آغاز باران و برف شدید در سراسر کشور از امروز

50

1398/9/25

13:21


سازمان هواشناسی از آغاز رگبار شدید باران، برف و تگرگ طی امروز تا ۵ شنبه در اکثر مناطق کشور خبر داد و اعلام کرد:‌جمعه جو نسبتا پایداری بر کشور حاکم خواهد بود.

آغاز باران و برف شدید در سراسر کشور از امروز

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از تسنیم بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز با تقویت سامانه بارشی زا در جنوب و جنوب غرب کشور،‌رگبار شدید باران و رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ و وزش شدید باد موقتی و در استان‌های واقع در امتداد رشته کوه زاگرس،‌ مرکز و غرب کشور بارش برف و باران اختمال رعد و برف و وزش باد پیش بینی شده است.

از بعدازظهر امروز و طی روز سه شنبه با نفوذ جریانات شمالی روی سواحل دریای خزر در این مناطق نیز شاهد بارش باران،‌کاهش نسبی دما و در مناطق مرتفع بارش برف خواهیم بود.

فردا برای اکثر مناطق کشور بارندگی پیش بینی شده که در مناطق جنوبی از شدت بیشتری برخوردار است و به شکل رگبار و رعد و برق و در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف خواهد بود.

تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی سازمان هواشناسی حاکی از آن است که روز چهارشنبه در نیمه شرقی بارش برف و باران،‌ در نواحی جنوبی رگبار و رعد و برق و در بخش‌هایی از مرکز و غرب کشور بارش پراکنده برف و باران انتظار می‌رود.

پنجشنبه در مناطق جنوب شرق و شرق بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی شده و روز جمعه در اکثر مناطق کشور جو نسبتا پایداری حاکم خواهد بود.

همچنین از بعدازظهر امروز و فردا خلیج فارس و تنگه هرمز و روز سه شنبه مناطق فراساحل دریای خزر به ویژه نواحی غربی مواج پیش بینی شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو