ژن خوک نیز مطرح کرده است که: «وقتی حال مردم خوب نباشد همه چیز درگیر می‌شود. ما وظیفه داریم یک سری حقایق را عنوان کنیم و نه با زبان نا امید کننده. در یک فیلم با این موضوع باید رگه‌هایی از طنز را بیاورم و این حرکت عامدانه است.»

قصه از جایی شروع می‌شود که مم باقر، شوهر خواهر رضا، به ملاقات او در زندان می‌آید و مشخصات فردی به نام عماد گربه را می‌دهد که تولدش حاصل صیغه‌ی موقت یک حاجی پولدار و کله گنده و زنی است که مادر عماد بوده است. حال حاجی در روز‌های آخر عمرش دچار عذاب وجدان شده است و می‌خواهد پسر گم شده اش را پیدا کند و سهم الارثش را بدهد.

اما فرزندان دیگر حاجی یا همان ژن‌های خوب می‌خواهند از شر برادر نا تنی خودشان خلاص شوند تا چیزی از ارثیه شان کم نشود. بدین ترتیب مم باقر از رضا می‌خواهد که عماد را فراری بدهد و یک میلیارد تومان از ژن خوب بگیرد.
رضا این کار را می‌کند، اما تصمیم می‌گیرد عماد را به جای برادرش به پدرش تحویل دهد، اما او در دام ژن خوب می‌افتد و معلوم می‌شود که عماد فقط یک طعمه بوده است و آن‌ها در اصل به دنبال خود رضا بوده اند و پسر حاجی همین رضا است.

اکثر این فیلم‌ها هم آنقدر در نشان دادن زرق و برق زندگی این آقا زاده‌ها می‌کوشند که بیشتر به تبلیغ این گونه از زندگی می‌پردازند. ژن خوک به این ورطه نمی‌افتد، اما آن هم در برخی حرف‌ها و کلیشه‌ها آنقدر زیاده روی می‌کند که تا توجیه و عادی سازی دزدی و خلاف به دلیل فقر پیش می‌رود.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو