سریال تازه سعید سلطانی تاریخی خواهد بود/ تصمیمی برای ادامه "ستایش" اتخاذ نشده!

منبع: ایران آرت

146

1398/9/25

15:31


کارگردان سریال "ستایش" از اجرای اثر تازه خود در بستری تاریخی خبر داد.

ایران آرت، سعید سلطانی درباره سریال جدیدش که در فضای دوره‌ی پهلوی اول روایت می‌شود، در پاسخ به اینکه آیا شخصیت‌ها در این سریال ما به ازای بیرونی دارند؟ توضیح داد: این سریال توسط خانم شعله شریعتی از نویسندگان خوب تلویزیون و سینما نگارش شده است و نتیجه کار بر همین اساسی که پیش می‌رویم خوب خواهد بود. بستر زمانی این سریال مربوط به دوره‌ی پهلوی است و البته به تقاطع‌ها و مستندات تاریخی که در آن دوره می‌گذرد، می‌پردازد؛ به عنوان مثال ممنوعیت عزاداری و ممنوعیت حجاب در بستر داستان هستند و یک قصه‌ی درگیرکننده دارد.

وی تاکید کرد: در سریال "بوم و بانو" به موضوعات تاریخی پرداخته نمی‌شود، شخصیت‌ها در آن مابه‌ازای مستندات تاریخی ندارند و کار به سمت روایت تاریخ نمی‌رود. هر چند در آن زمان هم که می‌گذرد خالی از وقایع نیست. اینکه چه قدر به واقعیت و مسائل اجتماعی آن دوره می‌پردازد سعی شده در روندی که داستان دارد، روایت اشتباهی نداشته باشیم. نسبت به موضوعاتی که مطرح می‌شود، لباس، گریم و صحنه سعی کردیم گویای آن زمان و صحنه باشد.

به گزارش ایسنا، سلطانی با اشاره به اینکه لوکیشن‌های اصلی سریال در شهرک غزالی است و کار در آنجا تصویربرداری می‌شود، توضیح داد: حدودا سه ماه است مشغول تصویربرداری هستیم و تصویربرداری آن تا ۱۰ ماه دیگر ادامه دارد. در این بازه زمانی که قصه ما پیش می‌رود، لوکیشن‌های زیادی وجود ندارد و محدود به چند خانه قدیمی، اماکن، ادارات و سازمان‌ها و موزه‌هاست و کار ما در نهایت در شهرک غزالی تصویربرداری می‌شود.

این کارگردان درباره مجموعه‌ "ستایش" و ادامه‌ی ساخت آن، یادآور شد: هنوز برای ادامه کار و همچنین ظرفیتی که دارد از سوی شبکه به تصمیم نرسیده‌ایم.

سلطانی در پاسخ به اینکه آیا از نگاه او فصل جدید "ستایش" ظرفیت ساختن دارد؟ اظهار کرد: نمی‌دانم از چه وجهی نگاه کنیم. زمانی که حرف ساخت فصل سوم هم پیش آمد، گمان ما این بود که فصل دوم تمام شود، چیز زیادی برای گفتن نیست. ولی دیدید که رنگ‌بندی داستان چیز جذابی از آب درآمد. اگر قصه این ویژگی‌ها را داشته باشد، کار می‌کنیم و در نهایت می‌خواهیم اتفاق بهتری بیفتد.

به گزارش ایسنا، "بوم و بانو" به قلم شعله شریعتی و اعظم بهروز در دوره پهلوی اول روایت می‌شود و بزنگاهی از تلاقی عشق، سیاست و مذهب است که در ۳۵ قسمت برای پخش از شبکه دو سیما تولید خواهد شد.

پس از سریال "ستایش"، "بوم و بانو" دومین مجموعه‌ای است که سعید سلطانی به عنوان کارگردان و آرمان زرین‌کوب در جایگاه تهیه‌کننده با یکدیگر همکاری می‌کنند.

در خلاصه داستان "بوم و بانو" آمده است: در ایامی که عشق رهروان محرم به مسلخ برده می‌شود و شورشان به یغما می‌رود، عشقی بی‌آلایش سر بر می‌آورد که در دل طوفان بلایای زمانه به ابتلا کشیده می‌شود و در سایه تزویر و فریب بدخواهان تا مرز نابودی می رود اما در واپسین لحظات چون سیمرغی از میان خاکستر برمی‌خیزد...

مسعود رایگان، بهنام تشکر، مهدی احمدی، فریبا متخصص، محرم زینال زاده، امیر غفارمنش، دیبا زاهدی، ساغر قناعت و ... از بازیگران این مجموعه هستند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو